Oi, zo zwaar moet je het niet opnemen.
Als er iemand hier cursus komt doen, dan maken wij de lunch, dus vragen we of ze een dieet volgen of andere wensen hebben ivm de lunch. Hoef je dus niets achter te zoeken
Als mensen bellen omdat ze een cursus willen doen, dan vertellen ze vanzelf allemaal details over zichzelf. B.v. dat ze diabetes hebben of nog pilletjes slikken na een postnatale depressie. Dan vormt het zich vanzelf.
Maar het gebeurt regelmatig dat mensen alleen een email sturen dat ze cursus willen komen doen.
Ik stuur ze dan een bevestiging met een aantal vragen, zoals hun naam zoals ze die op het certificaat willen zien, en nog wat persoonsgegevens. En wat voor medicatie ze gebruiken, omdat ik toch wel zeker een indruk wil hebben wat voor mensen het zijn hè. Dan heb je een aanknopingspunt om nog wat verder te vragen. En ook of ze drugs gebruiken of gebruikt hebben. Mensen nemen dan b.v. in 't weekend een joint of een pilletje. Niet erg.
Maar het kan erger.
Ik weet van iemand die 2 weken na 1e graad haar baby in het water gooide en er zelf achteraan sprong. Zij had niets verteld over haar drugsverleden. Had misschien een sluimerende postnatale depressie? Wie weet het? Maar ze kwam in een psychose terecht na de 1e graad. Of het daarvan kwam of loskwam? Geen idee. De mensen zelf vonden van niet.
Dus ja dat maakt een mens voorzichtig.
Als iemand komt voor een behandeling doe ik niet zo moeilijk hoor. Ze hoeven mij in principe niet te vertellen waarom ze komen maar ik wil wel weten of ze iets slikken (en dan de rest
) en ik heb nooit iemand afgewezen hoor. Maar toch...je weet maar nooit, voor ieders bestwil vragen stellen! En voorbeelden vertellen van hoe een zelfhealend vermogen kan werken. Het kan b.v. eerst verergeren of juist direct weg zijn, de uitslag is onbekend maar altijd positief. Ze moeten toch weten waar ze aan beginnen hè. De meesten weten dat allang en je hoeft ze nauwelijks iets te verduidelijken, zijn goed geïnformeerd. Maar vind het toch mijn taak.
Titia