Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag

Auteur Topic: Reiki 'niet ongevaarlijk'?  (gelezen 6736 keer)

Nyncke

• Actief Master
  • Geslacht: Vrouw
  • Pakken wat je pakken kan.
    • Werk in Uitvoering
Re: Reiki 'niet ongevaarlijk'?
« Reactie #15 Gepost op: 16 februari 2011, 22:21:28 »

Ik vergat te melden dat ze vertelde over iemand die ze in de praktijk heeft die al 12 jaar psychotherapie volgt, en dat zij dat ziet als 'zout in open wonden strooien'. Voor de volledigheid. Ze raadt dan aan om je leven zo in te richten dat je gewoon lekker een veilig nestje thuis hebt, met man en kinderen, en voor de rest niet probeert iets aan te pakken.

Ik heb het idee dat zij gewoon geen vertrouwen in Reiki heeft.
Het komt niet eens in mijn hoofd op dat "het zout in open wonden strooien" is.

Maar belangrijker, heb je voor jezelf al gekeken wat voor jouzelf werkelijkheid is?
Ik geloof in leven voor de dood

Titia

• Algemene moderator
  • Actief Master
« Reactie #16 Gepost op: 16 februari 2011, 22:46:31 »

Dick, mag ik vragen of je dit in het algemeen bedoelt, of dat je bedoelt dat je het eens bent met de mesologe dat ik een onstabiel persoon ben?

Wil degene die nooit eens zo nu en dan onstabiel is, nu opstaan?  :right:
Moed is niet vrij zijn van angst maar bang zijn en toch doorgaan

Frank

• Administrator
  • Geslacht: Man
    • Usui-Reiki-Ryōhō.nl
« Reactie #17 Gepost op: 16 februari 2011, 22:48:26 »

*Stays extremely seated*

:P

Esther

• Lid
« Reactie #18 Gepost op: 16 februari 2011, 22:49:14 »

Hoi Nyncke, ja, daar ben ik mee bezig. En ik kom steeds tot de conclusie dat ik snap waarom ze het zegt, maar ik kom toch ook steeds weer terug op dat het okee is dat ik zelf met Reiki bezig ben. De mensen die ik inmiddels ben tegengekomen zijn goedbedoelende mensen, maar niet in staat om mij te helpen. Ik moet het toch echt zelf doen. Ik ben zelfs al een aantal keren bij de huisarts aangeklopt met als antwoord 'zie het als een doos die voor je neus wordt gezet, en schuif hem dan gewoon aan de kant'. Ik ben ooit naar een maatschappelijk werkster gestapt, die na een aantal gesprekken haar verhaal aan mij ging vertellen en mij vervolgens doorverwees naar haar buurvrouw, van wie ik nog steeds niet weet wat ze was, maar ze heeft me wel geweldig geholpen, waardoor ik weer verder kon op dat punt.  :^^: Ik weet niet eens haar achternaam, alleen dat ze Thea heette.  :D
Na de dood van mijn oudste dochter ben ik via de huisarts die het eigenlijk niet nodig vond toch doorverwezen naar het Riagg in Hilversum, waar ik een intake kreeg en vervolgens werd doorgeschoven naar een collega, die weer een intake deed, mij weer doorschoof naar een andere collega die ook een intake deed en vervolgens nadat ik mijn verhaal had gedaan zei 'oh, je ouders zijn dus gescheiden!' Waarna de beste man op vakantie ging en een aantal weken niet bereikbaar zou zijn. Dat waren dus mijn ervaringen met de professionele hulpverlening. Vorig jaar na het gedoe met mijn moeder een psychiatrisch onderzoek laten doen naar hoe ik in elkaar zit, want ja, dat wil je op een gegeven moment wel weten. Daar kwam dus uit dat ik onveilig gehecht ben, en gepaternaliseerd, ofwel mijn eigen moeder heb moeten zijn, maar dat er verder niets met mij aan de hand is.
Dus ja. Waar moet je dan nog heen. Dan word je echt op jezelf teruggeworpen. Dus ik begrijp de mesologe, ik begrijp Dick, maar ik kan er verder niets mee.
Ik vertrouw erop dat het allemaal goed komt, en dat ik de juiste mensen tegenkom als ik ze nodig heb. Want dat is het enige. Dat ik toch echt zelf sterk genoeg ben, en af en toe bij iemand kan steunen als het nodig is.
Dit is niet de richting waarop ik dacht dat deze topic heen ging, maar dat is allemaal goed.  :yes:

Ik ga slapen, welterusten allemaal!!  :zwaai:
Tell me, what is it you plan to do
with your one wild and precious life?  - Mary Oliver

Titia

• Algemene moderator
  • Actief Master
« Reactie #19 Gepost op: 16 februari 2011, 23:11:49 »

:goedzo: Esther  :hart:
Moed is niet vrij zijn van angst maar bang zijn en toch doorgaan

Dick Zuiderduin

• Lid
    • Reikicentrum "Anahata"
« Reactie #20 Gepost op: 17 februari 2011, 17:09:50 »

Hallo Esther,
Jouw vraag:
Dick, mag ik vragen of je dit in het algemeen bedoelt, of dat je bedoelt dat je het eens bent met de mesologe dat ik een onstabiel persoon ben?

Beste Esther,
Ik heb geen anamnese van je, ik heb geen gesprek gehad met de mesologe, geen gesprek met jou.
Hou zou ik kunnen bevestigen dat je een onstanbiel persoon bent.
Overigens los hiervan wil je een volledig stabiel persoon proberen te vinden begin dan maar eerst met een grote zaklantaarn te kopen :D

Maar nog een kleine opmerking:
Als mensen bij ons een reikibehandeling aanvragen of een cursus willen doen verlangen wij dat men als men onder behandeling is van een psycholoog op psychiater dat men eerst toestemming vraagt aan de psychiater of psycholoog.
Er wordt hier wel beweert dat je nooit meer op je bordje krijgt dan je aankan maar dan ben ik het niet mee eens.
Ik weet uit betrouwbare bron dat het wel eens is gebeurd dat een persoon na een reikicursus volledig is doorgedraaid. Soms kunnen mensen zo in de put zitten dat reguliere behandeling eerst een tijd nodig is voordat die persoon aan een reikicursus kan beginnen.

Esther heel veel kracht, inzicht en succes met jou zoektocht in jezelf wens ik je van harte toe.
Groetjes
Dick
« Laatst bewerkt op: 17 februari 2011, 17:14:48 door Dick Zuiderduin »

Esther

• Lid
« Reactie #21 Gepost op: 17 februari 2011, 19:01:33 »

Dank je wel Dick!  :yes:
Tell me, what is it you plan to do
with your one wild and precious life?  - Mary Oliver

Nyncke

• Actief Master
    • Werk in Uitvoering
« Reactie #22 Gepost op: 17 februari 2011, 19:25:27 »

Dick, vraag jij aan iedereen of ze onder behandeling van een psycholoog/ psychiater zijn?

Kaigan

• Actief Master
  • Geslacht: Man
  • Ingewijd volgens Diane Stein
    • Kruidenwerkplaats P'tit Forestier
« Reactie #23 Gepost op: 18 februari 2011, 09:11:10 »

Voor mijn opleiding tot kruidenkundige werk ik met een anamneseformulier, de vragen zijn zeer uitgebreid en leggen zeer veel persoonlijke zaken bloot. Goed, je werkt met stoffen die direct ingrijpen op het gestel dus dan hoort dat erbij. Maar doet reiki dat niet ook, zou een beperkte anamnese een stuk gereedschap kunnen worden dat je in je praktijk integreert.

Ik was er ook van overtuigd dat je niets meer op je bordje zou krijgen dan je zou aankunnen, maar deze aanname gaat niet altijd op. Ik zie dit dan als een uitdaging van het universum, maar kan achteraf niet aangeven wie hier nu meer  heeft geleerd: het kanaal of de client. Een anamnese kan je helpen om een beter inzicht in te krijgen, een groot nadeel vind ik dat je nooit meer echt objectief te werk kunt gaan, je hebt immers al heel wat bagage kunnen inzien. Of is dit té off topic.

Patrick
Cruyden, kruijden en kruiden!

Dick Zuiderduin

• Lid
    • Reikicentrum "Anahata"
« Reactie #24 Gepost op: 18 februari 2011, 09:21:17 »

Beste Nyncke,
Jij vraagt: Dick, vraag jij aan iedereen of ze onder behandeling van een psycholoog/ psychiater zijn?,

Het antwoord is ja. Dit is standaard opgenomen in ons aanmeldingsformulier.

Groetjes
Dick

Nyncke

• Actief Master
    • Werk in Uitvoering
« Reactie #25 Gepost op: 18 februari 2011, 09:46:34 »

Dick, nog meer vragen...

Doe je dat altijd al of is er een ervaring geweest waardoor je dat bent gaan doen?

Dick Zuiderduin

• Lid
    • Reikicentrum "Anahata"
« Reactie #26 Gepost op: 18 februari 2011, 10:39:23 »

Nyncke nog meer antwoorden :D
Doe ik vanaf 24 mei 1995. De dag waarop ik als master reikicursussen mocht gaan geven.
Ik heb mij door het lezen van vele boeken en door het werken in de juridische wereld enige nuchterheid eigen gemaakt :)
Groetjes
Dick

Nyncke

• Actief Master
    • Werk in Uitvoering
« Reactie #27 Gepost op: 18 februari 2011, 11:13:04 »

Hamvraag: welke? ;)

Dick Zuiderduin

• Lid
    • Reikicentrum "Anahata"
« Reactie #28 Gepost op: 18 februari 2011, 11:34:53 »

Alle in nederland uitgekomen reikiboeken, ziek zijn als symbool, de zin van ziekzijn, ziekzijn signalen van de ziel, creatief omgaan met ziekte en gezondheid, levensenergie, voorbij het lichaam, wat maakt de wereld ziek, boeken over homeopathie, sprituele genezers, Chemo? of kan ik zelf kiezen, kanker is geen ziekte, wat artsen je niet vertellen, het intentie-experiment, eindeloos bewust zijn, liefde harmonie en genezing, wonderbaarlijke patienten, raak me eens aan, helende krachten, haptonomie, werkboek essentiele olien, magic touch, gevoeligheid hoe ga je er mee om, het geheime leven van je cellen, handboek chakrapsychologie, handboek energetische geneeskunde, de meesters van het oosten, shiatsu, de geheime taal van eetstoornissen, psychische problemen natuurlijk behandelen, de boeddah, genezing door kosmische energie, mijn kind is anders, het chakra handboek, oosterse en westerse massage,meridiaanmassage, liever gewoon dood, leren leven met verliezen hoe doe je dat, afscheid nemen, in wijsheid sterven, troost vragen geven en ontvangen  pfffffffffffffffffffffffff ik stop er mee en nog vele anderen.
Groetjes
Dick
« Laatst bewerkt op: 18 februari 2011, 11:39:18 door Dick Zuiderduin »

Nyncke

• Actief Master
    • Werk in Uitvoering
« Reactie #29 Gepost op: 18 februari 2011, 11:41:06 »

Sorry voor mijn onvolledige vraag.... :D
Er zijn een aantal boeken die ik ken maar daar staat die informatie niet in, daar doelde ik eigenlijk op.
En op welke juridische dingen?
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.054 seconden met 22 queries.