Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: 1 ... 9 10 [11]   Omlaag

Auteur Topic: Wat is jullie mening over ongevraagd liefdesenergie/reiki sturen naar iemand?  (gelezen 30804 keer)

Polleken

• Actief Master
  • Geslacht: Man
  • FREE TIBET Om Ah Hum Vajra Guru Padme Siddhi Hum
Re: Wat is jullie mening over ongevraagd liefdesenergie/reiki sturen naar iemand?
« Reactie #150 Gepost op: 13 november 2015, 16:48:03 »

Hoi,

Misschien verkeerd begrepen of verkeer uitgelegd  ;)

Ik bedoelde met " als die persoon er genoeg van heeft, dan stop je het, ......  "  dat Je dan stopt met nog energie te sturen, zeker en vast.

Als je aandacht naar die mug gaat, dan laat Je de mug bepalen waar Je aandacht naar toe gaat - moet je niet doen hé - bepaal zelf waar Je aandacht naar toe gaat - anders zal mediatie nooit goed lukken of zonder resultaat blijven  :yes:

In kader van oefenen met sturen van energie kan Je afspreken met mensen, meestal medebeoefenaars of Reiki-ho 'ers, dat Je energie stuurt - tzij op een  bepaald moment -tzij op niet voorafgeplande momenten, dus dat de ontvanger het niet weet wanneer - echter wél dat Je op eender welk moment energie kan/zal sturen.

In het ene geval kan of gaat de aandacht van de ontvanger ook naar de te ontvangen energie op dat moment.
In het andere geval is die aandacht er niet, maar kan de ontvanger U melden of vragen : " Heb Je me energie gestuurd ? "  en kan Je overleggen en bespreken het effect ervan - zeker in geval van sturen van diverse - verschillende energiën.
Je weet vrij snel wat goed is en minder goed, tzij door de reactie van de ontvanger tzij na oefening voel je dat ook - daar hou je dan ook rekening mee in het vervolg.

Maw steeds in overleg - vraag me af wat hier mis mee is ....

Moment dat de ontvanger het niet meer wil, om eender welke reden, dan stop je daarmee ... ja toch ?

:gassho2:
pol

De pessimisten zoeken achter iedere mogelijkheid een moeilijkheid
De optimisten achter iedere moeilijkheid een mogelijkheid.

infinity

• Lid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jullie mening over ongevraagd liefdesenergie/reiki sturen naar iemand?
« Reactie #151 Gepost op: 19 februari 2016, 20:57:43 »

Wat me opvalt in de hele discussie is dat men het steeds heeft over sturen of niet sturen...
Wanneer je Reiki stuurt ben je een kanaal, wanneer je intentie is dat de Reiki energie enkel bereikt wat bereikt wil worden, kan het toch nooit ongevraagd iemand bereiken?
Laat staan manipuleren. Wanneer je denkt dat je energie kunt manipuleren heeft dat niets meer met Reiki te maken.

Reiki is zoveel groter dan ons egootje.

:hart:Gaëlle
To the Good Medicine in each and every being, People, places and things, Creator’s Light, That connects us to Earth and Sky, As Children walking between the worlds

Sabine

• Lid
« Reactie #152 Gepost op: 19 februari 2016, 23:07:10 »

Ja, daar heb je wel een punt, het geeft op dat moment niets meer met reiki te maken.
 We mogen energie (algemeen, want alles is energie) niet vermengen met reiki.

Mooie bijdrage  :gassho1:
"Moge alle levende wezens gelukkig zijn" Boeddha

Frank

• Administrator
  • Geslacht: Man
    • Usui-Reiki-Ryōhō.nl
« Reactie #153 Gepost op: 20 februari 2016, 02:30:02 »

Goh, ja, het klinkt zo mooi. Maar ik denk en voel er heel anders over.
En ik vind het moeilijk om in woorden uit te drukken. Ik heb net al verschillende keren iets geprobeerd te typen en het vervolgens weer weggehaald en ben weer opnieuw begonnen.

Het ligt volgens mij complexer.

Het gaat bij 'Reiki' volgens mij niet om het zijn van een kanaal, bijvoorbeeld. Althans, niet in Usui-sensei's lessen. Kanaal suggereert afgescheidenheid; iets externs. Terwijl het in Usui-sensei's spirituele leer juist gaat om eenheid, om Reiki -zijn-
Het zijn van Reiki is iets heel anders dan fungeren als een kanaal.

En of energie niet aankomt als iemand het niet wil ontvangen? Volgens mij ligt het complexer en kan je niet zomaar in alle gevallen simpel stellen dat het niet aankomt als iemand het niet hebben wil.
Ik heb door de jaren heen best wat verschillende mensen gesproken die energie voelden aankomen van iemand zonder dat ze er om gevraagd hadden. Óók terwijl dat in de vorm van een afstandsbehandeling werd gedaan.

Het wel of niet manipuleren en of dat wel of niet 'Reiki' zou zijn ligt volgens mij ook veel genuanceerder. Energie volgt de aandacht. Bewustzijn geeft vorm aan energie. In normale, dagelijkse dingen, maar ook in behandeling/healing.

Wanneer je Reiki stuurt ben je een kanaal, wanneer je intentie is dat de Reiki energie enkel bereikt wat bereikt wil worden, kan het toch nooit ongevraagd iemand bereiken?

Met die redenatie zou je net zo goed geen energie/Reiki hoeven sturen, misschien.

Misschien is die redenatie juist wel meer reden om de keuze van degene te respecteren die geen energie wil ontvangen.

Het is voor mij heel simpel: als iemand niet wil dat ik een afstandsbehandeling voor hem of haar uitvoer, dan doe ik dat niet. Punt.
Respect voor iemands vrije wil. Los van mijn goede intenties en los van het feit dat als iemand het echt niet wil het niet aankomt.

Als iemand niet wil dat je voor hem/haar bidt, dan doe je dat niet. Als iemand niet wil dat je een kaarsje voor diegene brandt, dan doe je dat niet. Hoe goed je intenties ook zijn. Toch?

Reiki is zoveel groter dan ons egootje.

Absoluut ^.^

Voor mij is Reiki "de energie afkomstig van het allerhoogste bewustzijn." Het Licht, de energie die degene die de verlichting heeft bereikt 24 uur per dag uitstraalt. Dat gaat ver voorbij persoon of ego. Dat het groter is dan ons ego daar ben ik het helemaal met je eens.
Maar met die definitie zou ik nooit durven beweren dat ik Reiki doorgeef. Ik geef hoogstens energie door. Welke? Dat is afhankelijk van mijn staat van bewustzijn. Hoe 'hoger' of vrijer/onbegrensder mijn bewustzijn, hoe dichter ik bij Reiki zou kunnen komen.
Maar zeggen dat ik Reiki doorgeef, zou teveel impliceren.
Maar goed, dat is het verschil in definitie van "Reiki." Niet iedereen houdt dezelfde definitie aan. Dat kan het lastig maken om er over te praten.

Nyncke

• Actief Master
  • Pakken wat je pakken kan.
    • Werk in Uitvoering
« Reactie #154 Gepost op: 20 februari 2016, 08:58:52 »

Intressant: nergens is de vraag:

Waarom wil ik zo graag energie naar die persoon sturen?
Waarom vraag ik niet of ik Reiki mag sturen?
En wat in mij behoeft heling?

En ja soms doe ik het wel omdat ik me niet met mezelf bezig wil houden. En dan geef ik er een draai aan: als zij het wil ontvangen.
Maar dat is een omzeilertje.

Maar ik bespeur dan achteraf bij mezelf iets obsessief.
Haast een verslaafd zijn aan een andere willen helpen.

Weet je wat leuk eraan is?
Ik besef me dat sinds ik in de zorgsector werkzaam ben en ik mijn zorgdingetjes een weg vind naar mensen die mij daadwerkelijk nodig hebben, het obsessie veel en veel minder aanwezig is.
En een andere kijk heb gekregen op wat nodig is.
Ook toen ik 3 jaar werkloos was is het niet meer als obsessief terug gekomen.

Door mijn werk heb ik respect gekregen voor de kracht van mensen.
Hun zelfrespect bestaat uit het zo zelfstandig mogelijk zijn.

Autonomie is het sleutelwoord.
Ik geloof in leven voor de dood

Hetty

• Actief Master
  • Leef vanuit het hart
    • GAIANOVA
« Reactie #155 Gepost op: 20 februari 2016, 11:15:31 »

:) Goedenmorgen allemaal.

Interessant gesprek.
Hoe ga je met reiki of energie om?
Een liefdevolle gedachte/wens over of voor iemand hebben plaatst ook iets in ons collectief bewustzijn.
Het ongeoorloofd sturen naar iemand vindt ik persoonlijk 'not done'.
Mensen vragen zélf wel om hulp indien nodig, en anders hebben ze toch een ander pad te bewandelen dan wij zouden wensen. Plus als je wat aanbied en men zegt nee het dan ook nee is!!!!

Zelf ben ik er ook van overtuigd dat het ongecontroleerd sturen van energie (hoe goed bedoel ook) de mensheid en de aarde niet echt helpt, eerder overstuur maakt.
Want alles is energie, dat is een netwerk en als daar teveel spanning op komt te staan ontstaat er 'kortsluiting'.Dat zien we wereldwijd gebeuren en ook op andere fronten, door inmenging van de mens en allerlei soorten energie die hiervoor ingezet worden.Je kan alles en iedereen wel willen helpen en genezen, maar is het niet een beetje arrogant om te denken dat wij dat 'zomaar' kunnen. Hele beschavingen zijn ten onder gegaan aan het ongecontroleerd omgaan met energie, en daar hoort Reiki/energie voor mij ook bij.We mogen als mensheid nog veel leren denk ik dan, en de weg is eerst naar binnen.Ik kan me in onderstaan dan ook helemaal vinden  :)

****Het gaat bij 'Reiki' volgens mij niet om het zijn van een kanaal, bijvoorbeeld. Althans, niet in Usui-sensei's lessen. Kanaal suggereert afgescheidenheid; iets externs. Terwijl het in Usui-sensei's spirituele leer juist gaat om eenheid, om Reiki -zijn- Het zijn van Reiki is iets heel anders dan fungeren als een kanaal.****

Was Reiki volgens Usui ook niet gekomen als een soort bewustzijnswording voor onszelf in plaats het in te zetten als een heling systeem voor anderen? Zelfbewustzijn, zelf-genezing en daardoor automatisch een instrument voor een 'betere' wereld? Als dat al bestaat,. Want het is wat het is en dat hoort ook in dit rijtje thuis.De imperfectie van onze wereld accepteren en beleven en daardoor bewust worden en op een natuurlijke wijze veranderen. Hoe mooi is dat?

Dankjewel Nyncke voor het aankaarten hier van. Het was/is een issue voor mij en altijd fijn om van gedachten te wissel hierover.
****Door mijn werk heb ik respect gekregen voor de kracht van mensen.
Hun zelfrespect bestaat uit het zo zelfstandig mogelijk zijn. Autonomie is het sleutelwoord.***

Heel mooi beschreven.Uiteindelijk gaat het m.i. om het zelfgenezend vermogen, dus niet dat van een ander  ;)

Hartegroet Hetty
Leef vanuit het Hart !

Nyncke

• Actief Master
  • Pakken wat je pakken kan.
    • Werk in Uitvoering
« Reactie #156 Gepost op: 20 februari 2016, 15:15:22 »

Interessant hoe je erover denkt Hetty.
Ik weet niet of de kortsluiting komt door het ongecontroleert sturen van ( Reiki ) energie.

Ik denk eerder dat de kortsluiting komt door het arrogante denken van mensen dat zelf alles beter weten, ook voor een ander.
Daardoor een veranderdrang voor de medemens hebben.
Dit naast de angst voor veranderingen voor zichzelf waardoor ik weiger open te staan voor de ander en hun zienswijzen.
Een dubbele noodzaak dat de ander verandert en ik zelf niks te hoeven doen.

Zet dat naast een gebrek aan empathie of inlevingsvermogen in de ander.
En daardoor niet kunnen inzien dat de ander net zoveel moeite heeft met veranderen als ik zelf heb.
Want dat past niet in mijn sluitende theorie dat ik alles beter weet.

Arrogantie en angst maken samen met een collectief gesloten theorie oorlogen mogelijk.

Voor mij valt het beter weten voor een ander en daarom Reiki willen sturen, ook in deze gesloten theorie.
Door mijn eigen ook bewustzijn die na de obsessie komt....
Ik geloof in leven voor de dood
Pagina's: 1 ... 9 10 [11]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.08 seconden met 23 queries.