Kenny,
Eigenlijk wilde ik hier niet verder op ingaan. En je geeft ook toe dat niet alle artsen even bekwaam zijn.
Dank je hiervoor.
Toch wil ik hier nog even iets vertellen : gisteren was ik bij een herboriste, die ook lerares is geweest van mijn zoon.
We hadden het over ritalin/relatine. Zij had hierover een boek dat ze mij wou aanbevelen en ik sprak over dit boek, dat ik ook
aan haar heb aanbevolen!
We hebben in het kort verteld wat er in stond en blijkbaar waren er heel veel overeenkomsten.
Soit, ze geeft nog steeds les en ze zei dat de scholen, de leerkrachten, bepaalde ouders niet klaar zijn om anders met kinderen om te gaan.
Ze weten ook niet beter. Blijkbaar mogen kinderen geen kinderen meer zijn en moeten ze al van jongsafaan presteren!
Voor hen primeert de RUST in de klas/thuis en dat ze GOEDE schoolresultaten behalen.
Emoties zijn er te veel aan. Veel mensen kunnen zich blijkbaar niet meer uiten.
Die juf vertelde me dat er op het secretariaat van hun school massa's potjes met pilletjes staan voor hun leerlingen.
En deze school is zeker geen uitzondering.
Vind je dat niet erg hoe die tendens zich verderzet? Wat moet er GEBEUREN voordat mensen wakkergeschud worden?
Als je bekijkt naar daders, hoeveel van die mensen hebben geen geschiedenis van pilgebruik? Blijkbaar begint het al mis te lopen in hun jeugd?
Ik werk zelf ook voor justitie en er zijn genoeg maatschappelijke assistenten die klagen over het teveel voorschrijven van pillen aan die mensen!
Wat is de boodschap van de maatschappij : NEEM EEN PILLETJE EN AL JE ZORGEN ZIJN VOORBIJ!!!
We maken ze gewoon drugsverslaafd ipv van hen nieuwe vaardigheden te leren. Geef hen kansen! Hoe omgaan met emoties (zonder pillen dan)?
Mensen willen soms SNEL een "oplossing" omdat ze niet altijd de realiteit onder ogen durven te zien en gaan bij hun huisarts.
Als die correct reageert en informeert en die arts weigert om hem/haar nog iets voor te schrijven, dan gaan ze gewoon naar een
ander huisarts, die niet zeurt en hem/haar die pillen wél voorschrijft.
Daar schort toch iets!
Huisartsen zouden ook GECONTROLEERD mogen worden op wat ze allemaal voorschrijven!
Bij misbruik, zouden daar ook sancties uit mogen voortvloeien hoor! Waarom zijn zij niet strafbaar?
Waar is de verantwoordelijkheid van de Ministerie van Gezondheid?
Dit onrecht maakt me zo kwaad, maar blijkbaar moet er iets ernstigs gebeuren voordat er ingegrepen wordt. Dit is nu eenmaal de realiteit.
Warme groetjes en sorry voor mijn gezeur, maar het moest eruit!
Ske