Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Stopt de energie of ????  (gelezen 1518 keer)

Nyncke

• Actief Master
  • Geslacht: Vrouw
  • Pakken wat je pakken kan.
    • Werk in Uitvoering
Stopt de energie of ????
« Gepost op: 8 september 2017, 15:02:42 »

Een voor mij term, die heel verschillende dingen kan betekenen, eigenlijk, teveel kan betekenen om ze zo te gebruiken en ervan uit te gaan dat iedereen daar hetzelfde onder verstaat.

Stopt de energie?
Even wat voorbeelden dat ik weet dat ze eronder verstaan

*Iemand voelt het niet ( meer) bij zichzelf stromen en vraag af: werkt het nog wel?
*Iemand voelt het niet stromen tijdens behandeling bij zichzelf of de ander, gebeurd er wel iets?
*De energie stopt, tijd om naar de volgende positie te gaan.
*De energie stokt, maar dat is even, als of je even de adem inhoudt en straks weer verder gaat.

En misschien nog wel meer dingen, ik ben benieuwd wat jij er onder verstaat.

Wat doe je als je de energie niet meer voelt stromen?
*Check je wat er aan de hand is?
*Volgende positie?
*.....
* Gewoon even handen laten liggen en kijken wat er gebeurd?

Hoe ga je er mee om, als je iemand behandelt die zegt de energie niet te voelen stromen?
Dan is er geen volgende positie, behandel je die dan niet meer?
Of wat zeg je, hoe leg je het uit?

Ik noem maar een reeks van mogelijkheden, hoe ga je er mee om?

Ik geloof in leven voor de dood

Sabine

• Lid
Re: Stopt de energie of ????
« Reactie #1 Gepost op: 8 september 2017, 15:47:28 »

Hoi,

Persoonlijk doe ik eerst de basisposities aan het hoofd tot ik het niet meer voel stromen.
Dit houdt in dat ik het niet meer voel stromen bij mezelf (of tussen mij en de ander) en/of dat m'n handen aandrang hebben om weg te gaan bij die plaats; 'de energie-flow' volgen als het ware...
De energie stopt, dus ja, tijd om naar een andere positie te gaan, maar mogelijks op een later moment nog terug te keren naar die ene plaats. Maar op dat moment laat ik dat (die plaats) los.
Soms voel ik direct waar ik daarna heen moet, andere keren voel ik boven het lichaam van de persoon waar m'n handen moeten zijn (byosen).
Ik check niet wat er aan de hand is, ik stel me er geen vragen bij, ik vertrouw op de energie.

Je kan, denk ik, niet verwachten dat iedereen in staat is energie te voelen...
Ik voelde dit op mijn 20ste ook nog niet bewust... onbewust wel, maar zeker niet bewust.
Gebeurde er daarom niet iets energetisch? Jazeker, ik was bv. gevoelig voor de sfeer in huis en leefde/reageerde ernaar.
Het is voor mij niet lastig hiermee om te gaan omdat ik altijd gratis reiki geef. Hebben ze niets gevoeld, dan is dat zo.
Dat is mssn wel lastiger als het je (bij)beroep is, een massage is tastbaar, reiki niet altijd...
Dat hoort erbij denk ik. Ik geloof wél dat het altijd iets doet, maar niet voor iedereen tastbaar.
Ik vermeld wel altijd op voorhand dat het kan dat ze niets voelen, ik vraag hen ook altijd niets te verwachten, het is iedere keer anders...
Tot hiertoe had ik nog niemand die me zei niets te voelen, maar je merkt wel dat de ene echt onder de indruk is en de andere een klein beetje tot rust kwam maar meer niet...
Voor mij is het belangrijk dat ikzelf in meditatieve staat behandelde, de rest doet er niet veel (meer) toe.
Dat is wat ik kon bieden....

Liefs,
Sabine

"Moge alle levende wezens gelukkig zijn" Boeddha

Nyncke

• Actief Master
    • Werk in Uitvoering
« Reactie #2 Gepost op: 8 september 2017, 20:07:06 »

Wat ik het lastige vind aan onze uitwisseling, is dat er heel sterke, voor mij waardeoordelen bij komen.
Als er staat: ik vertrouw de energie....Ja, staat er dan ook jij vertrouwt niet?
En dan wordt het gelijk een totaal andere uitwisseling.

Sabine

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 8 september 2017, 20:19:34 »

ow, zo is het helemaal niet bedoelt  :o

Je vraag was 'hoe doe jij het', hoe zie jij het', het is gewoon een antwoord over hoe ik het doe en zie, maar stond helemaal niet vergelijken met eender wie anders. Dit is gewoon hoe ik het nu doe. 
Waarom zou ik moeten oordelen over hoe iemand anders het doet... ik deed het 5 jaar geleden ook anders, dan zou ik mezelf veroordelen.
Zeker geen waardeoordeel hoor!  Ik denk niet in termen van 'goed' of 'slecht' dus denk ik daar ook niet bij na als ik schrijf, sorry als het anders overkomt...
Als ik schrijf, ik schilder met wit, zeg ik niets over zwart of grijs of blauw.... en bedoel ik verder niets mee.

Zoals ik in het andere topic schreef is het eerder gewoon een keuze die ik 3 jaar geleden maakte en waar ik trouw aan ben (zonder er verder over na te denken). Maar daarmee zeg ik niets over andere richtingen, stromingen, manieren,...
Gewoon dit voelt goed en juist voor mij, net dat een ander bepaalde manier goed voelt voor iemand anders. Dat is allemaal ok.
Mensen komen ook bij jou omdat ze bij jou willen zijn, omdat jij het op jouw manier doet.
« Laatst bewerkt op: 8 september 2017, 20:26:42 door Sabine »
"Moge alle levende wezens gelukkig zijn" Boeddha

Nyncke

• Actief Master
    • Werk in Uitvoering
« Reactie #4 Gepost op: 8 september 2017, 20:46:12 »

Het is wel mooi dat het gebeurd, volgens mij heeft dit soort miscommunicatie tot wel meer miscommunicatie geleid bij mij  ;)
Alleen al over het vertrouwen van de energie kunnen we volgens mij al een topic openen, wat versta je er onder, wat gebeurd dan.

Maar kennelijk is dat waar ik in zit, wat wordt er gezegd, wat wordt er bedoeld, hoe wordt het uitgedragen.

Ik zal ook eens nagaan, hoe ik het zelf allemaal doe

Frank

• Administrator
  • Geslacht: Man
    • Usui-Reiki-Ryōhō.nl
« Reactie #5 Gepost op: 8 september 2017, 23:36:03 »

Interessant topic, interessante vraag.

Wat doe je als je de energie niet meer voelt stromen?

Als ik een behandeling geef probeer ik me zoveel mogelijk te laten leiden door de energie, of door het bewustzijn. Heel kort door de bocht: als de energiestroom minder wordt en uiteindelijk niet meer noemenswaardig stroomt dan is dat voor mij het teken dat ik verder kan naar de volgende positie of het einde van de behandeling.

Iets minder kort door de bocht:

Ik leg mijn handen daar neer waar ze moeten zijn, voor zo lang als nodig is. (Al begin ik vaak eerst op de schouders en bij een paar posities rond het hoofd en laat me daarna verder leiden, zonder standaard posities).
Er zijn een paar manieren waardoor ik de indruk krijg waar mijn handen moeten zijn, zoals het scannen van het energieveld van degene die op de behandeltafel ligt; aan het gevoel in de handen voel ik dan op welke plekken ik moet zijn, die plekken onthoud ik en daar ga ik dan naartoe als het scannen klaar is (en tussendoor scan ik nog wel eens, omdat het behandelen van de ene plek soms al veranderingen in de rest van het energieveld in gang zet en dat kan betekenen dat er andere plekken zijn waar ik naartoe moet). Soms worden de handen ook naar een bepaalde plaats toegetrokken, 'zie' ik een beeld in mijn hoofd van waar ik moet zijn of 'weet' ik ineens wat ik moet doen (vooral dat laatste is moeilijk om uit te leggen).
En het is niet alleen met het echte fysieke neerleggen van de handen, soms 'zie', voel of 'weet' ik dat ik de handen een stukje boven het lichaam moet houden, dat ik een bepaalde vegende beweging moet maken, dat de ene hand op een heel andere plek moet dan de andere of dat ik soms zelfs even verder van de persoon weg moet stappen en de energie moet aanbieden op een manier die ik niet anders kan omschrijven dan 'enkel aanwezig zijn.'

En ik laat me ook leiden in hoe lang ik mijn handen ergens laat liggen. Dat kan doordat ik voel dat de energiestroom afneemt. Soms is het zo dat de energiestroom even wat minder wordt en daarna weer toeneemt, een soort golfbeweging. Ik laat de handen wel lang genoeg liggen om op te merken of het een golfbeweging is of dat het daadwerkelijk genoeg is op die plek voor dat moment en ik naar de volgende positie kan.
Het gebeurt ook wel eens dat de energiefrequentie die er stroomt verandert. Het is makkelijk om zo'n verandering te interpreteren als het stoppen van de stroom, zeker als je nog niet zo gevoelig bent voor energie is mijn ervaring. Maar als je even wacht en bewust blijft van de energiestroom leer je het verschil kennen. Dus ook daarom wacht ik vaak heel even en ga ik over naar de volgende positie als het echt niet verder gaat op die plek.

Dat is als ik me laat leiden door het gevoel in de handen. Maar vaak genoeg gebeurt het op een andere manier, dan 'zie' ik de volgende positie en 'weet' of 'hoor' ik wanneer ik daar naartoe mag. Soms bijna een letterlijk "ga maar verder" of een heel simpel en kort "ja" of "nog even."
Het is ook wel eens gebeurd dat ik door mijn lichamelijke houding of een onprettig gevoel in de rug van het staan me afvroeg of ik niet al verder kon, waarna er dan een antwoord kwam in de vorm van een vrij duidelijk gevoel, 'horen' of een 'weten.'
Vaag en moeilijk om te omschrijven, maar misschien snap je wat ik bedoel.

En vaak ook tegenwoordig heeft het geven van de behandeling helemaal niets met 'mij' te maken voor mijn gevoel. 'Ik' -ben- er en dat is het. Het lijkt daardoor soms meer op niets doen dan op iets doen. Wei wu wei, misschien. Maar ik weet niet of ik dat in woorden kan uitdrukken.

Hoe ga je er mee om, als je iemand behandelt die zegt de energie niet te voelen stromen?

Heb je het hier over de ontvanger die het niet voelt stromen? Misschien begrijp ik het verkeerd, dus even navragen voor de zekerheid.

Op zich ga ik bij het geven van een behandeling niet uit van wat de ontvanger voelt, maar wat ik voel. Als de ontvanger niets voelt, dan voelt 'ie niets. Ik maak gewoon de behandeling af en laat me zoveel mogelijk leiden door de energie/het bewustzijn.

Wat ik het lastige vind aan onze uitwisseling, is dat er heel sterke, voor mij waardeoordelen bij komen.

Ik had hier zelf nog geen waardeoordelen gelezen eigenlijk.

Ik zal ook eens nagaan, hoe ik het zelf allemaal doe

Leuk! Ik ben benieuwd ^.^

*Gasshō*
Frank

Nyncke

• Actief Master
    • Werk in Uitvoering
« Reactie #6 Gepost op: 9 september 2017, 12:04:19 »

Ja, dat waardeoordeel is er voor mij, of eigenlijk was er voor mij, of ik ben me er van bewust dat ik het zo opvat/te.
Zo'n kruispunt, dat je merkt dat je ergens op reageert maar dat je het ergens maar erin gooit van....lastig.

Citaat
En ik laat me ook leiden in hoe lang ik mijn handen ergens laat liggen. Dat kan doordat ik voel dat de energiestroom afneemt. Soms is het zo dat de energiestroom even wat minder wordt en daarna weer toeneemt, een soort golfbeweging. Ik laat de handen wel lang genoeg liggen om op te merken of het een golfbeweging is of dat het daadwerkelijk genoeg is op die plek voor dat moment en ik naar de volgende positie kan.
Het gebeurt ook wel eens dat de energiefrequentie die er stroomt verandert. Het is makkelijk om zo'n verandering te interpreteren als het stoppen van de stroom, zeker als je nog niet zo gevoelig bent voor energie is mijn ervaring. Maar als je even wacht en bewust blijft van de energiestroom leer je het verschil kennen. Dus ook daarom wacht ik vaak heel even en ga ik over naar de volgende positie als het echt niet verder gaat op die plek.

Ja, dit is eigenlijk wat ik bedoel.

Hoe doe ik het zelf:
Vaak werk ik met tingeltje die dan aangeeft wanneer over te gaan naar volgende positie, of dat ik de klok in de gaten houd.
Beetje afhankelijk van hoeveel tijd ik heb, als ik mijzelf behandel.

Een ander:
Ik geef iemand een totale behandeling, dus alle posities, deze duurt ruim een uur.
Ook daar hak ik het globaal in stukjes van 5 minuten, kan wat meer, kan wat minder zijn, tenzij er iets is, een plek die veel energie vraagt of weinig. In Bosnië een keer een vrouw behandelt die een arm miste, toen heb ik relatief lang, de armstuk wat er niet meer was behandeld, daar was veel nodig.
Dus het is ook, erg kijken waar mijn aandacht naar toe gaat, en voor mezelf bepalen of dat mijn dingetje is of niet, dus dat zoek ik ook uit.
Je zou dus kunnen zeggen, ik heb een rode draad.

Het is niet zo dat ik alles check, maar wel als ik denk dat dat nodig is en dat komt niet zo vaak voor ( vaker toen ik net begon )

Als iemand niks voelt, meestal hoor ik dat pas aan het einde van de behandeling of veel later.
Ik voelde zelf niet zoveel toen ik net begon, ben ook periode gestopt en later dacht ik, hé maar.....

Niks voelen, dat kan de ander zijn maar ook, degene zelf.

Erika

• Actief Master
    • Helende Energieën Delft
« Reactie #7 Gepost op: 10 september 2017, 22:45:34 »

Ik laat mijn handen even liggen en voel wat er gebeurt, laat me leiden door mijn intuïtie, ga evt. in gesprek met de ontvanger of verplaats mijn handen.
Het maakt daarbij niet uit of mijn handen 1 of 10 min. ergens liggen, vertrouwen hebben.
Ik begin wel altijd met de handen op de schouders, hoofd en dan verder.
"Het bewust worden van jezelf om te zijn wie je werkelijk bent"
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.087 seconden met 24 queries.