Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Omgaan met gestorvenen/leven voorbij de dood  (gelezen 2745 keer)

Titia

• Algemene moderator
  • Geslacht: Vrouw
  • Actief Master
Omgaan met gestorvenen/leven voorbij de dood
« Gepost op: 26 januari 2012, 20:46:29 »

Het eerste boek dat me zomaar weer lukt om te lezen sinds de shock van Cor zijn overgaan.

Het is geschreven door Hans Stolp en Margarete van den Brink.

Het onderwerp in combinatie met Hans Stolp maakte me natuurlijk nieuwsgierig.

Aanvankelijk had ik het idee dat ik het allemaal wel wist. Maar er staan dingen in waardoor ik het nu in één adem uitlees. Het is een openbaring. Heel beknopt weergegeven eigenlijk een hele studie van het Tibetaans en/of Egyptisch dodenboek t/m Rudolf Steiner...

Het is ook makkelijk geschreven en echt geweldig mooi ook voor mensen die nog steeds denken dat er niets is tussen hemel en aarde en zich daar eigenlijk ellendig door voelen omdat ze zo graag andere antwoorden zouden willen vinden, dat ze weten dat er wél iets is maar ja de kerk zegt van niet..of je ouders of ...

Het gaat eigenlijk niet zozeer over hoe het contact tussen ons en overleden geliefden maar meer hoe het allemaal in elkaar zit. B.v. dat er vier tijdperken, vier stadia zijn geweest nadat wij uit '' het paradijs' zijn gevallen. Een gouden, zilveren, koperen en ijzeren tijdperk. Dat we in dat gouden tijdperk meer in het kosmische leefden, dus zeer bewust van het hogere tot aan god en op aarde was het meer een wazig geheel. In het zilveren waren we meer bewust van de aarde, b.v. ook van dieren. In het koperen nog aardser en ga zo maar door. Het ijzeren tijdperk dat zo'n 3000 jaar voor Christus begon is nu op z'n zwaarst. Ook als we waren overgegaan kwamen we niet meer in de hogere geesteswerelden terecht maar bleven in het onbewuste astrale duister. Nu in de overgangstijd van het ijzeren naar het gouden tijdperk is er op het niveau van de geesteswereld iets wezenlijks veranderd: de toegangspoorten naar de geestelijke wereld zijn meer geopend en wij leren dus als wij overgegaan zijn in die wereld hoe we de aardse wereld waarin we leven te verheffen naar een bewuster liefdevoller niveau en we ontwikkelen onze helderziendheid weer meer en meer bijvoorbeeld. Die omwenteling is bewerkt door Jezus die het Christusbewustzijn droeg.
Nu moet ik nog beginnen aan hoe dit dan gebeurde. Heb het nog niet uit.

Oh ja en inwijdingen zijn ervoor om weer verbinding te vinden met de Lichtwereld. Dat we het maar ff weten  :yes:
Moed is niet vrij zijn van angst maar bang zijn en toch doorgaan

Nyncke

• Actief Master
  • Pakken wat je pakken kan.
    • Werk in Uitvoering
Re: Omgaan met gestorvenen/leven voorbij de dood
« Reactie #1 Gepost op: 27 januari 2012, 06:57:01 »

Grappig, ik ben naar een tentoonstelling geweest in Leiden ging over Egypthe en de dood, de mummies en verder over hoe ze het zagen.
Ik ben ervan overtuigd dat de hele cultuur is ontstaan uit angst voor de dood.
Hoe meer je er je eigen plaatje van maakt, hoe gemakkelijker het is je over te geven .... want we weten niet wat er is na de dood, we hopen dat er iets is. We maken er een mooi verhaal van.

Ik geloof in leven voor de dood

monalisa

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 27 januari 2012, 09:08:06 »

De oude Egyptenaren wisten heel goed dat er leven was na de dood. Het mummificeren en alle rituelen rond begrafenissen waren bedoeld om de overgang van het ene naar het andere leven zo soepel mogelijk te laten verlopen. Geen angst dus, wel een praktische voorbereiding.
Vivons curieux!

Titia

• Algemene moderator
  • Actief Master
« Reactie #3 Gepost op: 27 januari 2012, 09:47:29 »

Als je dit leest en dan ook mijn persoonlijke ervaringen dan is het geen 'hopen' hoor maar Weten  :yes:

Nyncke

• Actief Master
    • Werk in Uitvoering
« Reactie #4 Gepost op: 27 januari 2012, 18:57:06 »

Tja, zo zie je maar, je ziet iets en iedereen heeft daar zijn eigen idee/ zijn eigen overtuiging bij.
En zo hebben er 100 duizenden daar bij die tentoonstelling rondgelopen en iedereen heeft er een ander idee bij.

Ik vraag me af of de slaven die de pyramides hebben gebouwd, nachtmerries hebben gehad over leven na de dood of erger nog: reïncartnatie.

Titia

• Algemene moderator
  • Actief Master
« Reactie #5 Gepost op: 27 januari 2012, 19:26:37 »

Ik zou zeggen: lees dit boek es en dan praten we nog een keer.

Nyncke

• Actief Master
    • Werk in Uitvoering
« Reactie #6 Gepost op: 27 januari 2012, 19:54:19 »

Weet je wat het is:
We kunnen allemaal vol gloed op schrijven wat we geloven,wat we denken waar we van overtuigd zijn.
Dan kan ik dit lezen of een ander boek....

Maar het gaat er toch om wat je diep in je binnenste voelt als waarheid.

Die persoon voelt dit, ik dat, jij weer iets ... ik denk dat het enige wat er gebeurd is dat je wordt bevestigd of ontkend.

Ik heb bij alle dierbaren het gevoel dat ze een hele diepe rust hebben gevonden.
Dat is voor mij voldoende, het is een rust die ik iedereen gun.
Maar het is ook de rust die ik in mezelf bij die persoon voel.
Het is de rust die ik mezelf gun en die stukjes van me vinden, in het verwerken van het overlijden.

En zo maken we allemaal "iets" om de dood acceptabel te maken.
We doen "iets" om het afscheid van dierbaren draagbaar te maken.

Ik heb er geen moeite mee om dat te zien, het is menselijk om iets tastbaars te maken van iets waar we niet kunnen komen, zolang we hier zijn.
Ik heb er geen moeite mee dat ik niet weet hoe de dood eruit ziet, hoe het zal zijn of hoe het daarna zal zijn. Daar kom ik vanzelf achter.

Misschien is het zoals dat boek of zoals iets anders. We zullen het zien en als we het zien kunnen we het niet meer navertellen.
Op het moment dat we terugkomen, zijn we weer vergeten zoals het was en begint de kringloop opnieuw.

Wat dat betrefd geloof ik alleen degene die zeggen dat ze het niet weten ;)
Heb ik mededogen voor degene die angst hebben om dood te gaan.
Met de rustelozen van ziel.
En voel diep medeleven met degene die tijdens het leven steeds proberen vast te pakken wat alleen de dood kan vertellen. Het opbouwen van "deze zekerheden" is alleen bedoeld om de angst niet onder ogen te zien, verliezen niet onder ogen te zien, misschien zelfs de absolute nutteloosheid van het bestaan niet te hoeven zien.
Weg zingeving, weg boedhisme, Reiki: het was allemaal een leuk tijdsverdrijf terwijl u wachtte op niks.
Het zou zomaar kunnen.

Wat mij betrfed: alle scenario's zijn mogelijk.

Ik snap dat de Egyptenaren doodsbang waren dat is geen schande, er zijn nog steeds volkstammen met mensen bang voor de dood, bang voor het leven etc.
« Laatst bewerkt op: 27 januari 2012, 20:00:31 door Nyncke »

Titia

• Algemene moderator
  • Actief Master
« Reactie #7 Gepost op: 27 januari 2012, 20:10:08 »

Mooi wat je schrijft Nyncke  :aahw:

Maar mij ging het gewoon om een boek te plaatsen en te bespreken in dit board....
En als je niet weet wat de inhoud is van dat boek sja dan kan je er ook niet samen over praten, niet over dat boek hè  ;)
Mij treft vooral de opsomming van geschiedkundige feiten enzo die ze zo leesbaar op een rij zetten. En dat het zo mooi is voor de mensen die hun vertrouwen zijn kwijtgeraakt omdat tegenwoordig de kerk ook geen antwoord mee heeft op vragen terwijl de antwoorden er echt wel zijn: zie boek :P

Nyncke

• Actief Master
    • Werk in Uitvoering
« Reactie #8 Gepost op: 27 januari 2012, 20:33:49 »

:D
Ja daar kan ik niet over meepraten :hart:
En ik ga het boek niet lezen de rede daarvoor is wat ik hiervoor uiteenzette. :p

Waarom ik reageer is: bv reactie van Monalisa....hoe kun je daar nou zeker van zijn?

En helemaal....hoe kun je dat geloven terwijl er ik weet niet hoeveel slaven een meer dan beroerd kl*te leven hebben gehad om die verrekte pyramides te bouwen voor een stelletje h*fters.
Bullshit: de Egyptenaren wisten hoe ze van deze wereld naar de anderen gaan.
Daar geloof ik geen moer van dat je "goed naar de overzijde" gaat als je arme sloebers zo misbruikt als zij hebben gedaan.

Titia

• Algemene moderator
  • Actief Master
« Reactie #9 Gepost op: 6 februari 2012, 12:42:20 »

Heel mooi en verhelderend vond ik ook het laatste stuk dat ik nog moest lezen toen ik deze topic begon.
Er wordt uitgelegd wat er gebeurd is nu deze 2000 jaar nadat ene Jezus van Nazareth de Christusenergie ontving en dit Licht kon gebruiken om de mensheid weer op te krikken, voornamelijk bij de overgegane zielen die net zoals wij hier op aarde alleen nog maar in het duister tastten.

En Nyncke ik voel diep in mijn binnenste bijna alles wat zij schrijven als waarheid :P

Als ze mij met mijn intens verdriet een beetje gelukkiger kunnen maken met zo'n boek dan wil dat heel wat zeggen, na alle rotzooi die ik al sindsdien over mij heen heb gehad aan overtuigingen etc. waar ik dus niks van wil weten!

Hetty

• Actief Master
  • Leef vanuit het hart
    • GAIANOVA
« Reactie #10 Gepost op: 6 februari 2012, 13:42:56 »

Mooi Titia, Hans Stolp is een zeer integere pastor. Toevallig ben ik ook een boek van hem aan t lezen 'als een engel je komt helpen', prachtig.
Hoe heet dat boek van jou ?

Tevens begrijp ik ook heel goed Nyncke in wat ze schrijft. Uiteindelijk weten we met zijn allen alles en tegelijkertijd niets. Het grote mysterie...... :aahw:
Leef vanuit het Hart !
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.067 seconden met 23 queries.