Hallo,
Gezien ik een grote passie heb voor kristallen, heb ik er verscheidene boeken over.
Maar er is er eentje bij die mijn grote voorkeur wegdraagt en dewelke ik bijna dagelijks gebruik. Het gaat hier over het boek van:
Teresa Moorey : Kies uw eigen kristal ( beschermingskristal, geldkristal, helingskristal, liefdeskristal, meditatiekristal, ontspanningskristal, persoonlijkheidskristal en succeskristal).
Er staan allerlei meditatie oefeningen in e.a., reinigingstechnieken, oplaadtechniek, enz, enz.
Dit boek is zo anders omdat het spiritueel getint is, daarmee wil ik zeggen, de meeste boeken gaan over de geschiedenis, herkomst van de steen en bij welke mogelijke symptomen te gebruiken.
Hier gaat 't erom om zelf je steen uit te kiezen qua innerlijke behoeftes.
Ikzelf werk dan nog anders dan aangegeven mogelijkheden in het boek.
Ik heb nl een 50-tal kristallen in mijn bezit en om de andere dag of dagelijks, pendel ik via een schema een 2 à 3 stenen uit, ik laat mijn innerlijk kind de kristallen uitkiezen die ik nodig heb.
Nadien zoek ik dan op in het boek wat er achter die keuze zit, ik zal het hier met een voorbeeld beschrijven:
Neem nu dat één van de stenen een Labradoriet is:
Deze steen van paranormale bescherming zal uw aura versterken en haar energieën behouden. Het zal u vooral beschermen tegen de gedachten van andere mensen, vooral hun onbewuste verwachtingen en ideeën over u. Labradoriet zal het onmogelijk maken dat zij zich aan u hechten en u ondermijnen. Als u L heeft gekozen, heeft u wellicht erkend dat uw voornaamste doel spiritueel van aard is en dat u daaraan trouw wilt zijn en onzuiverheid wilt voorkomen.
L zal u helpen basale impulsen en afleidingen te weerstaan. Het weert alle negativisme, waaronder die van u als zich ervan bewust wordt. L zal een steunende metgezel zijn bij veranderingen.
En zo is er bv Granaat die voor mij gekozen wordt in geval van een heel laag energie gehalte...
Of Sneeuwvlokobsediaan een zeer beschermende steen die negatieve energieën blokkeert en dewelke u vertrouwen in uzelf versterkt en u stevig in contact met Moeder Aarde brengt ...
Ik schat dat er zo een 80-tal stenen beschreven zijn, dewelke je meer over jezelf kunnen vertellen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, het boek is o.a. bij de Standaard BH te verkrijgen en kost 14,95 eur
Warme groetjes
Daniella