beste leden,
Ik ben al een tijdje actief bezig met reiki en ben dan ook master.
(usui , kundalini en dolphin reiki)
Reiki healingen pas ik vooral toe op mezelf mijn gezin en andere mensen (vooral kinderen met adhd en add)
maar nu zit ik met het volgende ......
ik woon in een appartementsgebouw met 8 appartementen.
1 van mijn buren is een jonge man van in de 20. Heel vriendelijke jongen maar hij heeft een enkele jaren terug een ongeluk gehad en sindsdien is hij niet meer ''normaal'' in zijn hoofd.(hij staat ook onder begeleiding)
Telkens als hij me in de gang tegen het lijf loopt begint hij over zijn problemen te praten (wat ik absoluut niet erg vind)
het volgende heeft hij mij al verteld: voor hij naar zijn huidig appartement verhuizde woonde hij in een huis waar toen iemand overleden was en dat er een vreemde sfeer hing. Die periode begon hij stemmen te horen in zijn hoofd . Hij is hier voor in behandeling gegaan bij de dokter en kreeg medicatie tegen psychose. Je ziet ook dat die jongen het er heel moeilijk mee heeft.
Nadien verhuizde hij naar zijn huidig appartement onder begeleid wonen. Wat hij niet wist is dat daar voordien een vrouw woonde die zelfmoord had gepleegt . (Wij huidige bewoners wisten hiervan omdat we de bewoonster ook kende)
Na een week of 2 werd er gebeld aan mijn deur. Ik ging kijken wie het was..... toen ik opende zag ik hem staan . Hij zei plots tegen mij ik hoor terug stemmen in mijn hoofd weet jij waar ik daarvoor ergens terecht kan? (uit de 7 andere appartementen kiest hij de mijne uit. wat raar) Op dat moment was ik absoluut nog niet bezig met reiki of dergelijke. Door die raare vraag (op dat moment toch
) was ik wat angstig en had ik hem vriendelijk afgewimpeld naar de psygoloog die wat verder op woonde.
Toen kwam ik hem nog maar af en toe tegen maar dan zei ik vlug goeiendag en maakte ik mij uit de voeten. (de andere bewoners vonden hem wat freaky)
Nu sinds eind 2007 ben ik mij meer spiritueel gaan bezig houden en heb mij verdiept op verschillende vlakken en dus ook met reiki.
In 2008 werd ik master en beoefen ik 3 takken van reiki.
Ik heb hier al veschillende mensen waaronder vooral kinderen mogen en kunnen mee helpen.
Nu enkele weken terug kwam ik die jongen weer tegen op de gang.
(Sinds ik reiki deed ontweek ik hem niet meer omdat ik absoluut niet meer angstig was en hem ook kon begrijpen)
Mag ik jou iets vragen zei hij. waarop ik antwoorden : tuurlijk waarom niet?
Hebben jullie ook last van al dat lawaai s'avonds?
Ik antwoorde dat er niets van lawaai was s'avonds want dat anders iedereen hier het wel zou gehoord hebben.
Ik hoor altijd lawaai in mijn appartement zei hij . De lichten beginnen te knipperen en ik hoor verschillende stemmen verschrikkelijke dingen tegen mij zeggen. (bv: dat hij word buiten gegooid, dat hij zelfmoord moet plegen en zelfs dat hij een vriend van hem zou moeten vermoorden)
Voor mij was dit wel duidelijk wat er allemaal aan de hand is!
Omdat hij onder toezicht en begeleiding staat wist ik niet goed hoe het eigenlijk aan te pakken.(hoe vertel je zoiets of leg je het uit? niet iedereen weet dit en zo word je gemakkelijk zelf afgeschilderd als ''gek'') Ik gaf hem het advies dit allemaal te vertellen aan zijn begeleidster (wat hij dan ook gedaan heeft.... zei vertelde hem dat het waarschijnlijk mensen waren vanin het gebouw en er niet moest op letten (er was helemaal niemand dat lawaai maakte
) en stuurde hem naar de arts voor zwaardere medicatie.
Op een moment werd het zo erg voor hem dat hij er s'nachts niet meer kon van slapen. uiteindelijk is hij op de spoeddienst in het ziekenhuis terecht gekomen met conclusie ''zware psygose''
3 weken heeft hij er doorgebracht en kreeg toen in plaats van pilletjes zware spuiten.
Deze week is hij ontslaan uit het ziekenhuis.
Vandaag toen ik naar de winkel vertrok kwam ik hem ''toevallig'' weer tegen.
Hoe gaat het zei hij. waarop ik antwoorde heel goed dank u en met jou?
Hij vertelde mij zijn verhaal toen hij in het ziekenhuis beland is en dat hij te weten gekomen is dat de vorige bewoonster zelfdmoord gepleegd heeft en dit nu de 2 x is dat hij zoiets mee maakt .
Hij is ook angstig dat haar ''geest '' daar nog is.
Omdat ik zag dat hij het zo moeilijk heeft met alles had ik hem een klein beetje uitleg gegeven van wat ik doe en hem eventueel wel zou kunnen helpen. (alhoewel ik niet weet hoe dit in aarde gaat vallen bij zijn dokter, psygoloog en begeleidster) Hij vond hetzelf zo fantastisch dat hij er van straalde. Ik heb toen gezegt dat ik hem eerst nog wat meer info. ging bezorgen en dat hij het moest bespreken met zijn begeleidster of het ok was. Hij ging dit zeker doen zei hij.
Een half uurtje later belde hij met mij aan de deur.
Weet je wat zei hij. als de begeleidster maandag komt waarom vertel jij het haar zelf niet?
Ok antwoorde ik (maar vanbinnen had ik zoiets van shit! stelt dat die mij gek vind en zegt dat ik haar patient moet met rust laten of zo?) Uit ervaring heb ik al ondervonden dat er heel weinig mensen rond mij niet weten dat er meer is tussen hemel en aarde dan dat we met het oog kunnen waarnemen . Ze hebben zoiets van , eerst zien en dan geloven terwijl het eigenlijk eerst geloven en dan zien is. Dit maakt mij wel wat bang voor de reactie die ik meschien ga krijgen.... hoe ga ik hier mee om???
Kan er hier iemand mij raad in geven???
Alvast bedankt!
vriendelijke groetjes ,
jessie