Goeiemorgen allemaal,
ik ben gisteren weer bij de mesologe geweest (zag er al weer een stuk beter uit allemaal
) en in zo'n uurtje kletsen we altijd heel wat af ondertussen.
Deze vrouw is ook ingewijd in Reiki, al een tijd terug geloof ik, en ze heeft een duidelijke mening over Reiki. Ze vindt het bijvoorbeeld niet goed dat ik Reiki op mezelf toepas, maar vind dat ik me moet laten behandelen door iemand die in balans is. Omdat ik mezelf niet goed zou kunnen beoordelen. Iemand die beter in balans is zou dat wel kunnen. Want Reiki botst volgens haar op blokkades, en zou die dan nog meer benadrukken. Reiki is prima, volgens haar, maar alleen 'in de handen' van iemand die weet wat hij (of zij) doet. Dus geen zelfbehandelingen.
Ook zou Reiki bij lichamelijke klachten de klachten verminderen zodat er geen juiste diagnose en behandeling mogelijk, of kan een ziekte (bv. een griep) niet volledig doorgemaakt worden omdat je met Reiki de klachten vermindert, zodat je afweer niet de kans krijgt goed aan het werk te gaan.
Mijn mening is uiteraard anders. Volgens mij kan je juist Reiki goed op jezelf toepassen, ook met blokkades, want volgens mij heeft iedereen die, daar ontkom je volgens mij niet aan in het leven. Behalve als je de Dalai Lama bent bijvoorbeeld.
Dus waarom zou je de zelfbehandelingen laten en alleen maar je laten behandelen door iemand anders? Mijn afweer was al slecht voordat ik met Reiki aan de gang was, en inderdaad, misschien kom je wel je blokkades tegen, maar dat creeert dan juist de mogelijkheid om ermee aan de slag te gaan.
Wat vinden jullie hiervan? Met de mesologe eens of heb je een andere mening?