Hoi,
In principe zou het zo moeten zijn dat de energie = " Reiki " voor iedereen hetzelfde zou moeten zijn.
En dat het systeem = " Reiki-ho " anders kan en zal zijn.
Er zijn vele systemen ondertussen die we allemaal " Reiki-ho " kunnen noemen, maar er is maar één energie die " Reiki " heet en kan of mag genoemd worden.
Het is inderdaad een rommeltroep omdat er geen onderscheid gemaakt word tussen " Reiki " en " Reiki-ho ", men gebruikt hiervoor dezelfde benaming nl. " Reiki " .... en ik vraag me dat altijd af : " zijn we nu over de energie bezig of over een systeem "
Het begint dus al aan de basis ivm condoom en regenjas ..... waarvan ik gelukkig ook nog steeds het verschil van kan en mag ervaren
ook is het zo, dat er een verschil is in energie waar mee word gewerkt, en van waar we denken dat het " Reiki " is ...
Het is te ervaren, wanneer Je aan verschillende mensen - verschillende systemen vraagt om " Reiki " te geven .... meer niet .... en dan voel Je veelal een verschillende energie .... toch zijn die mensen ervan overtuigd dat ze wel degelijk " Reiki " geven.