Interessant topic, interessante vraag.
Wat doe je als je de energie niet meer voelt stromen?
Als ik een behandeling geef probeer ik me zoveel mogelijk te laten leiden door de energie, of door het bewustzijn. Heel kort door de bocht: als de energiestroom minder wordt en uiteindelijk niet meer noemenswaardig stroomt dan is dat voor mij het teken dat ik verder kan naar de volgende positie of het einde van de behandeling.
Iets minder kort door de bocht:
Ik leg mijn handen daar neer waar ze moeten zijn, voor zo lang als nodig is. (Al begin ik vaak eerst op de schouders en bij een paar posities rond het hoofd en laat me daarna verder leiden, zonder standaard posities).
Er zijn een paar manieren waardoor ik de indruk krijg waar mijn handen moeten zijn, zoals het scannen van het energieveld van degene die op de behandeltafel ligt; aan het gevoel in de handen voel ik dan op welke plekken ik moet zijn, die plekken onthoud ik en daar ga ik dan naartoe als het scannen klaar is (en tussendoor scan ik nog wel eens, omdat het behandelen van de ene plek soms al veranderingen in de rest van het energieveld in gang zet en dat kan betekenen dat er andere plekken zijn waar ik naartoe moet). Soms worden de handen ook naar een bepaalde plaats toegetrokken, 'zie' ik een beeld in mijn hoofd van waar ik moet zijn of 'weet' ik ineens wat ik moet doen (vooral dat laatste is moeilijk om uit te leggen).
En het is niet alleen met het echte fysieke neerleggen van de handen, soms 'zie', voel of 'weet' ik dat ik de handen een stukje boven het lichaam moet houden, dat ik een bepaalde vegende beweging moet maken, dat de ene hand op een heel andere plek moet dan de andere of dat ik soms zelfs even verder van de persoon weg moet stappen en de energie moet aanbieden op een manier die ik niet anders kan omschrijven dan 'enkel aanwezig zijn.'
En ik laat me ook leiden in hoe lang ik mijn handen ergens laat liggen. Dat kan doordat ik voel dat de energiestroom afneemt. Soms is het zo dat de energiestroom even wat minder wordt en daarna weer toeneemt, een soort golfbeweging. Ik laat de handen wel lang genoeg liggen om op te merken of het een golfbeweging is of dat het daadwerkelijk genoeg is op die plek voor dat moment en ik naar de volgende positie kan.
Het gebeurt ook wel eens dat de energiefrequentie die er stroomt verandert. Het is makkelijk om zo'n verandering te interpreteren als het stoppen van de stroom, zeker als je nog niet zo gevoelig bent voor energie is mijn ervaring. Maar als je even wacht en bewust blijft van de energiestroom leer je het verschil kennen. Dus ook daarom wacht ik vaak heel even en ga ik over naar de volgende positie als het echt niet verder gaat op die plek.
Dat is als ik me laat leiden door het gevoel in de handen. Maar vaak genoeg gebeurt het op een andere manier, dan 'zie' ik de volgende positie en 'weet' of 'hoor' ik wanneer ik daar naartoe mag. Soms bijna een letterlijk "ga maar verder" of een heel simpel en kort "ja" of "nog even."
Het is ook wel eens gebeurd dat ik door mijn lichamelijke houding of een onprettig gevoel in de rug van het staan me afvroeg of ik niet al verder kon, waarna er dan een antwoord kwam in de vorm van een vrij duidelijk gevoel, 'horen' of een 'weten.'
Vaag en moeilijk om te omschrijven, maar misschien snap je wat ik bedoel.
En vaak ook tegenwoordig heeft het geven van de behandeling helemaal niets met 'mij' te maken voor mijn gevoel. 'Ik' -ben- er en dat is het. Het lijkt daardoor soms meer op niets doen dan op iets doen. Wei wu wei, misschien. Maar ik weet niet of ik dat in woorden kan uitdrukken.
Hoe ga je er mee om, als je iemand behandelt die zegt de energie niet te voelen stromen?
Heb je het hier over de ontvanger die het niet voelt stromen? Misschien begrijp ik het verkeerd, dus even navragen voor de zekerheid.
Op zich ga ik bij het geven van een behandeling niet uit van wat de ontvanger voelt, maar wat ik voel. Als de ontvanger niets voelt, dan voelt 'ie niets. Ik maak gewoon de behandeling af en laat me zoveel mogelijk leiden door de energie/het bewustzijn.
Wat ik het lastige vind aan onze uitwisseling, is dat er heel sterke, voor mij waardeoordelen bij komen.
Ik had hier zelf nog geen waardeoordelen gelezen eigenlijk.
Ik zal ook eens nagaan, hoe ik het zelf allemaal doe
Leuk! Ik ben benieuwd ^.^
*Gasshō*
Frank