Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1] 2   Omlaag

Auteur Topic: Migraine en reiki  (gelezen 21841 keer)

Yarini

• Lid
  • Geslacht: Vrouw
Migraine en reiki
« Gepost op: 19 februari 2009, 14:44:54 »

Hoi iedereen,

Ik ben opgegroeid met een moeder en zus die zware migraine aanvallen hadden/hebben dus ik ken er bijna/ of toch bijna alles van.  Alleen heb ik het geluk gehad tot voor kort (denk ik) het nooit te ervaren hebben...

Op 1 januari 2009 heb ik opeens zo'n zware "hoofdpijn" gehad dat ik dacht dat de wereld verging. Nog nooit had ik zo'n hoofdpijn mogen voelen.  Aangezien ik mij ook misselijk voelde heb ik ook geprobeerd om mijn maag te ledigen... en wonder boven wonder ... een kwartier later voelde ik mij een heel stuk beter.  Ik dacht dat het misschien lag aan het eten dat we met oud jaar gegeten hadden of zo.

Maar blijkbaar ligt het niet daaraan want gisteren heb ik weer zo'n zware "hoofdpijn" gehad.  Nochtans had ik niks bijzonder gegeten of gedronken dat anders was als anders.  Ook een pijnstiller hielp absoluut niks, wat eigen is voor een migraine aanval. 

Vandaag gaat het iets beter maar het is toch nog niet dat.  Maar waar ik mij het meest over verbaas is dat indien het degelijk om "migraine" zou gaan dat deze opeens op 35 jarig leeftijd kunnen opkomen.  Nooit heb ik last gehad van hoofdpijn, als ik 2 keer per jaar eens hoofdpijn had was het veel en dan slikte ik een simpel aspirientje en voilà een kwartier later was het over. 

Weet iemand hier iets meer over en wat kan ik met reiki doen om dit te voorkomen??

Groetjes Ilse
Love the world, and the world will love you...

Veerle

• Lid
Re: Migraine en reiki
« Reactie #1 Gepost op: 19 februari 2009, 14:56:47 »

Hoi Ilse,

aangezien je eerder geen migraine gehad hebt, zou het kunnen te wijten zijn aan een hormonale disbalans (oestrogeen dominantie), of misschien is er de laatste tijd iets verandert in je leven (meer stress oid) wat een trigger zou kunnen zijn?

groetjes,
Veerle

Titia

• Algemene moderator
  • Actief Master
« Reactie #2 Gepost op: 19 februari 2009, 17:26:06 »

Ik heb ook regelmatig migraine. Ik merk wel dat sinds ik reiki ben ingewijd het minder vaak voorkomt en door behandeling iets minder heftig is en korter duurt dan vroeger. Maar echt er vanaf...nee

Het kan ook vaak komen omdat het bekken en aanverwanten niet meer rechtstaan. Dit kan komen door altijd een verkeerde houding, door zwangerschappen, val op stuitje of wat dan ook. Een Chiropractor zou je daar eens naar kunnen laten kijken. Of de paranormale kinesist bellen in Roermond die ik hier ergens heb vermeld op het forum. Die weet direct wat er mis is en zet het skelet weer recht zonder je aan te raken en één keer.

liefs  :zon1:
Titia
Moed is niet vrij zijn van angst maar bang zijn en toch doorgaan

Yarini

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 20 februari 2009, 08:49:55 »

Hey,  Bedankt.  Ja ik zou ook iets denken van hormonaal disbalans of zoiets ...

Wat ik wel weet is dat mijn bekken niet recht staan maar dat is al sinds mijn 13de, ik heb er natuurlijk wel iets meer last van beginnen krijgen sinds mijn zwangerschappen maar mijn jongste is net 2 geworden dus als het daar aan ligt zou het toch al eerder begonnen zijn dacht ik.

Maar ik wil wel de gegevens van die paranormale kinesist in Roermond, Titia.  Waar kan ik deze vinden hier op het forum?

Groetjes Ilse

Titia

• Algemene moderator
  • Actief Master
« Reactie #4 Gepost op: 20 februari 2009, 09:45:16 »

Hoi Ilse,

Ik heb maar even geknipt en geplakt:

Chrit Roncken
Roermond NL 0032 475 335211
Adres: Willem II Singel 53
afspraken tussen 12 en 13u 
Hij heeft geen website.
Meestal is het in orde in één consult à 28 euro.

Wij hebben echt geweldige ervaringen met deze man!

liefs  :zon1:
Titia
Moed is niet vrij zijn van angst maar bang zijn en toch doorgaan

Viviane C

• Actief Master
« Reactie #5 Gepost op: 21 februari 2009, 00:33:57 »

Hey Ilse,

Bij mij is de migraine ook rond de 35 à 36 jaar opgekomen.
Het was volledig hormonaal, iedere maand lag ik 3 dagen op de zetel.
telkens als er iets te doen was keek ik op de kalender, het beheerste heel mijn leven. Ik kon ook niet gaan werken :(
Ik heb er alles aan gedaan, oestrogeen genomen, pilletjes van in de tijd van 214 Bef/ stuk ingenomen, niets hielp.

Vier jaar geleden werd er baarmoederhalskanker vastgesteld. die werd dan ook met spoed verwijderd. Sindsdien heb ik geen migraine meer gehad... :p

----

Oeps was nog niet helemaal af...sorry verkeerd geklikt :shock:
Dit wil niet zeggen dat je je baarmoeder moet laten verwijderen hoor....zeker niet.
mocht je ergens hulp vinden post het hier dan aub.
Mijn dochter heeft ook iedere maand migraine, ik probeer wel met Reiki, de ene keer verzacht het, de andere keer niet.

Warme groetjes,
Viviane

Aponi

• Lid
  • "Het einde van therapie is inzicht"
    • Indian Butterfly
« Reactie #6 Gepost op: 21 februari 2009, 15:06:54 »

De hormonale as behandelen
wordt inderdaad in het behandelingsplan
bij iemand met migraine door ons opgenomen.

Yarini

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 21 februari 2009, 17:50:41 »

Hey Viviane,

Kijk raar hé, maar ik ben in januari in spoed naar BE moeten vliegen omdat er ook baarmoederhalskanker was vastgesteld, t is te zeggen het was nog geen kanker dus hebben ze een klein deeltje uit mijn baarmoederhals genomen ... Dus zou het daaraan ook kunnen liggen???

Hey Titia,

Thanks ik had het ondertussen gevonden hoor maar toch bedankt, das in Nedeland he... is dat ver van Mechelen??

Groetjes Ilse

Aponi

• Lid
  • "Het einde van therapie is inzicht"
    • Indian Butterfly
« Reactie #8 Gepost op: 21 februari 2009, 18:31:53 »

Kijk raar hé, maar ik ben in januari in spoed naar BE moeten vliegen omdat er ook baarmoederhalskanker was vastgesteld, t is te zeggen het was nog geen kanker dus hebben ze een klein deeltje uit mijn baarmoederhals genomen ... Dus zou het daaraan ook kunnen liggen???

Dat lijkt mij geen toeval, Ilse.

Ik leer in mijn opleiding dat er holistisch gezien, verband bestaat,
tussen migraine en de geslachtsorganen.

Viviane C

• Actief Master
« Reactie #9 Gepost op: 21 februari 2009, 19:30:24 »

Hey Ilse,

Bij mij was het wel duidelijk hormonaal, gezien het feit dat met mijn baarmoeder ook mijn migraine verdwenen is :p

Het zou kunnen dat dit bij jou ook het geval is, omdat je ook problemen hebt met je baarmoeder, mocht de migraine je parten blijven spelen iedere maand. Tsja dan zou je toch eens een goed gesprek moeten hebben met je gynaecoloog....

Bij mijn dochter is het ook hormonaal ( ze is 16 jaar), de ene maand heeft ze zware migraine en kan ze niet naar school, de andere is het gewoon hoofdpijn....Ik hoop dat, als ze volledig geregeld is er vanaf geraakt.

Maar ook stress is een migraine uitlokker, en zelfs bij sommige mensen de voeding.

Veel liefs,
Viviane

Veerle

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 22 februari 2009, 12:40:51 »

Veel vrouwen hebben oestrogeen dominantie; een van de mogelijkheden (naast vitaminen en mineralen) om de hormonale balans te herstellen is het gebruik van bio identieke progesteron. Oestrogeen dominantie uit zich meestal in een hele reeks vage klachten..onder meer vermoeidheid, PMS, symptomen van allergie, onregelmatige menstruatie, hartkloppingen, brandend magzuur, vocht retentie en opgeblazen gevoel, cervicale dysplasie, borstcysten, koude handen en voeten....en ook hoofdpijn en migraine; scherpe pijnen door het hoofd binnenin.
Deze symptomen kunnen zich manifesteren maar het hangt uiteraard af van persoon tot persoon welke op de voorgrond treden.

Viviane C

• Actief Master
« Reactie #11 Gepost op: 22 februari 2009, 22:35:27 »

Hoi Veerle,

Bedankt voor je uitleg,
Ik zal eens op zoek gaan naar die bio identieke progesteron, misschien helpt het voor mijn dochter.

Liefs,
Viviane

Ske

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 23 juni 2009, 12:48:40 »

Hallo allemaal!!!

Ik ga sinds een paar maanden naar een kinesist die met bioresonantie werkt.  Mijn hormonen waren ook volledig uit balans, maar ik ben teunisbloemolie gaan halen bij de kruidvat en ik neem er zo'n 2 oliecapsules per dag en na een 2-tal weken waren mijn hormonen terug in balans.

Dit kon ook met het apparaat van bioresontantie vastgesteld worden.  Dus nu weet ik echt dat het bij mij werkt en blijf ik die maar innemen.  :rolleyes:

Warme groetjes,

Ske

Moed spreekt niet altijd met een harde brulstem. Soms is moed dat zacht stemmetje dat op het eind van de dag zegt: "Ik probeer het morgen nog eens." (Mary Anne Radmacher) 
***Al doende kom je tot evenwicht***

Myriam

• Lid
« Reactie #13 Gepost op: 23 juni 2009, 13:47:03 »

Hormonen terug in balans met Teunisbloemolie? Ik leer hier constant nieuwe dingen bij! Ik heb op het forum al een aantal keren gelezen dat mensen zich lieten behandelen door bioresonantie, en blijkbaar is iedereen er content van ...
Daar wil ik wel meer over weten ...

Liefs,  :hart:

Myriam
In de steen slaapt het bewustzijn, in de plant droomt het, in het dier begint het te ontwaken en in de mens wordt het tot leven gewekt. (spreuk van een oude zen-meester)

Ske

• Lid
« Reactie #14 Gepost op: 23 juni 2009, 14:13:57 »

Hey Myriam!

Ik ben mijn hele leven lang al een migraine-patiënt, maar met reiki is dit enorm verbeterd.

Ook door middel van homeopathie!   

Destijds (ong. 10 jaar geleden) toen ik in Antwerpen woonde, kreeg ik van mijn homeopaat theunisbloemoliecapsules om mijn hormonen terug in balans te krijgen.

Maar omdat die zo duur waren voor mij (30 euro voor een groot pak primomil (bij sommige alternatieve apothekers), er zitten wel 120 capsules in en je neemt er dan maar 1 per dag) ben ik er mee gestopt.  Maar da's niet goed, heb ik gemerkt.

Via de Kruidvat heb ik ze ook teruggevonden aan 5,80 de 60 capsules (ik neem er wel 2/dag), en het helpt... dus doe ik dat toch maar hé! :)

Onze kinesist heeft zo'n apparaat bioresonantie.  Dat apparaat kijkt of je tekorten hebt.  Zo heb ik vitamine a en c moeten bijvullen, terwijl ik voor mijn vermoeidheid bij de gewone huisdokter altijd vitamine b : befact kreeg.  Had ik niet nodig. 

En zo zijn er nog meer dingen uitgekomen, zoals mijn darmproblemen en zo...  Niemand kon me helpen, maar hij wel!  :yes:

Groetjes nog!

Ske

Moed spreekt niet altijd met een harde brulstem. Soms is moed dat zacht stemmetje dat op het eind van de dag zegt: "Ik probeer het morgen nog eens." (Mary Anne Radmacher) 
***Al doende kom je tot evenwicht***
Pagina's: [1] 2   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.069 seconden met 23 queries.