Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1] 2   Omlaag

Auteur Topic: Welke stroming beoefen jij?  (gelezen 4236 keer)

Frank

• Administrator
  • Geslacht: Man
    • Usui-Reiki-Ryōhō.nl
Welke stroming beoefen jij?
« Gepost op: 1 november 2008, 16:19:08 »

Ben wel nieuwschierig..
In welke Reikistroming(en) ben jij ingewijd?
Welke beoefen je echt actief? Welke misschien wat minder.. etc.

Ik ben een aantal jaren geleden ingewijd in de Diane Stein methode, maar ik beoefen het eigenlijk niet meer..
Tegenwoordig richt ik me helemaal op de oorspronkelijke bedoeling van Reiki, daar ben ik formeel in 2006 in ingewijd.

En jullie?

Kenny

• Gast
Re: Welke stroming beoefen jij?
« Reactie #1 Gepost op: 1 november 2008, 17:44:02 »

Hoi,

Ik werd ingewijd in Usui Reiki, maar ook in Karuna Ki Reiki waar tevens Tibetan Reiki in aan bod komt. Het zijn maar een hoop namen natuurlijk.

In mijn lineage kom ik van de lijn van William Rand.

Het is en blijft Reiki, maar de subtiele verschillen die ik voel wanneer ik de symbolen vanuit de Karuna Reiki inzet, hebben toch een heuse waarde voor mij. Ik zeg niet dat dit beter is dan werken vanuit een ander systeem. Het is wel anders dan enkel vanuit het Usui Shiki systeem werken. Een mooie uitdieping zeg maar.

Warme groeten
Kenny

isaura

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 1 november 2008, 22:03:38 »

Ikzelf zit een beetje in wat sommigen een beetje een alternatieve Reiki noemen - GAR (Golden Age Reiki). Het is een afscheiding van de Terra Mai maar het blijkt bij velen nogal gevoelig te liggen en voor mij persoonlijk is dat niet zo belangrijk.
Ik voel me er gewoon super bij. Alhoewel, sinds een paar weken Reiki II en pfff niet makkelijk ...Maar ik weet dat het bij een proces hoort en het allemaal goedkomt en dat helpt natuurlijk enorm.
Ik pas Reiki alleen toe op mezelf en heel soms ook bij mijn zoon. Persoonlijk is dat dagelijks. Het hoort een beetje bij mijn slaapritueel eigenlijk en zo ontdekte ik ook dat het mijn dromen veel intenser maakt en ze me vaak ook inzichten geven. Een echte volledige behandeling hoort meestal bij mijn zondagnamiddag meditatie ... een uurtje voor mezelf dus.
Pfff moet me na al die weken niets zoooo inhouden want ik zou blijven typen  :rolleyes:

Kenny

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2 november 2008, 01:56:50 »

Hey Isaura,

Van harte proficiat met je Reiki 2 he!

Wat een feestelijke dingen hier allemaal...

Warme groeten
Kenny

suerte1234

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2 november 2008, 16:06:17 »

Hello,

Ikzelf ben in januari 2005 ingewijd in Usui Reiki (zie boek : Diane Stein). Later opnieuw ingewijd in Tera Mai Reiki (afstamming Kathleen Milner), later Tera Mai 2 en Seichem 2 met deeltjes van neveninitiaties van Tera Mai. Mijn man heeft tera Mai 3 gehad, master dus. Mijn man past het wekellijk enkele malen toe na de massages die hij geeft, ikzelf pas het toe op mezelf en op mijn man, ook bij een vriendin. Het is wonderbaarlijk wat je er allemaal mee voelt. Het voelt ook bij iedereen verschillend. Het is een gelukzalig gevoel naarmate je er vaker mee bezig bent.

groetjes,

Nicole

Titia

• Algemene moderator
  • Geslacht: Vrouw
  • Actief Master
« Reactie #5 Gepost op: 2 november 2008, 22:05:09 »

en ik ben in reiki I en II ingewijd op de manier zoals ze het van Takata hadden geleerd. III op de manier van Diane Stein. Door iemand die alleen inwijdde volgens Stein maar niet de cursus op die manier gaf  :p maar ik heb een goede stageperiode gedaan.

En ja ik heb nog veel meer inwijdingen gehad, volgens de Maya's.

En momenteel ben ik Munay-ki aan het volgen en heb daarvan de eerste twee reeksen inwijdingsrites ontvangen.

Die laatste twee zijn natuurlijk geen Reiki maar wel  :hart: :yahoo:
Moed is niet vrij zijn van angst maar bang zijn en toch doorgaan

Beheerder

• Administrator
« Reactie #6 Gepost op: 3 november 2008, 12:21:46 »

Hello,

Ikzelf ben in januari 2005 ingewijd in Usui Reiki (zie boek : Diane Stein). Later opnieuw ingewijd in Tera Mai Reiki (afstamming Kathleen Milner), later Tera Mai 2 en Seichem 2 met deeltjes van neveninitiaties van Tera Mai. Mijn man heeft tera Mai 3 gehad, master dus. Mijn man past het wekellijk enkele malen toe na de massages die hij geeft, ikzelf pas het toe op mezelf en op mijn man, ook bij een vriendin. Het is wonderbaarlijk wat je er allemaal mee voelt. Het voelt ook bij iedereen verschillend. Het is een gelukzalig gevoel naarmate je er vaker mee bezig bent.

groetjes,

Nicole

Beste Nicole,

Van harte welkom op dit forum!
Zou je jezelf willen voorstellen in het daarvoor bestemde forumgedeelte?

Alvast bedankt  ;)

Ingrid C

• Actief Master
    • Reiki en andere alternatieve methoden
« Reactie #7 Gepost op: 3 november 2008, 15:57:00 »

Wat Reiki betreft ben ik terecht gekomen bij het Tera-Mai systeem, wat mij goed ligt, doch ik ga ervan uit dat niet het systeem op zich belangrijk is; wel wat je er mee doet.

Roosje, grappig, ik ben ook de rites van Munay-Ki aan het volgen en heb de eerste twee reeksen ook ontvangen  :yes: 22 november ontvang ik de laatste 2.

Liefs,
Ingrid.
Om Swastiastu

Noël

• Actief Master
    • Noël's Reiki& Seichem site
« Reactie #8 Gepost op: 3 november 2008, 17:33:44 »

Ik kwam bij Tera-Mai™ terecht, en heb het mij nog geen moment betreurd :jeej:
Ik ben net als Ingrid van mening dat het systeem niet belangrijk is, wel wat je met Reiki doet.
Voor de rest: ieder zijn mening :bounce:

Liefs,

Noël
Gelukkige mensen hebben niet het beste van het beste, ze maken het beste van wat ze hebben.

Titia

• Algemene moderator
  • Actief Master
« Reactie #9 Gepost op: 3 november 2008, 20:08:36 »

Citaat
Roosje, grappig, ik ben ook de rites van Munay-Ki aan het volgen en heb de eerste twee reeksen ook ontvangen   22 november ontvang ik de laatste 2.
Ingrid haa da's leuk...zitten we bij elkaar  :lol: ik dus ook de 22e :yes: wat is de wereld weer klein  :shock:
(bij de 2 Paulen en Brigitte)
Moed is niet vrij zijn van angst maar bang zijn en toch doorgaan

Ingrid C

• Actief Master
    • Reiki en andere alternatieve methoden
« Reactie #10 Gepost op: 4 november 2008, 00:01:29 »

Yep, ook bij de 2 Paulen en Brigitte.  :lol:
Ik ben even mijn geheugen aan het opfrissen wie je bent...
euh... gaan we hier niet off-topic....
Om Swastiastu

Bieke

• Lid
    • Innerlijke kracht
« Reactie #11 Gepost op: 4 november 2008, 19:43:29 »

Ik ben in het Usui systeem ingewijd en heb de 1ste en 2de graad.
Ik behandel mezelf regelmatig, maar eigenlijk nog niet genoeg.

Ik heb geen andere zaken meer gevolgt ondertussen, omdat ik nog teveel
met mezelf bezig ben.
Misschien komen er nog andere dingen op mijn pad, dan zien we wel verder.

Ik voel me goed in het systeem waarin ik ben ingewijd en eigenlijk is het de intentie
van reiki dat telt en niet zozeer het systeem.

Liefs Bieke  :jeej:

Sientje

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 4 november 2008, 19:52:20 »

Usui-reiki : graad 2

Nathalie

• Lid
    • www.reikinathalie.centerall.com
« Reactie #13 Gepost op: 4 november 2008, 20:03:21 »

Hallo,

Ik ben ondertussen Tera Mai TM Master.

Ik ben het er volledig mee eens dat niet de strekking telt maar wel hoe goed je je voelt bij een bepaalde strekking en hoe fijn het voelt om die in je leven te integreren.

Greetz,

Nathalie

Roger

• Lid
« Reactie #14 Gepost op: 5 november 2008, 02:06:43 »

In het najaar 1998 hoorde ik voor de eerste keer het woord Reiki. Dat was op een opendeurdag bij Deva. Het centrum waar ik nog steeds 'kind aan huis' ben, zoals ik ook al vermelde in mijn 'stel je voor - topic'.

In juni 1999 werd ik ingewijd in de eerste graad door Luc; mijn Reikimaster.
Luc draagt Reiki uit volgens het klassieke (zeg maar westerse) Usui-systeem.

In december 1999 volgde mijn 2de Reikigraad. En eigenlijk van af toen ging ik met Reiki ook aan de slag of misschien beter gezegt... ging Reiki met mij aan de slag. Want ik zie het zo; het is pas vanaf dat je 'aan je zelf gaat werken' dat Reiki ook iets begingt te betekenen voor jou, als er voor open staat tenminste.

Tot op de dag van vandaag 'verblijf' ik nog steeds in diezelfde Reiki 2 graad. Ik heb al wel meerdere malen prikkels gehad om verder te gaan met de graad van Reikimaster en toch komt het er niet van. Niet dat daar bepaalde redenen voor zijn maar ik voel me goed in mijn Reikibeleving zoals ik die nu ervaar en eigenlijk is dat voor mij reden genoeg. De dag dat ik voor Reikimaster zal gaan zal zeker niet als oorzaak hebben dat ik nood heb aan 'meer' want belazer ik mezelf alleen maar.

Roger
Pagina's: [1] 2   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.066 seconden met 26 queries.