Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Reiki bij dieren  (gelezen 1732 keer)

Romina Ricour

• Lid
  • Geslacht: Vrouw
Reiki bij dieren
« Gepost op: 14 november 2016, 21:24:20 »

Hallo iedereen!

Ik had een vraagje in verband met reiki op dieren, specifiek op honden. Ik heb nu twee honden (een mechelse herder en een chihuahua). De chihuahua is een echt schoothondje, dus haar probeer ik geregeld reiki te geven. Op haar buik en nek laat ze het goed toe. Binnen vijf weken krijg ik een puppy die dan acht weken oud zal zijn. Ik wil hem direct gewend maken met reiki, dus ik vroeg me af of jullie tips hebben hoe ik het best aanpak om mijn puppy hier te laten aan wennen en te laten genieten.

Groetjes 🤗

Sabine

• Lid
Re: Reiki bij dieren
« Reactie #1 Gepost op: 15 november 2016, 15:41:45 »

Hoi,

Iedereen is anders, en dat is ook zo bij hondjes.
Het moment dat hij ervan geniet zal hij gewoon op je schoot ofzo blijven liggen volgens mij en als het genoeg is, of hij heeft op dat moment geen nood aan reiki-energie dan zal hij dit ook zo aangeven.
De puppy zal mssn meer genieten van 'spelen' enzo ipv reiki, tenzij hij es wat ziekjes is ofzo
Niet iedereen wil steeds reiki natuurlijk, als je je kiplekker voelt, heb je ook niet altijd zin om er te gaan liggen voor extra of andere energie maar wil je gewoon lekker bij jezelf blijven in het moment.

Laat je hondje het aangeven zou ik zeggen, luister naar zijn tekens.
Als je honger hebt, heb je zin in eten, als je dorst hebt wil je wat drinken, als je energie uit balans is, wil je mssn reiki, maar je hondje is mssn perfect in balans, en dan zal hij daar ook niet zoveel in hebben vermoed ik.

Liefs,
Sabine
"Moge alle levende wezens gelukkig zijn" Boeddha

Nyncke

• Actief Master
  • Pakken wat je pakken kan.
    • Werk in Uitvoering
« Reactie #2 Gepost op: 15 november 2016, 19:52:28 »

Nou, je geeft al Reiki als je hem aanraakt, daar valt dus niet zoveel aan te leren.
En deze pup zal opgroeien in de Reiki energie, of dat hij het direct bij je komt halen of niet ligt aan zoveel dingen, de meeste dingen hebben wij helemaal geen weet van.

Dus gewoon volgen wat er gebeurd...
En ook opvoedingstechnisch kijken, is dit gedrag wat ik wel of niet wil...en, vind ik dit ook nog leuk als hij straks volwassen is.
Stel dat je straks een energietanker hebt, is dat wat je graag wil?
Ze moeten ook gewoon ook op eigen benen kunnen staan.

Ennnn, alvast erg veel voorpret, wat leuk een pupseltje  :inlove:
Ik geloof in leven voor de dood

Romina Ricour

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 15 november 2016, 21:29:25 »

Nou, je geeft al Reiki als je hem aanraakt, daar valt dus niet zoveel aan te leren.
En deze pup zal opgroeien in de Reiki energie, of dat hij het direct bij je komt halen of niet ligt aan zoveel dingen, de meeste dingen hebben wij helemaal geen weet van.

Dus gewoon volgen wat er gebeurd...
En ook opvoedingstechnisch kijken, is dit gedrag wat ik wel of niet wil...en, vind ik dit ook nog leuk als hij straks volwassen is.
Stel dat je straks een energietanker hebt, is dat wat je graag wil?
Ze moeten ook gewoon ook op eigen benen kunnen staan.

Ennnn, alvast erg veel voorpret, wat leuk een pupseltje  :inlove:

Dat is waar wat je daar zegt. Ik wil gewoon dat hij doorheeft dat ik reiki kan geven als hij daar nood aan heeft :-)

Romina Ricour

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 15 november 2016, 21:31:17 »

Hoi,

Iedereen is anders, en dat is ook zo bij hondjes.
Het moment dat hij ervan geniet zal hij gewoon op je schoot ofzo blijven liggen volgens mij en als het genoeg is, of hij heeft op dat moment geen nood aan reiki-energie dan zal hij dit ook zo aangeven.
De puppy zal mssn meer genieten van 'spelen' enzo ipv reiki, tenzij hij es wat ziekjes is ofzo
Niet iedereen wil steeds reiki natuurlijk, als je je kiplekker voelt, heb je ook niet altijd zin om er te gaan liggen voor extra of andere energie maar wil je gewoon lekker bij jezelf blijven in het moment.

Laat je hondje het aangeven zou ik zeggen, luister naar zijn tekens.
Als je honger hebt, heb je zin in eten, als je dorst hebt wil je wat drinken, als je energie uit balans is, wil je mssn reiki, maar je hondje is mssn perfect in balans, en dan zal hij daar ook niet zoveel in hebben vermoed ik.

Liefs,
Sabine

Dat klopt wat je daar zegt van dat spelen. Als ik hem te veel reiki zal geven, zal hij er misschien niet meer van genieten als hij er eens nood aan heeft. Aan hondjes merk je we wanneer ze uit balans zijn, dus ik zal hem dan reiki geven en het voor de rest gewoon bij knuffelen en spelen houden :-)

Nyncke

• Actief Master
  • Pakken wat je pakken kan.
    • Werk in Uitvoering
« Reactie #5 Gepost op: 15 november 2016, 22:44:52 »

Ik wil hier wat dingen uit elkaar gaan halen, ik begrijp dat je graag met je hoofd wil snappen en begeleiden en controleren wat er gebeurd.....
En dat is nou juist niet wat er met Reiki gebeurd, Reiki doet wat goed is, wat nodig is op dat moment.

Als een put die je leeghaalt, wat bovendrijft haal je er uit, mooi, leuk of niet leuk en ongewenst.....maar als de put leeg moet, moet eerst dat er uit.

Of je geniet van Reiki?
Heel vaak wel maar het proces brengt je ook bij dingen die opgeruimd moeten worden....en waar je totaal geen zin in hebt....soms heftige processen.
Of waar je totaal geen idee van hebt hoe het moet....
aar door jezelf iedere dag Reiki te geven, kom je er achter wat er nodig is.

En als jou hondje Reiki nodig heeft, als hij ziek is, komt hij dat halen.
Sterker nog hij gaat zo staan dat er geen twijfel mogelijk is waar hij het nodig heeft.
Als hij het niet nodig heeft, of al genoeg heeft gehad, gaat hij weer weg.

Ga maar lekker experimenteren, probeer er niet te veel gedachtes op los te laten, het is iedere keer weer anders.
Ik geloof in leven voor de dood
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.068 seconden met 24 queries.