Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag

Auteur Topic: Reiki 'niet ongevaarlijk'?  (gelezen 6735 keer)

Dick Zuiderduin

• Lid
    • Reikicentrum "Anahata"
Re: Reiki 'niet ongevaarlijk'?
« Reactie #30 Gepost op: 18 februari 2011, 11:50:17 »

Nou snap ik het niet meer.
 :bye:

Titia

• Algemene moderator
  • Geslacht: Vrouw
  • Actief Master
« Reactie #31 Gepost op: 18 februari 2011, 12:10:57 »

Kom ik er maar ff tussendoor als het mag  :inlove:

Voor mij is het de normale gang van zaken dat als mensen zich aanmelden voor een cursus, ik ze een aantal vragen stel. Buiten of ze een dieet hebben of vegetarisch willen eten is daarbij ook welke medicatie ze gebruiken. Aan de hand van die medicatie ga ik verder vragen en bespreken.

Mensen die onder begeleiding zouden zijn van een psychiater (heb ik trouwens nog nooit gehad) die zou ik sowieso niet toelaten voor een cursus en met de psych bespreken of behandeling mogelijk is.

Mensen die onder begeleiding zijn van een psycholoog die hebben dit vaak al besproken en meestal wordt er positief gereageerd als ze reiki-behandelingen willen en zelf nemen ze bewust alle eventuele 'bijwerkingen' voor lief als ze ingewijd willen worden. Deze mensen zijn heel gemotiveerd en behalen ook zeer goede resultaten.

Dan heb je nog mensen die 'nog steeds' pilletjes slikken die de huisarts ooit heeft voorgeschreven en waar ze allang mee willen stoppen maar nog steeds niet durven. Die weten heel goed wat er kan gebeuren en we bespreken dit duidelijk. Zijn ook heel gemotiveerd en kiezen heel bewust voor reiki om door dingen heen te willen gaan en weer in orde te raken.

De laatste twee groepen - vind ik persoonlijk - mogen zich scharen tussen de meest gemotiveerde en succesvolle reiki-ontvangers en beoefenaars die je tegen kunt komen.

:gassho1: Titia
Moed is niet vrij zijn van angst maar bang zijn en toch doorgaan

Nyncke

• Actief Master
  • Pakken wat je pakken kan.
    • Werk in Uitvoering
« Reactie #32 Gepost op: 18 februari 2011, 13:25:30 »

:?:

Maar waarom stel je die vragen?
Ik bedoel, voor mij is het onduidelijk. Kijk iemand met een psychiatrische klacht, die haal ik er wel uit en die stuur ik door naar behandelend arts, dat is helder.
Maar verder ????
Ik geloof in leven voor de dood

Dick Zuiderduin

• Lid
    • Reikicentrum "Anahata"
« Reactie #33 Gepost op: 18 februari 2011, 14:56:30 »

Hoi Nyncke,

Ik heb geen Pieter Baan centrum :D

En wat dacht je van aansprakelijkheidstellingen.
Safety first voor zowel degene die wordt behandeld als voor de behandelaar.
Dick
« Laatst bewerkt op: 18 februari 2011, 15:02:23 door Dick Zuiderduin »

Titia

• Algemene moderator
  • Actief Master
« Reactie #34 Gepost op: 18 februari 2011, 15:58:20 »

:?:

Maar waarom stel je die vragen?
Ik bedoel, voor mij is het onduidelijk. Kijk iemand met een psychiatrische klacht, die haal ik er wel uit en die stuur ik door naar behandelend arts, dat is helder.
Maar verder ????
Bedoel je van mij hier ook?

Nyncke

• Actief Master
    • Werk in Uitvoering
« Reactie #35 Gepost op: 18 februari 2011, 17:48:32 »

Ja, ik maak wel een babbeltje en vertel het een en ander en wil weten waar iemand zit.
Maar ik heb er nooit bij stilgestaan om naar iemand zijn dieëten te vragen of naar medicatie ... ik zou ook niet weten wat ik met die informatie moet :s

Ik heb er binnen mijn Reiki kring nooit over gehoord, dus ik zit echt een beetje met mijn ogen/oren te klapperen.

Titia

• Algemene moderator
  • Actief Master
« Reactie #36 Gepost op: 18 februari 2011, 18:15:06 »

Oi, zo zwaar moet je het niet opnemen.

Als er iemand hier cursus komt doen, dan maken wij de lunch, dus vragen we of ze een dieet volgen of andere wensen hebben ivm de lunch. Hoef je dus niets achter te zoeken  :p

Als mensen bellen omdat ze een cursus willen doen, dan vertellen ze vanzelf allemaal details over zichzelf. B.v. dat ze diabetes hebben of nog pilletjes slikken na een postnatale depressie. Dan vormt het zich vanzelf.
Maar het gebeurt regelmatig dat mensen alleen een email sturen dat ze cursus willen komen doen.
Ik stuur ze dan een bevestiging met een aantal vragen, zoals hun naam zoals ze die op het certificaat willen zien, en nog wat persoonsgegevens. En wat voor medicatie ze gebruiken, omdat ik toch wel zeker een indruk wil hebben wat voor mensen het zijn hè. Dan heb je een aanknopingspunt om nog wat verder te vragen. En ook of ze drugs gebruiken of gebruikt hebben. Mensen nemen dan b.v. in 't weekend een joint of een pilletje. Niet erg.
Maar het kan erger.
Ik weet van iemand die 2 weken na 1e graad haar baby in het water gooide en er zelf achteraan sprong. Zij had niets verteld over haar drugsverleden. Had misschien een sluimerende postnatale depressie? Wie weet het? Maar ze kwam in een psychose terecht na de 1e graad. Of het daarvan kwam of loskwam? Geen idee. De mensen zelf vonden van niet.
Dus ja dat maakt een mens voorzichtig.

Als iemand komt voor een behandeling doe ik niet zo moeilijk hoor. Ze hoeven mij in principe niet te vertellen waarom ze komen maar ik wil wel weten of ze iets slikken (en dan de rest  :p) en ik heb nooit iemand afgewezen hoor. Maar toch...je weet maar nooit, voor ieders bestwil vragen stellen! En voorbeelden vertellen van hoe een zelfhealend vermogen kan werken. Het kan b.v. eerst verergeren of juist direct weg zijn, de uitslag is onbekend maar altijd positief. Ze moeten toch weten waar ze aan beginnen hè. De meesten weten dat allang en je hoeft ze nauwelijks iets te verduidelijken, zijn goed geïnformeerd. Maar vind het toch mijn taak.

:hart: Titia

Nyncke

• Actief Master
    • Werk in Uitvoering
« Reactie #37 Gepost op: 18 februari 2011, 18:18:10 »

Ohhhhhh, ja dat is wat ik ook allemaal doe en uitleg met ons babbeltje :zoen:

Titia

• Algemene moderator
  • Actief Master
« Reactie #38 Gepost op: 18 februari 2011, 18:32:35 »

:D :hart:

Dick Zuiderduin

• Lid
    • Reikicentrum "Anahata"
« Reactie #39 Gepost op: 18 februari 2011, 19:05:37 »

Effe off topic,
Waar zit ik??????????????????? :applaus:
Be my guest.
Jij maakt een babbeltje, waar zit jij?
Groetjes
Dick
« Laatst bewerkt op: 18 februari 2011, 19:08:03 door Dick Zuiderduin »

Dick Zuiderduin

• Lid
    • Reikicentrum "Anahata"
« Reactie #40 Gepost op: 18 februari 2011, 19:16:29 »

Hoi Titia,
Jouw opvattingen sieren je.
Wat betreft de lunch wij doen hetzelfde.
Je leert hier mensen dat reiki soms meer op je bordje legt dan je aankunt.
In mededogen naar de moeder en het kind.
Dus Titia spreek je jezelf tegen reiki werkt in onze beleving niet altijd positief
Ik blijf ook voorzichtig.
Ik ga niet vragen wie die iemand was maar ik weet heel zeker dat die iemand het schrijnend en pijnlijk moeilijk heeft gehad
Toch even nuchterheid het zijn uitzonderingen maar dat onslaat ons niet van verantwoording
Hug
Dick
« Laatst bewerkt op: 18 februari 2011, 19:30:49 door Dick Zuiderduin »

Nyncke

• Actief Master
    • Werk in Uitvoering
« Reactie #41 Gepost op: 18 februari 2011, 19:29:21 »

Effe off topic,
Waar zit ik??????????????????? :applaus:
Be my guest.
Jij maakt een babbeltje, waar zit jij?
Groetjes
Dick

Op je bureaustoel, neem ik aan...

Maar wat bedoel je met: jij maakt een babbeltje waar zit jij? :huh:

Om te beginnen wil ik mensen spreken en bij voorkeur face to face, dus niet alleen door de telefoon.
Dan babbelen we door, als het nodig is vertel ik wat meer over Reiki, geef ze een korte behandeling nav die korte behandeling geef ik dan de info over 2 liter waterdrinken en waarom, over begin verergering dat ze me mogen bellen als ze ergens tegenaanlopen waar ze geen raad mee weten.
Zij vertellen een hoop.
We prikken een datum ev. een vervolgafspraak als ze er nog niet uit zijn.

Maar ik heb nog geen mensen gehad met serieuse problemen.
Wel met behandelen en dan vertel ik ze ook de dingen die ik vertel als ze een cursus komen doen.

Maar ik ben nog steeds nieuwsgierig naar dat juridische gedeelte waar jij het over hebt gehad.

Dick Zuiderduin

• Lid
    • Reikicentrum "Anahata"
« Reactie #42 Gepost op: 18 februari 2011, 19:38:00 »

Nyncke,
Graag even to the point.
Jij schrijft onder meer:Ja, ik maak wel een babbeltje en vertel het een en ander en wil weten waar iemand zit.

Beetje makkelijk als je dan reageert op een bureaustoel.

Kun je je belangstelling over het juridisch gedeelte even uitleggen.
Dit terwijl ik wijs op aansprakelijkheden die je deel kunnen worden.

Je hamvraag is op. :D

Dick
« Laatst bewerkt op: 18 februari 2011, 19:44:15 door Dick Zuiderduin »

Nyncke

• Actief Master
    • Werk in Uitvoering
« Reactie #43 Gepost op: 18 februari 2011, 19:55:53 »

Give me some cheese :D
Sorry maak grapjes omdat ik het inmiddels erg complex vind worden, ik heb al een hele hoop geschreven, dus welk gedeelte is niet helder.

Volgens mij gaan er nu wat dingen door elkaar heenlopen, ik sluit aan bij Titia, dat is wat ik doe tijdens mijn babbeltje., schreef ik al.

Ik ben helemaal niet thuis in juridische dingen, dus aansprakelijkheid ...?
We zijn geen artsen dus waar vallen we onder?

Dat van die baby en die moeder, ik snap dat dat absoluut/totaal/hysterisch enzovoorts in superlatieven gevoelig ligt.
Hoe moet ik dat uitleggen, dat is toch niet te ondervangen.
Ik bedoel, iemand die lijdt aan herfstdepressies dat hoeft niet echt psychiatrisch of psychologisch te zijn maar als het verergert en iemand springt onder de trein.

Moeilijk om uit te leggen, snap je het.

Esther

• Lid
« Reactie #44 Gepost op: 1 maart 2011, 11:16:33 »

Ik heb het gevoel dat als iemand onder de trein springt na een inwijding met Reiki dat dat eigenlijk sowieso er wel aan zat te komen. Misschien maak ik me er makkelijk van af zo, maar dat doe je niet zomaar natuurlijk. Iemand die stabiel is zal na een inwijding niet zomaar zo uit evenwicht raken dat hij of zij dat gaat doen. Dan was het al een heel wankel evenwicht, in eerste instantie.
En voor de rest, waar ik nu even mee zit, waar mijn mesologe waarschijnlijk op doelde, dat hoort voor mij bij het proces. Dat proces was al in gang voordat ik me liet inwijden, dus het is niet zo gek dat dat doorgaat. Dat het misschien af en toe heftig is, ja, dat is misschien zo, maar ik zou dit toch ooit ook tegen gekomen zijn. Als je bv. een kast opruimt wordt het eerst altijd even een grotere bende.  ;)
Tell me, what is it you plan to do
with your one wild and precious life?  - Mary Oliver
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.063 seconden met 23 queries.