Hoi,
Wanneer we het juist bekijken is het als volgt:
Reiki betekend : De universele energie van de hoogste orde.
maw. wanneer we het hebben over Reiki dan spreken we over de energie zelf.
Een systeem dat we beoefenen en waarin we Reiki = de energie zelf, gebruiken, dan heet dat Reiki-ho ( in het Japans ), " ho " betekend - systeem of manier.
Er zijn 100derden Reiki-ho's, maar er is maar 1 Reiki.
Een fout die continue gemaakt word door 999 pro mille van de " Reiki-beoefenaars ", zelfs door gerenomeerde en zeer geliefde Reiki-ho masters, men benoemd het systeem net hetzelfde als de energie, wat het onduidelijk en vooral ongeloofbaar maakt.
Men blijft vasthouden aan " de leugen " ...... omdat het al zolang op deze manier gebeurd .......
Het originele systeem, neergezet door Usui Sensei heet - Usui Reiki Ryoho -
Ik ken maar 2 mensen in Belgie en Nederland die dit systeem beoefenen - ik ben daar bij - ......
let op, er zijn wel een groepje mensen die Reiki-ho doen afgeleid en/of stukjes uit het originele systeem, of iets wat aan 1 persoon werd doorgegeven door Usui Sensei.
Wat bedoel ik daarmee ? wel Usui Sensei leerde zijn leerlingen dingen, afhankelijk van Hun kennis - ervaring - religie - spirituele niveau ..... we zijn er zeer zeker van dat bijna iedere leerling iets anders leerde ..... en wanneer we iets doen dat we doorkrijgen van 1 persoon, hebben we dus maar een stukje van het eigenlijke systeem.
Wie het originele systeem wil kennen, moet dus " de weg gaan die Usui Sensei zelf ging ", en dus niet enkel wat Hij aanleerde afhankelijk van persoon tot persoon.
Gassho,
pol.