Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag

Auteur Topic: de filter  (gelezen 4805 keer)

Erika

• Actief Master
  • Geslacht: Vrouw
    • Helende Energieën Delft
Re: de filter
« Reactie #15 Gepost op: 27 januari 2011, 20:36:23 »

Het boeit mij persoonlijk niet wat mijn staat van bewustzijn is, vind het belangrijker en fijner om gelukkig te zijn :)
En zuiver tja ... liefde is zuiver op welk energie frequentie je ook zit ... of je het nu met aarde, water, sky radio of kitaro doet  :zon1:
"Het bewust worden van jezelf om te zijn wie je werkelijk bent"

Polleken

• Actief Master
  • Geslacht: Man
  • FREE TIBET Om Ah Hum Vajra Guru Padme Siddhi Hum
« Reactie #16 Gepost op: 27 januari 2011, 20:42:51 »

Hoi,

Het is dan ook maar een label hé Nyncke, niets meer dan dat ...

Wie ben ik om te zeggen dat die of die niet goed bezig is, trouwens wie zegt dat ik goed bezig ben ?  ha ja ikzelf dan ... idd, zo groot is mijn ego wel  ;)

Ach ja, ik weet zoveel over Hem en over Haar, man man ... Je moest es weten .... en wat ik over Jou weet ...... wow ..... niet simpel ...
Maar het zijn allemaal goede dingen .... en daar hebben velen toch geen boodschap aan ... dus zwijg ik er maar over  ;)

Gassho,

pol.
De pessimisten zoeken achter iedere mogelijkheid een moeilijkheid
De optimisten achter iedere moeilijkheid een mogelijkheid.

Titia

• Algemene moderator
  • Actief Master
« Reactie #17 Gepost op: 27 januari 2011, 20:44:07 »

Sabine,

Ik zei niet voor niets: als de master erbij is  :p en daar zijn de reiki-avonden toch heel erg goed voor!

Als iemand twijfelt 'of ie het wel kan' dan vraag ik ze of ze twijfelen of ze van mij wel een inwijdingen hebben gekregen  ;)

Tijdens de cursus stip ik meerdere malen aan dat ze zelf alleen maar het instrument zijn en vooral niet hoeven na te denken over de uitkomst van de behandeling. Ik zeg ze ook dat ze dit kunnen vertellen als ze iemand zouden gaan behandelen. Dat degene die de behandeling krijgt, zijn/haar eigen healer is en wij alleen maar het instrument om de energie van een hogere trilling door te geven. En dat er welzeker dingen gebeuren door de energie maar dat mensen het vaak niet (willen of kunnen) zien/bemerken. Dat de heling begint bij de bron vanwaaruit aandoeningen/klachten ontstaan. Dat de persoon dit zelf regelt  :p en wij alleen maar een doorgever van energie zijn. enz enz.

Dat ze, zodra ze twijfelen, hun ego er tussen stoppen en ook niet meer met hun voetjes op de grond staan.

En natuurlijk mag je ook van alles denken. Maar niet dat je het niet zou kunnen of dat het misschien toch niet werkt of dat ze misschien niet tevreden zijn over het resultaat of.....

Het enige dat je hoeft te weten is dat jij een kanaal bent dat energie doorgeeft.
Vertrouwen, vertrouwen, vertrouwen, vertrouwen, vertrouwen, vertrouwen.

Moed is niet vrij zijn van angst maar bang zijn en toch doorgaan

Frank

• Administrator
    • Usui-Reiki-Ryōhō.nl
« Reactie #18 Gepost op: 27 januari 2011, 21:14:52 »

Hai,

Dick, wat betreft je vragen over ervaring of wetenschappelijk onderzoek: ik ben me niet bewust van wetenschappelijk onderzoek waarin onomstotelijk het bestaan van spirituele energieën is aangetoond.

Dan mijn vraag:
Leg mij uit welke invloed jij zelf toeeigent.
Volgens mij is deze vraag nog niet beantwoord?

Voor een deel wel, denk ik. Dat is de manier waarop in mijn ervaring energie werkt: dat wat je uitstraalt en door kunt geven is afhankelijk van je spirituele staat.

Wat betreft het geven van een behandeling: het is de verantwoordelijkheid van de gever om in een dusdanige staat te zijn, dat de energie kan stromen die nodig is. De rest is aan de ontvanger van de energie.
De gever bepaalt niet wat er met de energie gebeurt, dat is de ontvanger.

De ideale staat om de energie aan te bieden is naar mijn idee de verlichting; waarbij de gever van de energie totaal onthecht is, niet wordt beperkt door grenzen van het ego, waarbij het bewustzijn van de gever allesomvattend is.

En zolang we niet verlicht zijn lijkt mij de ideale staat om een behandeling te geven; de staat die het dichtst in de buurt komt.
Dat is voor iedereen anders natuurlijk, want ieders pad is uniek. Het gaat om een zo vrij mogelijk bewustzijn als mogelijk is op dat moment.

Vanuit mij beleving en simpele gevoel ben ik het hier niet mee eens.

Dat is helemaal prima natuurlijk.
Ik spreek ook enkel vanuit mijn beleving.

Wat mij betreft mag je "simpele" wel weglaten trouwens. Het voelt (voor mij in ieder geval) onnodig bagatelliserend.

Ben je dan bezig met Reiki?

Ik zou nooit durven beweren dat ik bezig ben met Reiki of Reiki zou kunnen doorgeven  ;)
Het woord "Reiki" zoals dat in Usui-sensei's onderwijs bedoeld is, is de energie afkomstig van het allerhoogste bewustzijn, het Licht, het is de energie die een verlichte 24 uur en 7 dagen per week uitstraalt. Er zijn zoveel verschillende namen voor..

Ik zou nooit durven beweren dat ik díe energie doorgeef. Dat allerhoogste bewustzijn heb ik nog lang niet.
En tot die tijd, als die tijd ooit mag komen ;), geef ik een energie door die er het dichtst bij ligt.

Ik heb het vaker geschreven.. maar "het Licht" of dat "spirituele Licht" (dus Reiki) kun je vergelijken met zonlicht.
Zonlicht is wit, want het bevat alle 'kleuren'. Maar als je het door een prisma laat vallen dan zie je dat het bestaat uit allemaal verschillende kleuren (tot infrarood en ultraviolet aan toe). Al die verschillende kleuren hebben een specifieke frequentie. Dat allemaal samen maakt een totaal spectrum.
Tot hier is het nog wetenschappelijk. Het volgende wordt echter niet door de wetenschap ondersteund.

Het spirituele Licht kun je ook zien als wit, het bevat alles. Het bestaat uit alle energiefrequenties die er zijn, in volmaakte harmonie/balans.
Degene die verlicht is, dus totaal onthecht is, waarvan het bewustzijn 'groot' en vrij is, waarvan het Hart compleet open staat.. die straalt deze energie uit.. dit totale spectrum van energieën/energiefrequenties.

En degene die niet verlicht is.. straalt een deel van dat spectrum uit. En welk deel van het spectrum en hoe breed iemands bereik is, is weer afhankelijk van iemands spirituele staat.
Iemand die depressief is, is afgestemd op een ander deel van het spectrum dan iemand die geen enkel probleem heeft, in balans is en z'n Hart kan openzetten.

En dit heeft helemaal niets te maken met inwijdingen, systemen die men zou volgen, hoeveel cursussen of certificaten iemand heeft, hoe spiritueel iemand zegt te zijn of wat dan ook.

Ik ben er van overtuigd dat de Dalai Lama een vollediger energiespectrum ervaart en aanbiedt, dan ik  ;)

Iedere frequentie heeft bepaalde eigenschappen en iedere frequentie voelt weer anders.
Er zijn in Usui-sensei's onderwijs bepaalde meditaties waardoor je een bepaalde frequentie kunt tegenkomen (zoals met alles in dat onderwijs: dat weet je van tevoren niet, de leraar geeft enkel aan wat je moet doen in de meditatie.. wat de meditatie vervolgens doet ervaar je zelf wel).

Als laatst wil ik nog even terug waar ik deze post mee begon:
Ik ben me niet bewust van wetenschappelijk onderzoek waaruit dit allemaal blijkt. Dick, wat ik schrijf komt voort uit wat ik geleerd heb door het te ervaren. Mijn leraar verteld me niet van tevoren wat een meditatie beoogt of waar ik me van bewust moet zijn of wat ik moet ervaren.
Jaren geleden schreef ik vooral uit boekenwijsheid en aannames. Toen ik eenmaal echt met URR ben begonnen heb ik dat losgelaten en sinds toen schrijf ik vooral uit wat ik zelf geleerd heb door het te ervaren. (En de aannames die ik wel maak, zijn ook gebaseerd op ervaringen, een soort "educated guess" dus.)

Dit zijn weer veel teveel woorden voor iets wat zo moeilijk uit te leggen is.
Eigenlijk heeft het ook weinig zin. Het zijn enkel lege en loze woorden als het niet ervaren wordt. En als het wel ervaren wordt, zijn de woorden niet nodig.
Mijn excuses voor de hele tekst. Het heeft geen waarde dit allemaal op te schrijven, het kan hoogstens een blokkade vormen.. als je mediteert en een verwachting hebt, vormt de verwachting en gehechtheid aan een uitkomst vaak een blokkade om het uiteindelijk werkelijk te ervaren. Toch laat ik me iedere keer weer verleiden dingen als dit onder woorden te brengen :P

*Gasshō*
Frank

Sabine

• Lid
« Reactie #19 Gepost op: 28 januari 2011, 09:01:20 »

Sabine,

Ik zei niet voor niets: als de master erbij is  :p en daar zijn de reiki-avonden toch heel erg goed voor!

Als iemand twijfelt 'of ie het wel kan' dan vraag ik ze of ze twijfelen of ze van mij wel een inwijdingen hebben gekregen  ;)

Tijdens de cursus stip ik meerdere malen aan dat ze zelf alleen maar het instrument zijn en vooral niet hoeven na te denken over de uitkomst van de behandeling. Ik zeg ze ook dat ze dit kunnen vertellen als ze iemand zouden gaan behandelen. Dat degene die de behandeling krijgt, zijn/haar eigen healer is en wij alleen maar het instrument om de energie van een hogere trilling door te geven. En dat er welzeker dingen gebeuren door de energie maar dat mensen het vaak niet (willen of kunnen) zien/bemerken. Dat de heling begint bij de bron vanwaaruit aandoeningen/klachten ontstaan. Dat de persoon dit zelf regelt  :p en wij alleen maar een doorgever van energie zijn. enz enz.

Dat ze, zodra ze twijfelen, hun ego er tussen stoppen en ook niet meer met hun voetjes op de grond staan.

En natuurlijk mag je ook van alles denken. Maar niet dat je het niet zou kunnen of dat het misschien toch niet werkt of dat ze misschien niet tevreden zijn over het resultaat of.....

Het enige dat je hoeft te weten is dat jij een kanaal bent dat energie doorgeeft.
Vertrouwen, vertrouwen, vertrouwen, vertrouwen, vertrouwen, vertrouwen.

Hoi Titia,

Ik begrijp wat je wil zeggen maar vind dit nogal sterk op mentaal niveau... je mag vanalles denken; alleen niet dat het niet werkt.. dus je moet denken dat het wél werkt.. je eigen gedachten manipuleren.. zonder iets te ervaren, er gewoon in 'geloven' en op vertrouwen.
Tja.. ik voel het liever gewoon, zodat ik het niet moet 'geloven' maar dat ik voel en 'weet' dat het er is. En hoe leger ik me kan maken, hoe minder 'ik' ben.. hoe meer ik voel, én vertrouw.. maar dan een vertrouwen door te 'zijn' en aarding en niet een mentaal vertrouwen.

Is niet zo evident om het uit te leggen.. maar zo beleef ik het.

Liefs,
sabine
"Moge alle levende wezens gelukkig zijn" Boeddha

Esther

• Lid
« Reactie #20 Gepost op: 28 januari 2011, 09:27:02 »

:gassho2: voor allemaal.  :hart:
Tell me, what is it you plan to do
with your one wild and precious life?  - Mary Oliver

Sabine

• Lid
« Reactie #21 Gepost op: 28 januari 2011, 10:34:35 »

Titia

• Algemene moderator
  • Actief Master
« Reactie #22 Gepost op: 28 januari 2011, 10:36:27 »

Sabine,
Ik kan het dus niet aan jou uitleggen. Je interpreteert mijn woorden fout, zoals zovaak hier  ;)  :rolleyes:

Wellicht had ik het voor jou beter zo kunnen zeggen, want dat is uiteindelijk dat ik er mee bedoel:
Behandel als een meditatie. Meer niet. Punt.  :p

:hart: Titia
« Laatst bewerkt op: 28 januari 2011, 11:30:47 door Titia »

Sabine

• Lid
« Reactie #23 Gepost op: 28 januari 2011, 11:54:38 »

hoi,

Ja, ik had het idd anders gelezen... als ik het woord 'denken' lees, dan denk ik hierbij niet aan meditatie.
Sorry als ik het ander lees dan wat jij bedoelt.

Het is nu eenmaal moeilijk 'ervaringen' over te brengen bij iemand anders.
Ik denk, door de verschillende stromingen, dat we kunnen elkaar begrijpen, respecteren... maar pas echt 'weten' wat de ander bedoelt.. als we het zelf doen/volgen. Ik heb eerst de Westerse methode gevold, maar niet bij jou.. mssn was mijn ervaring dan helemaal anders geweest...
Wat ik deel is enkel was ik ervaar, zonder oordeel en met diep respect voor andermans/vrouw ervaringen/belevingen/stromingen.
Maar door zelf te gaan ervaren voel ik nu ook wel wat Frank bedoelt... en voel ik ook het verschil. Iedereen moet doen wat goed voelt en waarvan hij het gevoel heeft 'dit is mijn weg'.

Liefs,
sabine

Titia

• Algemene moderator
  • Actief Master
« Reactie #24 Gepost op: 28 januari 2011, 12:00:11 »

Ja *zucht* we weten het onderhand allemaal hè...getypte teksten  :rolleyes:
En er hoeft mij nooit iemand sorry te zeggen hoor  :hart:

Erika

• Actief Master
« Reactie #25 Gepost op: 28 januari 2011, 15:01:13 »

Iedere ervaring van ieder mens is uniek ongeacht hoe/wat/waar je iets doet 
En er is geen goed of fout :zon1:

Shokurei

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: 13 april 2011, 01:46:59 »

Hallo,

Allereerst wil ik aan mijn reactie toevoegen dat het gaat om mijn interpretatie: het is dus geen veralgemening:

Ik denk ook al geruime tijd dat energie totaal los staat van ons persoonlijk gedachtegoed.
Spirituele dilemma's, het gestreef naar perfectie, het zuiver zijn, het genoeg geaard zijn.... wie bepaalt dat uiteindelijk?.... jijzelf toch en de manier waarop jejezelf en de omgeving ziet: de energiestroming wordt daar niet meer of niet minder om naar mijn mening en expertise.
Het bepalen van je zuiverheidsgraad als behandelaar is volgens mij net hetzelfde als met een rouwproces: je kan 10 jaar rouwen om iets of voor jezelf beslissen dat het rouwproces overbodig is en het afronden in 3 seconden (dit is een metafoor ik ga zeker niet op deze manier om bij mensen met een echt verwerkingsproces )

Het is de patiënt die zichzelf heelt rechtstreeks van het het universum: als behandelaar reik jij de energie aan en laat door je stromen.... universele energie is van nature uit zuiver (zo zie ik het)
Ook jij, ook de patiënt.... zijn allen deel van GOD of de schepping.... waarom zou die onzuiver zijn en wie ben ik hierover te oordelen?... de energie zal stomen en ophouden met stromen wanneer de patiënt op dat moment voldoende energie ontvangen heeft.... prachtig toch?.... voor één keer in het leven is iets gemakkelijk: reiki geven is gemakkelijk :bounce02:

Ik persoonlijk ben gestopt met alle complexe spirituele theoriën, geen geleuter en geteuter: gewoon even in de handjes wrijven en juu...
Ik heb ook vaker geëxpirimenteerd met reiki geven zonder aarden
Ik ben rotsvast ervan overtuigd dat de chacra's in mijn voeten van nature in contact staan met de planetaire aardenergie (magnetisme van noord-en zuidpool), van bij mijn geboorte had ik deze voeten, andere mensen hadden allemaal voeten en geen gouden draden door in hun kont etc etc etc,
Ik ga mezelf en mijn patiënten terug als mens bezien en als god andere dingen van ons verwacht had hij ons zo maar moeten schapen.... zo

De tijd die ik terugwin door het schrappen van het vergaand extreem rariteiten cabinet gebruik  ik om een gesprek met mijn patiënt te voeren, zo kan ik hem/haar duiden op wat hij/zij voelt tijdens de behandeling, de emoties opvangen, geruststellen & aanwezig zijn,.... ik weet dat velen hier anders over denken maar he het werkt zo evengoed voor mij.

Zelfs wanneer ik al die spirituele regelgeving verzaak kom ik nog evenzeer tot mijn contact met mijn innerlijke onderbewustzijn, of mijn gids, het enige wat aanwezig moet zijn is volgens mij intentie en meer niet? 
En natuurlijk 2 handen en een patiënt of jezelf meer is er niet nodig volgens mij

Ik zal best aarding leren + visualisaties aan cursisten net zoals ik reiki heb aangeleerd gekregen,  maar ik denk persoonlijk dat de spirituele leidraad er is om je in het begin op pad te helpen en verder geen invloed heeft op het energetisch proces... dus voor ik spitsroede moet lopen op jullie reacties... dit onder ons masters gezegd zijnde: zo werkt het voor mij persoonlijk.... ik gun al mijn toekomstige cursisten dezelfde verwondering en mysteries zoals ze mij destijds gegund werden door mijn masters.

Het geheim van begrip is het doel te kennen achter elke gebeurtenis

Frank

• Administrator
    • Usui-Reiki-Ryōhō.nl
« Reactie #27 Gepost op: 13 april 2011, 12:58:36 »

Voor mij is het al enkele jaartjes geen theorie meer en iets wat zeker de afgelopen maanden (tot het afgelopen jaar) steeds helderder is geworden en iets wat ik gewoon ervaar, ook als ik kijk naar mijn eigen ontwikkeling en dat van sommige anderen: het spectrum aan energiefrequenties dat je door kunt geven (dat je uitstraalt etc.) is afhankelijk van je spirituele staat. Of eigenlijk, van de staat van je bewustzijn. Hoe vrijer je bewustzijn, hoe vrijer/makkelijker/grootser/intenser de energie is.

Dat bewustzijn is overal.
Enkel, zeer veel mensen zien het niet/ervaren het niet/zijn zich er niet van bewust. En hoe meer je gaat begrijpen (begrijpen door directe ervaring; geen boekenwijsheid of iets dat is aangepraat door een ander) van dat ongelimiteerde bewustzijn, hoe vrijer/grootser/wijdser de energie zal zijn die om je heen hangt, de energie die je constant uitstraalt.

Maar goed, dat is slechts mijn ervaring.

*Gasshō*
Frank

Erika

• Actief Master
« Reactie #28 Gepost op: 13 april 2011, 17:56:55 »

Citaat
Ik persoonlijk ben gestopt met alle complexe spirituele theoriën, geen geleuter en geteuter: gewoon even in de handjes wrijven en juu...
Ik ben rotsvast ervan overtuigd dat de chacra's in mijn voeten van nature in contact staan met de planetaire aardenergie (magnetisme van noord-en zuidpool), van bij mijn geboorte had ik deze voeten, andere mensen hadden allemaal voeten en geen gouden draden door in hun kont etc etc etc,
Ik ga mezelf en mijn patiënten terug als mens bezien en als god andere dingen van ons verwacht had hij ons zo maar moeten schapen.... zo

Hihihihi geweldig  :applaus:

Titia

• Algemene moderator
  • Actief Master
« Reactie #29 Gepost op: 13 april 2011, 18:51:27 »

Citaat

Hihihihi geweldig  :applaus:

Ja écht gaaf verwoord  :lol: en helemaal mijn waarheid :P
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.064 seconden met 24 queries.