Sabine, ik heb een cd gekregen met muziek waar om de zoveel tijd, ik weet niet juist, een belletje rinkelt als ik mijn handen moet verplaatsen.
Ik ben niet zo goed in meditatie, mijn hoofd is nooit leeg maar als ik reiki doe probeer ik aan niks te denken, heel moeilijk.
Mijn hart heeft dan ook altijd een heel speciaal ritme, ik voel het door mijn hele lichaam slaan. Dat is ook het enige wat ik voel.
Lieve
Hoi Lieve,
Mijn hoofd was ook nooit leeg vroeger.. nu nog niet .. maar toch is het al anders.. veel en veel rustiger, alles in slow motion die je heel rustig observeert en aanvaard. Gedachten die er mogen zijn, die deel zijn van wie ik ben.
Vroeger mediteerde ik ook op muziek, of via bepaalde oefeningen zoals: concentreer je op je tenen, voeten, benen, knieën, maar heel langzaam en laat alle spanning op die plaatsen los.. voel is het warm, koud, gespannen,.. en zo naar boven toe..
Op die manier had ik ook geen 'tijd' om na te denken, je manipuleert als het ware door met je aandacht en gedachten naar je voeten enzo te gaan.
Nu doe ik het anders.. op Pollekes manier en het grootste verschil is dat ik meer vanbinnenuit verander, dat ik overdag ook minder gedachten heb, rustiger ben. Vroeger had ik meer jojo effect.... ik was soms helemaal zen, maar 1 gebeurtenis was genoeg om alle gevoel van rust weer kwijt te spelen, dat was soms heel frustrerend want je wil die rust 'vasthouden'.
Dat heb ik nu niet meer..het duurde wel een tijd voor dit zo was hoor, het is kwestie van doorzetten. Soms wou ik na 10 min. al gaan lopen en niet daar zitten met al die gedachten die doordraven. En nu ben ik heel blij dat ik doorgezet heb (en niet in slaap val, om toch on-topic te blijven
)
Ik ben zeer blij dat ik de beide geprobeerd heb en zo verschillen kan ervaren. Maar ieder moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt natuurlijk.
Alleen ben ik iemand die, als ik iets lees het gewoon zelf wil ondervinden of het al dan niet klopt of wat er juist bedoelt wordt.
Zo ben ik ook gaan kijken wat Polleke altijd bedoelde, door een drang te voelen van het zelf te ondervinden en dan mijn visie al dan niet aan te passen. En het geen ik 'kende' even los te laten... maar mssn is het niet slecht om daarmee te beginnen hoor, ik weet het niet natuurlijk, ik ben zelf zo begonnen en niet direct op de manier van Polleke. Ben gewoon heel blij met de overgang die ik gemaakt heb en wou dat even delen
Liefs,
Sabine