Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Kent iemand een goed duidelijk boek over edelstenen?  (gelezen 2296 keer)

Els

• Lid
  • Geslacht: Vrouw
    • Qi2Balance
Kent iemand een goed duidelijk boek over edelstenen?
« Gepost op: 14 januari 2009, 12:51:40 »

Hey iedereen!

Kent iemand een goed, duidelijk boek over edelstenen?
Hetgeen me vooral interesseert is waarop de edelstenen/kristallen inwerken en wat hun betekenis of werkzaamheid is?

alvast bedankt voor jullie hulp!

groetjes  :zwaai:
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2009, 14:46:45 door Titia »
*The  Earth does not belong to us, We belong to the Earth * - Chief Seattle

Ingrid C

• Actief Master
    • Reiki en andere alternatieve methoden
Re: Kent iemand...
« Reactie #1 Gepost op: 14 januari 2009, 13:40:43 »

Beste Els,

de Kristallengids van Judy Hall vind ik nog altijd een aanrader.
Je kan hem donderdag inkijken  ;)

Warme hug,
Ingrid.
Om Swastiastu

isaura

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 14 januari 2009, 20:29:48 »

De moeilijkheid is een beetje dat je in de boeken dat je leest vaak andere eigenschappen leest voor dezelfde edelstenen al is er vaak een rode draad. Het is ook zelf een beetje zoeken door het te ervaren. Ik hou bv van de eigenschappen van het Tijgeroog maar heb een periode gehad dat ik me er echt niet goed door voelde. Het heeft een paar weken geduurd dat ik doorhad dat die steen me dat gevoel gaf - door een stomme opmerking van een vriendin die hetzelfde meemaakte.  :)Bizar toch.
Ik zou dus sowieso aanraden meerdere boeken te lezen en in te kijken.
Ik val in herhaling maar je kan ook hiervoor eens gaan kijken op http://www.symbolic-books.be
Grtjs Regina

UngweCoi

• Lid
  • Geslacht: Man
    • Isqun, energiewerk
« Reactie #3 Gepost op: 16 januari 2009, 18:15:37 »

hoi,

De boeken van Tosca Tetteroo vind ook heel goed geschreven.

liefs,
Henk,
:zwaai:
The mountain doesn't mind which way you climb it
exspecta haudquaquam exspectabilis

Daniella

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 18 januari 2009, 11:52:15 »

Hallo,
Gezien ik een grote passie heb voor kristallen, heb ik er verscheidene boeken over.
Maar er is er eentje bij die mijn grote voorkeur wegdraagt en dewelke ik bijna dagelijks gebruik. Het gaat hier over het boek van:
Teresa Moorey : Kies uw eigen kristal ( beschermingskristal, geldkristal, helingskristal, liefdeskristal, meditatiekristal, ontspanningskristal, persoonlijkheidskristal en succeskristal).
Er staan allerlei meditatie oefeningen in e.a., reinigingstechnieken, oplaadtechniek, enz, enz.
Dit boek is zo anders omdat het spiritueel getint is, daarmee wil ik zeggen, de meeste boeken gaan over de geschiedenis, herkomst van de steen en bij welke mogelijke symptomen te gebruiken.
Hier gaat 't erom om zelf je steen uit te kiezen qua innerlijke behoeftes.

Ikzelf werk dan nog anders dan aangegeven mogelijkheden in het boek.
Ik heb nl een 50-tal kristallen in mijn bezit en om de andere dag of dagelijks, pendel ik via een schema een 2 à 3 stenen uit, ik laat mijn innerlijk kind de kristallen uitkiezen die ik nodig heb.
Nadien zoek ik dan op in het boek wat er achter die keuze zit, ik zal het hier met een voorbeeld beschrijven:
Neem nu dat één van de stenen een Labradoriet is:
Deze steen van paranormale bescherming zal uw aura versterken en haar energieën behouden. Het zal u vooral beschermen tegen de gedachten van andere mensen, vooral hun onbewuste verwachtingen en ideeën over u. Labradoriet zal het onmogelijk maken dat zij zich aan u hechten en u ondermijnen. Als u L heeft gekozen, heeft u wellicht erkend dat uw voornaamste doel spiritueel van aard is en dat u daaraan trouw wilt zijn en onzuiverheid wilt voorkomen.
L zal u helpen basale impulsen en afleidingen te weerstaan. Het weert alle negativisme, waaronder die van u als zich ervan bewust wordt. L zal een steunende metgezel zijn bij veranderingen.

En zo is er bv Granaat die voor mij gekozen wordt in geval van een heel laag energie gehalte...
Of Sneeuwvlokobsediaan een zeer beschermende steen die negatieve energieën blokkeert en dewelke u vertrouwen in uzelf versterkt en u stevig in contact met Moeder Aarde brengt ...

Ik schat dat er zo een 80-tal stenen beschreven zijn, dewelke je meer over jezelf kunnen vertellen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, het boek is o.a. bij de Standaard BH te verkrijgen en kost 14,95 eur

Warme groetjes
Daniella

isaura

• Gast
Re: Kent iemand een goed duidelijk boek over edelstenen?
« Reactie #5 Gepost op: 18 januari 2009, 15:35:31 »

Daniella,
Lijkt me inderdaad wel een interessant boek - ga er zeker  eens naar kijken bij gelegenheid.
Misschien heel off topic : Wat ik wel even kwijt wil is het volgende. Ik gebruik soms ook wel eens de pendel om te kijken welk essentiële olie me op dat moment kan helpen, ofwelke bachbloesem, edelsteen enzovoort... Maar eigenlijk is dit niet echt nodig hoor. Ik heb in een glazen schaaltje een mengeling van edelsteentjes liggen. Elke morgen neem ik er puur intuitief een steentje uit, in het voorbijgaan eigenlijk zonder echt te kijken. Soms lees ik s avonds de uitleg van de steen en sja dan zit ik toch wel vaak glimlachend te knikken...

Els

• Lid
    • Qi2Balance
« Reactie #6 Gepost op: 19 januari 2009, 08:43:07 »

bedankt voor jullie tips lieve mensen!

het boek van Judy Hall al eens bekeken. Maar jullie boekentips ga ik ok eens bekijken Daniëlla en Henk!

bedankt, lieve knuffel en een prettige werkweek toegewenst voor iedereen!!!
Loeki
*The  Earth does not belong to us, We belong to the Earth * - Chief Seattle

mirach

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 19 januari 2009, 21:11:45 »

Nog een mooi boek van Judy Hall is De Kristallen encyclopedie.
Er zijn in dit boek meer dan 400 stenen en kristallen beschreven, gerangschikt op kleur met een overzicht van de eigenschappen en hun weldadige effecten.

lieve groeten
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.079 seconden met 24 queries.