Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag

Auteur Topic: In slaap vallen....  (gelezen 4183 keer)

Titia

• Algemene moderator
  • Geslacht: Vrouw
  • Actief Master
Re: In slaap vallen....
« Reactie #15 Gepost op: 5 januari 2011, 22:51:36 »

Denk dat een reikituinslang net zo kan werken als een reikidouche. Of snow-reiki?  ;) Grapje hoor....

Voor mij is reiki ook gewoon reiki, geen reikigids of reiki-engelen.

:gassho1: Titia
Moed is niet vrij zijn van angst maar bang zijn en toch doorgaan

Mariana

• Lid
« Reactie #16 Gepost op: 5 januari 2011, 23:13:00 »

Nee, de energiekraan gaat juist niet dicht, er staat ook dat ik dat raar zou vinden :yes:
Ik heb overigens geen gids ervaringen, Reiki is gewoon Reiki.

Nee hoor Nyncke ik vind juist dat je gelijk had, en ik bedoelde het als grapje.
Een paar weken geleden gaf ik Reiki aan een dame en zij zag bij mij een witte gestalte staan.
Die noem ik in gedachte dan maar een Reiki-gids of Reiki-engel.
Ik weet echt niet of dat zo is, maar ik heb toen wèl "begeleiding" gevoeld.

Namasté  :gassho2:
Maria
De voornaamste taak van de mens is zichzelf het leven te schenken.  -- Erich From

Nyncke

• Actief Master
  • Pakken wat je pakken kan.
    • Werk in Uitvoering
« Reactie #17 Gepost op: 6 januari 2011, 05:38:00 »

:D
Ik dacht dat het onduidelijk was overgekomen, soms is het best lastig om je schriftelijk uit te drukken, zeker als je het ook nog beknopt wil doen vanwege typen met 2 vingers  :rolleyes:
Ik geloof in leven voor de dood

Mariana

• Lid
« Reactie #18 Gepost op: 6 januari 2011, 08:14:44 »

:D
Ik dacht dat het onduidelijk was overgekomen, soms is het best lastig om je schriftelijk uit te drukken, zeker als je het ook nog beknopt wil doen vanwege typen met 2 vingers  :rolleyes:

Hoi Nyncke, goedemorgen!

Ja, dat is het nadeel van een forum... je leest wel de woorden
maar hoort de klemtoon niet (de ernst  :right: of de humor :lol:)
en ik vergeet nog wel eens een emoticon erbij te zetten.

Fijne dag! :zon1:

Maria
De voornaamste taak van de mens is zichzelf het leven te schenken.  -- Erich From

Sabine

• Lid
« Reactie #19 Gepost op: 6 januari 2011, 08:58:02 »

Sabine, ik heb een cd gekregen met muziek waar om de zoveel tijd, ik weet niet juist, een belletje rinkelt als ik mijn handen moet verplaatsen.

Ik ben niet zo goed in meditatie, mijn hoofd is nooit leeg maar als ik reiki doe probeer ik aan niks te denken, heel moeilijk.
Mijn hart heeft dan ook altijd een heel speciaal ritme, ik voel het door mijn hele lichaam slaan. Dat is ook het enige wat ik voel.

Lieve

Hoi Lieve,

Mijn hoofd was ook nooit leeg vroeger.. nu nog niet .. maar toch is het al anders.. veel en veel rustiger, alles in slow motion die je heel rustig observeert en aanvaard. Gedachten die er mogen zijn, die deel zijn van wie ik ben.
Vroeger mediteerde ik ook op muziek, of via bepaalde oefeningen zoals: concentreer je op je tenen, voeten, benen, knieën, maar heel langzaam en laat alle spanning op die plaatsen los.. voel is het warm, koud, gespannen,.. en zo naar boven toe.. 
Op die manier had ik ook geen 'tijd' om na te denken, je manipuleert als het ware door met je aandacht en gedachten naar je voeten enzo te gaan.

Nu doe ik het anders.. op Pollekes manier en het grootste verschil is dat ik meer vanbinnenuit verander, dat ik overdag ook minder gedachten heb, rustiger ben. Vroeger had ik meer jojo effect.... ik was soms helemaal zen, maar 1 gebeurtenis was genoeg om alle gevoel van rust weer kwijt te spelen, dat was soms heel frustrerend want je wil die rust 'vasthouden'.
Dat heb ik nu niet meer..het duurde wel een tijd voor dit zo was hoor, het is kwestie van doorzetten. Soms wou ik na 10 min. al gaan lopen en niet daar zitten met al die gedachten die doordraven. En nu ben ik heel blij dat ik doorgezet heb (en niet in slaap val, om toch on-topic te blijven  ;))

Ik ben zeer blij dat ik de beide geprobeerd heb en zo verschillen kan ervaren.  Maar ieder moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt natuurlijk.
Alleen ben ik iemand die, als ik iets lees het gewoon zelf wil ondervinden of het al dan niet klopt of wat er juist bedoelt wordt.
Zo ben ik ook gaan kijken wat Polleke altijd bedoelde, door een drang te voelen van het zelf te ondervinden en dan mijn visie al dan niet aan te passen. En het geen ik 'kende' even los te laten... maar mssn is het niet slecht om daarmee te beginnen hoor, ik weet het niet natuurlijk, ik ben zelf zo begonnen en niet direct op de manier van Polleke. Ben gewoon heel blij met de overgang die ik gemaakt heb en wou dat even delen  :yes:

Liefs,
Sabine
« Laatst bewerkt op: 6 januari 2011, 09:01:10 door Sabine »
"Moge alle levende wezens gelukkig zijn" Boeddha

Sabine

• Lid
« Reactie #20 Gepost op: 6 januari 2011, 09:00:04 »

Hoi,

Tja ... Reiki-engelen en Reikigidsen en Reikikranen en Reikituinslangen ..... tja, dat ken ik niet natuurlijk ..... daar kan ik niet van meepraten .....  ;)

:gassho1:

:lol:
"Moge alle levende wezens gelukkig zijn" Boeddha

leerling

• Lid
« Reactie #21 Gepost op: 6 januari 2011, 12:51:38 »

Sabine, ik ervaar ook wel dat ik rustiger ben, vroeger was ik uiterlijk kalm, nu ben ik dat ook vanbinnen.
Eerlijk gezegd stel ik me er weinig vragen bij. Ik probeer te doen zoals het voor mij aanvoelt (gevoelig hé).

Polleke, mijn leven is gewoon muziek.
Ik hoef niet per sé steeds muziek te horen, het zit gewoon in mij.
Ik moest ooit een solo spelen op de trom maar de harmonie speelde zo mooi dat ik gewoon vergat om te spelen.
Gelukkig hebben we een enorme begripvolle dirigent. In plaats van boos te zijn omdat ze opnieuw moesten beginnen bedankte hij me omdat ik het zo mooi vond.
 Ik ben zelfs een poosje echt over mijn toeren geweest omdat een dirigent me te veel onder druk zetten maar toen was er weer een andere dirigent die mij erbovenop hielp.
Muziek is nog belangrijker dan mijn kleuters.

Mijn speciaalste liefdesrelaties hebben altijd verband met muziek.
Zo'n 6 jaar geleden (had nog nooit van hooggevoeligheid of reiki gehoord) speelde ik bij de harmonie een muziekstuk.
De dirigent keek naar mij en ik naar hem en hoe het kwam weet ik nog steeds niet maar ik kreeg een enorm gevoel van liefde, alles was rood, ik was helemaal van de wereld, het leek of we op een ander niveau gewoon samengesmolten waren.
Ik speelde door en hij dirigeerde door, de anderen denk ik niet dat iets in de gaten hadden, best wel idioot natuurlijk met zo'n 50 man die tussen je in zitten en gewoon niet meer bestaan.
We hebben er nooit over gepraat, we hadden ook geen relatie of zo, er is wel altijd een speciaal gevoel overgebleven maar ik heb het nooit meer terug kunnen beleven.
Zo heb ik wel meer ervaringen, niet zo intens, maar ik denk dat de kracht van muziek best wel groot is.

Voor mij is het heel belangrijk, muziek maakt dat ik me goed kan voelen, als ik bang ben betrap ik me erop dat ik altijd een muziekje neurie, ik val ook altijd met muziek in slaap.
Het hoort gewoon bij mijn leven en ook al brengt muziek soms slechte herinneringen boven, die moet ik dan verwerken.
Heeft wel niet veel met reiki te maken maar soms is het net zo therapeutisch.

Lieve

Frank

• Administrator
  • Geslacht: Man
    • Usui-Reiki-Ryōhō.nl
« Reactie #22 Gepost op: 6 januari 2011, 13:24:55 »

Hoi,

Stroomt de energie door als je in slaap valt?
Misschien wel, als je van tevoren hebt besloten dat het door stroomt. Misschien niet, als je hebt besloten dat het stopt zodra je slaapt. Energie volgt de aandacht, dat klopt. Bewustzijn vormt energie.

Daarbij komt nog eens een soort natuurwet als het gaat om energie: energie is áltijd in beweging. Of je er nu van bewust bent of niet.
Maar als je je er van bewust bent, kun je er ook mee omgaan.

Wat betreft Reiki-gidsen.. die bestaan in mijn ervaring niet.
Daarbij, als ze wel hadden bestaan dan zou de grondlegger, de bedenker, van het onderwijs (Mikao Usui, een man met zo'n hoog spiritueel niveau) er vast wel iets over gezegd hebben. As far as I know, he never did.

Dat staat natuurlijk los van de vraag of begeleiding van geesten/entiteiten mogelijk is.

Regelmatig heb ik meegemaakt dat Cor mij een 'officiële  :p 'behandeling gaf en hij daarbij in slaap viel. Ik voelde de energie gewoon nog doorstromen. Dus eigenlijk hebben wij de indruk dat het wél doorgaat...ik zal eens uitproberen wat je zei Pol maar ben bang dat het niet zo snel zal lukken want ik slaap zodra mijn hoofd het kussen raakt en Cor veeeeel later  :rolleyes:

Als jij eerder slaapt dan Cor, dan kunnen jullie het testje natuurlijk ook omdraaien. Jij behandelen en in slaap vallen, Cor opletten wat er gebeurt. Ook of er iets verandert in de energie op het moment dat je slaapt of dat het gelijk blijft.

Nu is het wel zo dat Cor of ikzelf ook 'engelenhealing' vraag dus wie is er dan nog aan 't healen als hij slaapt  :D

Voor dit testje zou je ze kunnen laten voor wat ze, al dan niet, zijn. Er is overigens ook niets externs dat je nodig hebt. Het zit allemaal in je. Het enige wat je hoeft te doen is je handen opleggen. En zélfs dat is nog niet eens absoluut noodzakelijk. Het enige wat je nodig hebt ben jeZelf.

*Gasshō*
Frank

Nyncke

• Actief Master
    • Werk in Uitvoering
« Reactie #23 Gepost op: 6 januari 2011, 16:25:42 »

@Lieve
Geweldig hè dat soort ervaringen met muziek, ik heb ze ook met muziek, zingen, met toneelspelen,, schilderen ... alle creatieve dingen die ik doe, ze maken een deur in me open waar ik anders nooit kom  :inlove:

leerling

• Lid
« Reactie #24 Gepost op: 6 januari 2011, 17:26:16 »

ja, zo voel ik dat ook, hoewel ik dat in mijn omgeving nooit zal kunnen vertellen, ze denken dat er een steekje loszit.

Lieve

Nyncke

• Actief Master
    • Werk in Uitvoering
« Reactie #25 Gepost op: 6 januari 2011, 18:11:44 »

Haha, de mensen die van me houden noemen me een prettig, gestoorde bomenknuffelaar of knutselelf...
Of ze hebben die termen niet nodig...
De rest zou ik niet weten, dat maakt me ook niet zoveel uit ....

energy-girl

• Lid
    • www.energy-girl.hyves.nl
« Reactie #26 Gepost op: 23 juni 2011, 10:39:08 »

Hallo allemaal,

Als ik mezelf Reiki geef wil het nog wel eens gebeuren
dat ik in slaap val en mijn concentratie dan weg is.
Na  ongeveer 15 minuten ben ik weer 'terug' en ga gewoon verder.

Is het misschien zo dat de Reiki niet doorgaat als de aandacht weg is?

Maria

Daar heb ik ook last van, als ik het heel fijn ervaar, val ik juist 9 van de 10 keer in slaapt. ook maar heel erg kort... soms is het maar 5 tot 10minutjes haha

Titia

• Algemene moderator
  • Actief Master
« Reactie #27 Gepost op: 23 juni 2011, 11:06:49 »

In een boek, ik geloof over Quantum Touch heb ik gelezen dat ze het hebben kunnen meten of energie doorgaat als de behandelaar in slaap valt en het bleek juist heel gunstig te zijn omdat dan de gedachten enzo aan de kant zijn gezet.

Zelf heb ik gemerkt als mijn man me behandelde en hij in slaap viel dat de energie gewoon bij mij binnen bleef komen.

:gassho1:
Moed is niet vrij zijn van angst maar bang zijn en toch doorgaan

Esther

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 23 juni 2011, 11:16:09 »

Haha, ja dat heb ik ook meestal. Ik val als een blok in slaap, en als ik dan wakker word halverwege de nacht bedank ik voor de ontvangen energie. Of soms ga ik door met behandelen om vervolgens weer als een blok in slaap te vallen.  :oops:
Tell me, what is it you plan to do
with your one wild and precious life?  - Mary Oliver

White Sage

• Lid
    • HSP-forum
« Reactie #29 Gepost op: 23 juni 2011, 11:33:58 »

Reiki is voor mij echt de oplossing voor m'n slaapproblemen geweest!!! Elke avond Reiki en ik slaap als een blok (behalve wanneer ik overprikkelt ben geweest of bij volle maan)
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.084 seconden met 24 queries.