Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Evenveel Reiki's als beoefenaars....?  (gelezen 2177 keer)

FVDV

• Lid
  • Geslacht: Man
Evenveel Reiki's als beoefenaars....?
« Gepost op: 7 februari 2009, 11:20:13 »

Hoi,

Als ik zo wat rondkijk op dit forum en elders op het net valt het me op dat er heel verschillende namen zijn voor "Reiki".
Waar wordt het onderscheid gemaakt? Waar liggen de verschillen? Is dit zoiets dat iedereen "een bladzijde aan de gebruiksaanwijzing toevoegd" en er dan maar een eigen naam aan geeft?
Bestaat er zoiets als een oer-Reiki waar het allemaal mee begon?

Frank

Titia

• Algemene moderator
  • Geslacht: Vrouw
  • Actief Master
Re: Evenveel Reiki's als beoefenaars....?
« Reactie #1 Gepost op: 7 februari 2009, 17:39:35 »

Citaat
Waar wordt het onderscheid gemaakt? Waar liggen de verschillen? Is dit zoiets dat iedereen "een bladzijde aan de gebruiksaanwijzing toevoegd" en er dan maar een eigen naam aan geeft?
(FVDV)
denk dat het zo ongeveer in elkaar zit....
De naam Reiki daar kan eigenlijk alleen maar de Japanse vorm aanspraak op maken en in de loop der tijd is deze naam ook gebruikt voor andere cursus- of inwijdingsvormen. En ik denk dat dit voornamelijk ook komt omdat men niets anders wist. Er verder nog niemand een naam aan de universele energie-beoefeningen had gegeven :o

Het onderscheid kan je lezen op de websites van de mensen die andere vormen aanbieden (zoals die van mij :D)

Ja en waar het allemaal mee begon (wat jij noemt oer-reiki) is eigenlijk nog niet zo heel lang bekend want er was nauwelijks of geen communicatie met Japan. Ik geloof dat Frank de webmaster deze oer-vorm beoefent of in ieder geval wat er het dichtstbij komt.

Ik denk ook dat door al die zoektochten van mensen er mede daardoor andere vormen zijn ontstaan. Omdat er geen info kwam uit Japan, maar wel inmiddels uit India, Egypte, Tibet, de sjamanen van Maya's, Inca's. Plus dat er na Usui ook weer nieuwe lichtwerkers opstonden die ook weer inzichten kregen en symbolen en/of inwijdingen channelden of op wat voor manier dan ook. Het zou  natuurlijk wel gek zijn als er na Usui verder niets meer zou zijn gebeurd want we groeien met ons allen verder richting een nieuwe aarde.

En natuurlijk heb je nog die groep die denkt dat hun vorm betere en modernere energie doorgeeft dan die van de buren....vergetende dat het zuivere licht doorgeven aan iedereen is weggelegd, ongeacht de vorm  :p

groetjes :zon1:
Titia
Moed is niet vrij zijn van angst maar bang zijn en toch doorgaan

Polleken

• Actief Master
  • FREE TIBET Om Ah Hum Vajra Guru Padme Siddhi Hum
« Reactie #2 Gepost op: 8 februari 2009, 11:12:20 »

Hoi,

Wanneer we het juist bekijken is het als volgt:

Reiki betekend : De universele energie van de hoogste orde.
maw. wanneer we het hebben over Reiki dan spreken we over de energie zelf.

Een systeem dat we beoefenen en waarin we Reiki = de energie zelf, gebruiken, dan heet dat Reiki-ho ( in het Japans ), " ho " betekend - systeem of manier.

Er zijn 100derden Reiki-ho's, maar er is maar 1 Reiki.

Een fout die continue gemaakt word door 999 pro mille van de " Reiki-beoefenaars ", zelfs door gerenomeerde en zeer geliefde Reiki-ho masters, men benoemd het systeem net hetzelfde als de energie, wat het onduidelijk en vooral ongeloofbaar maakt.
Men blijft vasthouden aan " de leugen " ...... omdat het al zolang op deze manier gebeurd .......

Het originele systeem, neergezet door Usui Sensei heet - Usui Reiki Ryoho -
Ik ken maar 2 mensen in Belgie en Nederland die dit systeem beoefenen - ik ben daar bij - ......

let op, er zijn wel een groepje mensen die Reiki-ho doen afgeleid en/of stukjes uit het originele systeem, of iets wat aan 1 persoon werd doorgegeven door Usui Sensei.
Wat bedoel ik daarmee ? wel Usui Sensei leerde zijn leerlingen dingen, afhankelijk van Hun kennis - ervaring - religie - spirituele niveau ..... we zijn er zeer zeker van dat bijna iedere leerling iets anders leerde ..... en wanneer we iets doen dat we doorkrijgen van 1 persoon, hebben we dus maar een stukje van het eigenlijke systeem.

Wie het originele systeem wil kennen, moet dus " de weg gaan die Usui Sensei zelf ging ", en dus niet enkel wat Hij aanleerde afhankelijk van persoon tot persoon.

Gassho,

pol.

De pessimisten zoeken achter iedere mogelijkheid een moeilijkheid
De optimisten achter iedere moeilijkheid een mogelijkheid.

Kenny

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 8 februari 2009, 19:58:44 »

Hoi,

Awel, ik vind het fijn dat je het zo juist en tegelijk zo vol respect kan zeggen.

Warme groeten
Kenny

FVDV

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 9 februari 2009, 17:30:55 »

Hoi,

Hartelijk dank voor de reakties, dit verklaard idd waarom er zoveel verschillende soorten zijn.
Bestaat er zoiets als een "vergelijkende lijst" of laat je het toeval voor jouw beslissen welke "dicipline" je volgt?

Frank

Kenny

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 9 februari 2009, 19:04:31 »

Hoi,

Toeval bestaat niet.

Warme groeten
Kenny

FVDV

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 9 februari 2009, 19:19:07 »

Kenny,

Met alle respect, als toeval niet bestaat vraag ik mij af waarom ik hier op deze aarde rondloop, want dat zou willen zeggen dat alles al uitgetekend is op voorhand, en mijn leven dus als "geleefd" is nog voor ik er aan begonnen ben.

Maar dat is voor een andere topic denk ik.

Groeten

Frank

Titia

• Algemene moderator
  • Actief Master
« Reactie #7 Gepost op: 9 februari 2009, 20:20:19 »

Ja is inderdaad heel goed onderwerp voor een andere topic :yes:

Citaat
Bestaat er zoiets als een "vergelijkende lijst" of laat je het toeval voor jouw beslissen welke "dicipline" je volgt?
Zelf ben ik eigenlijk er gewoon een keertje op af gegaan. Iemand vroeg ga je mee naar een reiki-cursus en ik was helemaal niet echt geïnformeerd maar het leek me wel iets :p
Dat was toen Takata-reiki of iets wat er op leek maar verschillen waren er in die tijd denk ik ook helemaal nog niet.
Ik vond het geweldig en ging door met zoeken en werd toen heel erg aangetrokken tot de lessen van een sjamaan die heel veel wist over de Maya's.
En nu ook Munay-ki, omdat ik alleen het woord Munay-ki tegenkwam op internet (toeval? :D) en ik móest weten wat dat wel zou zijn...en al die dingen integreren in mij en mijn leven en zo ga je stap voor stap op dingen af die je aantrekken. Zo ook heb ik veel dingen gedaan alleen maar om er achter te komen dat ik daar niet mee verder wilde  :o zoals astrologie en magnetiseren.

Ik zou zeggen stap op iets af dat je aantrekt, b.v. door inhoud, prijs, website, lekker in de buurt, en het gaat vanzelf verder, je zoektocht. Je kunt niet fout kiezen want zelfs al denk je daarna dat je het eigenlijk beter niet had gedaan, dan weet je dat ook weer en ga je op iets anders af.

:huh: ik vond dit moeilijk, ik hoop dat het een antwoord is dat je bedoelde te krijgen of begreep ik het verkeerd?

Titia

FVDV

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 9 februari 2009, 21:10:19 »

Titia,

Je gaat dus op goed geluk (ik durf het woord toevallig niet meer gebruiken :p)iets proberen en dan maar hopen dat het goed uitdraait.

Je hebt mijn vraag idd goed begrepen.

Bedankt

Frank

Titia

• Algemene moderator
  • Actief Master
« Reactie #9 Gepost op: 10 februari 2009, 08:11:51 »

Hoi
't Is eigenlijk een combinatie van twee dingen he: me aangetrokken voelen, met een bepaald gevoel wat ik niet kan omschrijven maar dat ik dan bij andere dingen níet heb, me wél ook goed informeren (deed ik bij de 1e x Reiki niet maar daar toch echt wel hoor  :^^:) én er dan maar gewoon in storten en zien waar het op uitkomt. Want écht weten waarom en hoe en wat dat weet je dan nog niet  :rolleyes:

Titia
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.088 seconden met 24 queries.