Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Auteur Topic: Hobby  (gelezen 8474 keer)

Kaigan

• Actief Master
  • Geslacht: Man
  • Ingewijd volgens Diane Stein
    • Kruidenwerkplaats P'tit Forestier
Re: Hobby
« Reactie #30 Gepost op: 25 januari 2011, 18:12:43 »

hahaha ik zie het nu pas!

Cruyden, kruijden en kruiden!

Shokurei

• Lid
« Reactie #31 Gepost op: 8 april 2011, 13:29:07 »

Hallo allemaal,

Reiki is buiten een levensbeschouwing ook nog een natuurgeneeskunde.....
Je kan met reiki veel op gebied actue en chronische pathologie
Ik denk niet dat reiki ooit bedoeld werd als opvulsel en inderdaad als je reiki in die context plaatst denk ik dat het weinig vulling kan geven in je leven en dan ben je inderdaad beter af met winkelen sporten of een praatgroep.
Reiki is niet bedoeld als spelletje, of eens lekker even gezellig wat keuvelen.... reiki heeft een functie, het doet iets, reiki verbetert dingen zowiezo op lichamelijk vlak en ook wanneer de patiënt openstaat voor de raadgevingen van anderen en bereid is zelf patronen dmv van actie te ondernemen helpt reiki bij het veranderen van levenspatronen.... maar enkel wanneer de persoon in kwestie bereid is mee te werken (dit is voor een groot deel net dezelfde werking als in de psychiatrie)

grtjs 
Het geheim van begrip is het doel te kennen achter elke gebeurtenis

Frank

• Administrator
    • Usui-Reiki-Ryōhō.nl
« Reactie #32 Gepost op: 8 april 2011, 13:47:34 »

Ik denk niet dat reiki ooit bedoeld werd als opvulsel en inderdaad als je reiki in die context plaatst denk ik dat het weinig vulling kan geven in je leven en dan ben je inderdaad beter af met winkelen sporten of een praatgroep.

Usui-sensei bedoelde zijn onderwijs als pad, of richtingaanwijzer, naar de spirituele verlichting. Dus een opvulsel zoals je zegt was het inderdaad niet.
Niets meer, niets minder. Handoplegging was nooit de focus, maar een bijproduct van de spirituele ontwikkeling.
Vooral en in de eerste plaats is het dus bedoeld als spirituele leer. En het woord "Reiki" is oorspronkelijk enkel een woord dat verwijst naar een zeer specifieke energie en niet zoals tegenwoordig vaak gebruikt een naam voor een systeem/methode of zelfs werkwoord.

*Gasshō*
Frank

karine

• Actief Master
  • Geslacht: Vrouw
    • Karinec
« Reactie #33 Gepost op: 9 augustus 2012, 09:03:57 »

Ik ben het hiermee helemaal eens Frank  :yes:
Reiki is inderdaad een levenswijze,het is echt "geen" opvulsel of hobby !!
Hoe komt iemand er nog maar op   :(
Ik probeer dat altijd aan iedereen mee te geven dat je reiki in de éérste plaats voor jezelf doet en altijd eerst aan jezelf gaat werken,op pad gaat.
Pas als je helemaal zelf in je kracht staat kun je anderen gaan helpen.
Heb dit door de jaren heen ook zelf ondervonden,heb éérst mijn weg gezocht (want was die in die tijd,echt wel even kwijt) en pas als ikzelf groeide en sterker werd kwam de behoefte om er ook andere mensen mee te helpen,wou deze mooi ervaring,die reiki zeker is,super graag delen  :yahoo:

Pagina opgebouwd in 0.066 seconden met 22 queries.