Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Auteur Topic: Hobby  (gelezen 8473 keer)

Mens

• Gast
Hobby
« Gepost op: 10 juli 2010, 18:48:29 »

Reiki? t'Is een hobby als een ander. Ik ken heel wat mensen die er al heel lang mee bezig zijn. Die mensen hadden vroeger problemen en vragen. En ze hebben nog steeds dezelfde problemen en vragen.

De vraag is of het allemaal wel iets af doet? Reiki is toch bedoelt om te groeien in bewustzijn, heel maken dus, helen. Men kan niet heel worden wanneer men maar rondjes blijft draaien. Maar dan hebben we nog altijd karma of vorige levens of noem maar op om het mislukken goed te praten. Mogelijkheden genoeg natuurlijk.

Hoe verklaren jullie het, volgens mij, mislukken van het systeem reiki?

Polleken

• Actief Master
  • Geslacht: Man
  • FREE TIBET Om Ah Hum Vajra Guru Padme Siddhi Hum
Re: Hobby
« Reactie #1 Gepost op: 10 juli 2010, 21:32:22 »

Hoi,

Reiki is de benaming voor de energie, en is geen systeem.
Reiki-ho is een systeem, zoals er Karuna-Reiki en Gendai-Reiki en Hikari-Reiki en nog zovele andere zijn.

Voor mensen die Reiki-ho maar zien als een hobby, klopt Uw uitleg, er worden er zo 1000den per jaar ingewijd en 1000den stoppen ook per jaar.

Voor mensen die Reiki-ho juist beoefenen, en het ter harte nemen, en er een levenswijze van maken is dit een zéér mooi en krachtig systeem, en iets dat Je kan blijven mee- en uitdragen.

Gassho,

pol.
De pessimisten zoeken achter iedere mogelijkheid een moeilijkheid
De optimisten achter iedere moeilijkheid een mogelijkheid.

Jorgen

• Actief Master
« Reactie #2 Gepost op: 10 juli 2010, 23:23:32 »

Helen doe jezelf.

Reiki is een middel, niet het doel ...

Jorgen
Children before God

Sabine

• Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: 11 juli 2010, 08:56:29 »

Hoi,

Ieder mens is anders en reageert anders, dus kan ik enkel voor mezelf spreken.

Persoonlijk zie ik 'problemen' niet als karma of lot, maar als mijn eigen verantwoordelijkheid. Het lijkt me zeer makkelijk om de oorzaak van problemen 'buiten jezelf' te gaan plaatsen door ze 'het lot' te noemen.
Ik denk, als reiki en meditatie een levenswijze is, dat ALS je problemen hebt, dat je er anders mee omgaat, ze anders beleeft... en ze sneller opgelost worden.

Met vragen zitten = hoofd, geen vragen meer hebben = buik, innerlijke rust,....  (maar daar ben ik ook nog niet altijd zenne  ;), zo mag ik het af en toe wel ervaren)

Ik heb nu maar 1 vraag, wat is een probleem? Iets wat levensbedreigend is? Of... ?

liefs,
Sabine
"Moge alle levende wezens gelukkig zijn" Boeddha

Mens

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 11 juli 2010, 10:06:50 »

Goede morgen,

dank voor jullie snelle reacties.

Wat is dan de juiste manier om de reiki-energie te beleven of te beoefenen? En kan deze dan werkelijk zo een enorme verandering teweegbrengen? Mij lijkt het alsof je een heel leven nodig hebt om er achter te komen hoe het te beoefenen en er een levenswijze van te maken. Behoorlijk ingewikkeld. En kom je dan ook achter de diepere essentie van het leven? Een hobby of een sport met passie beoefend kan je een even goed gevoel geven, maar dit zal je niet brengen tot een hogere bewustzijnsverruiming.

Wat is een probleem? Niet weten wat je wilt in het leven, lijkt me toch een behoorlijk probleem. Niet direct levensbedreigend, maar toch. Je kan dan wel alles hebben op materieel gebied, een goede gezondheid hebben, veel vrienden, enz... en je zo leeg voelen als een hol vat. Kan reiki dit oplossen???

Pascale

• Actief Master
  • In Munay
    • reiki-shamanic-pascale.be
« Reactie #5 Gepost op: 11 juli 2010, 10:54:53 »

@ Mens,
ik ben met Reiki begonnen maar voelde altijd dat er nog iets ontbrak.  Ik heb gezocht in andere stromingen, boeddhisme maar mijn gevoel werd niet opgevuld.  Heel toevallig kwam ik in contact met Munay-Ki en vanaf het eerste moment toen ik de dvd zag hierover met die mensen in hun poncho, de muziek,... kwamen mijn haren recht te staan en ik wist dat ik thuis was.  Het ontbrekende stuk was opgevuld.  (Knipoog naar Hierboven om Munay-Ki op mijn pad te zetten  ;) ).

Als reiki jouw stuk is zal het zeker een meerwaarde zijn maar opvullen,...
dat je weet nooit op voorhand.

Hetgeen je schrijft over sport,....
Als ik kijk naar sommige atleten die zo geconcentreerd zijn terwijl ze met passie hun sport uitoefenen, dan merk ik toch wel dat zij in een moment zijn waar hun bewustzijn heel hoog is op dat moment.  Hierbij denk ik dan aan Kim Gevaert of Tia Hellebaut, kijk naar hun moment waarop zij zich klaarmaken om te sprinten of te springen...
Op dat ogenblik zijn zij dat moment, niets anders, alleen NU en de eindstreep,...
dan denk ik bij mezelf als ik dat zie WOW,.... doe dat maar eens na.  Gewoon schitterend,
dus volgens mij kun je met sport ook dat niveau bereiken hoor.

Warme groetjes,
Pascale
In Munay

Pascale

• Actief Master
  • In Munay
« Reactie #6 Gepost op: 11 juli 2010, 11:19:48 »

@ Mens,

wil dit nog eventjes delen.
Ik ben al jaren een beoefenaar van de Oosterse Krijgskunsten nl. Goshindo.
Mijn sensei beoefent deze al sinds zijn 6 jaar, ondertussen al 45 jaar.  Wij worden aangeleerd om tijdens het beoefen van de sport Zanshin toe te passen, onverstoorbare geest, zeker wanneer je wordt aangevallen met wapens ed,... om deze toestand te bekomen doe je jaren over.  Haragei, beheersing van de innerlijke kracht wanneer dit nodig is, respect voor je tegenstander, zijn maar enkele technieken die ons worden aangeleerd.

Deze manier van trainen brengt je op dat moment en daarna wel in een ander bewustzijn hoor.

Echter deze technieken vind je terug in iedere sport, zeker op hoog niveau en wanneer je het beoefent vanuit je hart.  Discipline, respect, beheersing, controle over lichaam en geest telt in iedere sport. 

En ja, ik denk dat je voor sommige zaken een mensenleven of meer nodig hebt om iets echt te leren maar daardoor niet waarde- of zinloos. 

Warme groetjes,
Pascale
In Munay

Polleken

• Actief Master
« Reactie #7 Gepost op: 11 juli 2010, 11:45:44 »

Hoi,

Reiki-ho is in eerste instantie een systeem om Jezelf te helpen, en niet andersom zoals velen het denken / doen.
Reiki-ho heeft als bedoeling Jezelf te helpen om het allerhoogste niveau te bereiken, om dat dat de beste manier is om dan de anderen goed en best en juist te kunnen helpen.
Je doet het voor Jezelf, maar toch in functie van de anderen.
Vele doen het andersom, ze doen Reiki-ho om de anderen te kunnen helpen, en vergeten daarbij volledig zichzelf, en meer nog Ze maken Hun ego steeds krachtiger en krachtiger, en precies dit ego is het grootste probleem om het allerhoogste te kunnen bereiken.
Vele die via Reiki-ho of andere systemen de anderen " zogezegd " helpen zijn NIET in staat zichzelf te helpen, of Hun eigen problemen op te lossen.
Weet dat dit GEEN verwijt is aan niemand zn adres, het is gewoonweg zoals het is, en vooral een uitloper van de verzieking en verwaterig van een prachtig " origineel " systeem.

Vele die Reiki-ho uitdragen, weten niet eens wat het eigenlijk precies is, en hebben het verkeerd geleerd, en geven het dan ook weer verkeerd door, met daarenboven nog een stuk dat ze er zelf bijvoegen, zo zij het nu eenmaal.
Vooral dit is de reden waarom zovelen voelen dat er iets te kort is aan " Reiki ", en op zoek gaan naar iets anders, het zij zo, het is misschien beter om te zoeken naar iets anders, dan te blijven hangen in dergelijke " reiki-systemen " die uiteindelijk toch niets te betekenen hebben.

Reiki-ho en Munay-ki en zovele andere zijn hulpmiddelen om ons te helpen te naar persoonlijke perfectie, het zijn geen doelen op zich, neen gewoonweg prachtige hulpmiddelen die in feite hetzelfde doen en zijn, ze helpen ons op ons pad.
Maar het zijn dingen buiten onszelf, en niets maar ook niets dat buiten onszelf ligt zal ons perfectie bezorgen, niets maar ook niets dat buiten onszelf ligt zal ons écht gelukkig maken, ze kunnen ons enkel helpen, het zijn hulpmiddelen.
We moeten hetzelf doen.

En wat we écht nodig hebben, en wat ons écht de perfectie zal bezorgen zit binnen in ons, en dragen we al héél lang mee ...... enkel en alleen binnen ons.
Niet in huizen, of gebouwen, of auto's of sieraden of om het even wat, niet in lichamelijk of geestelijk genot, zelfs niet in om het even welke emotie ............. neen.
Neen, niets van dat maakt ons écht gelukkig, het zijn zéér tijdelijke dingen, onderhevig aan vergankelijkheid net zoals het schijnbare geluk dat ze zogezegd met zich meedragen.

Zolang we geluk en perfectie blijven zoeken buiten onszelf zullen we als een leeg vat zijn.

Reiki-ho beoefenen zoals het hoort, en zoals neergezet door de grondlegger : Mikao Usui Sensei, is een systeem dat ons kan helpen, naar persoonlijke perfectie ....... maar ..... we moeten hetzelf doen ....... en het is hard werk ..... dus niet zoals men het " verkoopt " ....

Gassho,

pol.

Pascale

• Actief Master
  • In Munay
« Reactie #8 Gepost op: 11 juli 2010, 11:59:20 »

Vooral dit is de reden waarom zovelen voelen dat er iets te kort is aan " Reiki ", en op zoek gaan naar iets anders, het zij zo, het is misschien beter om te zoeken naar iets anders, dan te blijven hangen in dergelijke " reiki-systemen " die uiteindelijk toch niets te betekenen hebben.

Gassho,

pol.

Misschien dien ik het zo niet te lezen maar ik begrijp hieruit dat het reiki-systeem dat ik beoefen niets te betekenen heeft en daarom op zoek ben gegaan naar iets anders.
In Munay

Kenny

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 11 juli 2010, 12:05:48 »

Ik sluit mij volledig aan bij je Pol.
Behalve dat het beoefenen van andere systemen zou wijzen op een deficit.
Soms heeft het te maken met wat je zegt, maar zeker niet altijd.
Dat is een beetje kort door de bocht.

@Mens: je mag jezelf veranderen, al of niet met behulp van Reiki. Sommige mensen verwachten dat Reiki het allemaal in hun plaats gaat doen. Dat is niet zo. Het is gewoon een heel efficiënte manier om met jezelf aan de slag te gaan. Net dat is het verschil: je wordt actief ipv passief. Je welzijn is van jou. Als alles wat je hebt opgebouwd aan materiële dingen (wat overigens goed is) een bepaalde innerlijke onrust niet heeft weggenomen, dan is Reiki een hulpmiddel om bij jezelf naar binnen te gaan en je te ontdoen van (denk-, handel-)patronen die jouw welzijn in de weg zitten.

Met dat lege gevoel kan je dus zeer zeker op weg gaan.

:bloemetje:
« Laatst bewerkt op: 11 juli 2010, 12:56:04 door Kenny »

Pascale

• Actief Master
  • In Munay
« Reactie #10 Gepost op: 11 juli 2010, 12:39:38 »

Ik weet ook wel dat alles in "onszelf" zit zoals Jezus zei.

"Zoek niets buiten jezelf, dat in jezelf zit", we hebben idd geen kerk of dergelijke nodig.

Maar ik denk niet dat als ik "Reiki" zou doen zoals jij het uitdraagt ik dan wel dat leeg gevoel had kunnen opvullen hetzij als hulpmiddel.

Warme groetjes,
Pascale
« Laatst bewerkt op: 11 juli 2010, 12:42:52 door Pascale »
In Munay

Polleken

• Actief Master
« Reactie #11 Gepost op: 11 juli 2010, 12:59:28 »

Hoi,

Ik heb nergens gezegd dat ALLE " reiki-systemen " niets te betekenen hebben, er zijn zéér zeker mooie systemen bij, met mensen die dit op een zéér goede manier over dragen, en zelf beoefenen.

Het kan goed zijn, dat het wél een goed systeem was, maar Jij Je daar niet goed in voelde.
Mensen zoals Jij zullen zeker begrijpen wat ik daar mee bedoel.  ;)

En inderdaad, het kan zéér lang duren vooraleer persoonlijke perfectie word bereikt, zelf vele vele levens, maar we moeten toch ergens beginnen hé.

Het is zeker niet zoals vele Reikisystemen beweren, dat alles vanzelf komt, en Je der niets voor moet doen, tenzij wat " zelfbehandeling " en anderen " behandelen", en van de ene inwijding naar de andere ......
Het is hard werk.

Gassho,

pol.

Pascale

• Actief Master
  • In Munay
« Reactie #12 Gepost op: 11 juli 2010, 13:04:08 »

Het is hard werk.

Gassho,

pol.
Klopt het is hard werken !
Maar de moeite waard !

Warme groetjes,
Pascale
In Munay

Kenny

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 11 juli 2010, 13:10:24 »

Polleken

• Actief Master
« Reactie #14 Gepost op: 11 juli 2010, 13:18:18 »

zéér zeker.

en ............. graag zelfs  ;)

Gassho,

pol

Pagina opgebouwd in 0.097 seconden met 23 queries.