Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1] 2   Omlaag

Auteur Topic: Reiki, Het Ware Verhaal (kortweg RHWV)  (gelezen 3809 keer)

Hetty

• Actief Master
  • Geslacht: Vrouw
  • Leef vanuit het hart
    • GAIANOVA
Reiki, Het Ware Verhaal (kortweg RHWV)
« Gepost op: 5 maart 2014, 12:35:20 »

Ontvangen per mail.

Geachte (Reiki) beoefenaar, behandelaar of therapeut,

Excuses voor het feit dat ik u langs deze weg (éénmalig) ongevraagd benader. ❋

De reden hiervoor is gelegen in het feit dat er een nieuw boek over Reiki in het Nederlands is verschenen. Dit boek is getiteld Reiki, Het Ware Verhaal (kortweg RHWV). RHWV is de compleet herziene en geactualiseerde Nederlandse vertaling van Don Beckett's Reiki, The True Story (ISBN 978-1-58394-267-3) en wordt hierbij onder uw aandacht gebracht.

RHWV is het resultaat van een intensieve samenwerking tussen Don Beckett en mij gedurende het jaar voorafgaand aan zijn betreurenswaardige overlijden op 20 augustus 2012. Door deze onverwachte speling van het lot is RHWV onbedoeld een volstrekt unieke uitgave geworden die vooralsnog alleen hier in Nederland te koop is. RHWV is een onmisbare bron van informatie voor iedereen die geïnteresseerd is in "Het Ware Verhaal" van de Reiki-geschiedenis. Deze is voor een belangrijk deel gebaseerd op de leringen van een aantal oorspronkelijke studenten van Reiki-oprichter Mikao Usui, die de kennis van hun meester meer dan 70 jaar geheim hebben gehouden. Aanvullend worden de trainingsniveaus gepresenteerd die deze studenten van Usui in persona hebben geleerd. Na het leggen van deze belangrijke basis komen tal van andere onderwerpen aan de orde (bijvoorbeeld: Wat Is ware heling, Technieken, Training, Gokai, Kotodama, (waarde van) Symbolen, Initiaties, Reiju, Geld, Ego, Intentie, minder doen/meer bereiken, Usui, de Usui Reiki Ryoho Gakkai, Usui's tijdgenoten, informatie m.b.t. (Rei) KI  en alternatieve energieën, enzovoort). Een boek dat door zijn diversiteit en benadering "zorgt voor een zeer noodzakelijke frisse wind die het pad naar herinnering vrijmaakt" en bovendien een belangrijke en in de Reiki-wereld tot op heden onbekende aanvulling bevat op het Ki-model van Michio Kushi (Macrobiotic Home Remedies) en Walter Lübeck (Het Reiki Kompendium).

Het boek is op dit moment uitsluitend online verkrijgbaar en niet in 'de boekhandel om de hoek'. De reden hiervoor is gelegen in het feit dat minimaal 50% van de winst naar goede doelen moet gaan. Deze doelstelling is moeilijk te verwezenlijken zonder een maximale kostenbesparing. Mocht u geïnteresseerd zijn in het verrijken van uzelf en anderen, klik dan de onderstaande link aan voor meer (inhoudelijke) informatie en/of bestellingen:
http://www.boekenbestellen.nl/boek/reiki-het-ware-verhaal-printversie/4982

Indien u de houder van een bij de (Nederlandse) Kamer van Koophandel ingeschreven praktijk bent kunt u hoogstwaarschijnlijk een eventuele aankoop als zijnde "vakliteratuur" opnemen in uw boekhouding. De betaalde btw is in dat geval aftrekbaar als "voorbelasting" bij uw aangifte omzetbelasting.

Voor al uw vragen, opmerkingen en/of feedback ben ik te allen tijde bereikbaar.

Bij voorbaat dank voor de door u genomen tijd, aandacht en moeite in deze !

Gassho,

Remko Kempff
Beukenlaan 1
3741BN Baarn
remko.kempff@hetnet.nl
info@triangulus-therapeuticus.com

Leef vanuit het Hart !

Frank

• Administrator
  • Geslacht: Man
    • Usui-Reiki-Ryōhō.nl
Re: Reiki, Het Ware Verhaal (kortweg RHWV)
« Reactie #1 Gepost op: 6 maart 2014, 14:11:05 »

Ik ben benieuwd of er iets nieuws in staat.
Als ik weer een keer geld heb zal ik het ook bestellen :P

Dank voor de tip!

Nyncke

• Actief Master
  • Pakken wat je pakken kan.
    • Werk in Uitvoering
« Reactie #2 Gepost op: 6 maart 2014, 17:47:02 »

Mijn haren gaan overeind staan bij de titel : het ware verhaal..... :huh:
Frank, als jij het hebt, wil ik het wel eens van je lezen.
Ik geloof in leven voor de dood

Frank

• Administrator
    • Usui-Reiki-Ryōhō.nl
« Reactie #3 Gepost op: 6 maart 2014, 19:46:22 »

Komt goed ^.^

Tja.. de titel.. het is misschien wel wat pretentieus.
Het enige ware verhaal over de Reiki-geschiedenis is volgens mij: er zijn verschillende bronnen, die het soms met elkaar eens zijn en soms iets (of behoorlijk) van elkaar verschillen. Soms hebben ze het over hetzelfde tijdvak, soms over een iets ander tijdvak.
En sommige bronnen zijn niet echt geverifieerd tot op heden.

Hetty

• Actief Master
  • Leef vanuit het hart
    • GAIANOVA
« Reactie #4 Gepost op: 20 april 2014, 11:51:34 »

En, heeft iemand het boek al uit ?

:zwaai:
Leef vanuit het Hart !

Frank

• Administrator
    • Usui-Reiki-Ryōhō.nl
« Reactie #5 Gepost op: 20 april 2014, 14:39:51 »

Hai,

Ja, ik heb het na een tijdje besteld en inmiddels enige tijd geleden uitgelezen.
En jijzelf, Hetty?

Als ik het echt heel eerlijk zou moeten zeggen, dan zou ik dit boek afraden om te lezen. Het is eigenlijk het eerste boek waarbij ik op deze manier dat gevoel heb.
Neem me dat niet kwalijk alstj(ulli)eblieft.. Ik richt me inmiddels iets meer dan 6 jaar zoveel mogelijk op de oorsprong met zoveel mogelijk de oorspronkelijke bedoeling van Usui-sensei en dagelijkse meditatie. En ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de auteur wel de klok heeft horen luiden, maar er maar niet achter kan komen waar de klepel hangt.
En dat zeg ik niet snel, en eigenlijk zeg ik het ook liever niet. Dat is ook de reden dat ik nog niet in dit topic gereageerd had, nadat ik het had uitgelezen. Maar als je er naar vraagt..

Ik kan me niet losmaken van de indruk dat hij wel van alles gelezen en gehoord heeft (ook uit zijn correspondentie met mensen als Taggart King, Dave King), maar het niet begrijpt. Het pad niet zelf gelopen heeft en het zodoende niet begrijpt.

Er staan dingen in die absoluut overeenkomen met de oorspronkelijke gedachte van Usui-sensei's onderwijs. En er staan heel mooie dingen in, leuke achtergrondinformatie over andere Japanse religies en dergelijke.
Maar er staan ook heel veel dingen in die ik niet verwacht van iemand die zich met dit pad bezighoudt, allerlei behandelschema's, interpretaties die horen bij Westerse stromingen en niets te maken hebben met wat Usui deed, kwaliteiten die aan symbolen worden verbonden die er niet per se mee te maken hebben en dat soort dingen.
Er staan ook dingen in, die je niet zou publiceren als je begrijpt wat het belang is van de manier waarop Usui-sensei's onderwijs onderwezen hoort te worden; bepaalde dingen vloeien als natuurlijk voort uit wat je ervaart in meditatie. Het heeft geen zin - en is zelfs belemmerend - om dat eerder te doen. Laat staan het invullen van bepaalde dingen voor een ander. Ook dat is waarom ik denk dat hij het pad niet heeft gelopen en daardoor niet begrijpt. En vanuit dat onbegrip staan er dan af en toe dingen die wat raar overkomen als je het pad wel loopt.

Veel van wat er in het boek staat is overgenomen uit handleidingen van Taggart King (uit de tijd dat de informatie uit Japan nog nieuw was). Enkele van die handleidingen heb ik zelf ook, uit de tijd dat ik zelf veel over de Reiki geschiedenis uitzocht. Vandaar dat ik sommige onderwerpen of verwoordingen gewoon letterlijk herken.
Het zijn overgenomen teksten en teksten geïnspireerd op wat Taggart heeft geschreven. Maar Taggert heeft ook zijn eigen stijl.. een Japanse die hij combineert met Westerse invloeden en een meer Westerse onderwijsstijl. Heel mooi overigens hoor. Maar dat neemt hij dan over in zijn eigen boek.

Er staan ook dingen in die overgenomen zijn uit het Reiki Kompendium. Een mooi boek, met veel mooie en goeie dingen, maar tegenwoordig ook een beetje achterhaald.

Dus heel genuanceerd (mooie en ware dingen, maar ook onware dingen en keuzes die ik heel anders zou maken), maar wel met het advies het boek niet te lezen, omdat het je op een gedeeltelijk goed en gedeeltelijk verkeerd spoor zet. En dat is verwarrend. Zeker als je er nog aan moet beginnen en moeite hebt die selectie zelf te maken.

Als je er over denkt Usui-sensei's pad zo dicht mogelijk te volgen, lees dan vooral dit boek niet en ga gewoon mediteren, mantreer de Gokai en met een beetje geluk zoek een goeie leraar die je tips kan geven en kan vertellen wanneer je voldoende basis hebt gelegd voor de volgende meditatie.
Daar leer je meer van dan dat er in een boek geschreven kan worden.

Je ontdekt op een gegeven moment ervaringen die sowieso niet in geschreven of gesproken taal kunnen worden omgezet. Iedere tekst die er dus wel over geschreven wordt is een benadering.
En je kunt je voorstellen wat er met die benadering gebeurt als het wordt opgeschreven door iemand die het enkel heeft uit verhalen van anderen.

In de beoefening liggen alle antwoorden.
(Heb ik jaren over moeten doen voordat ik dat echt een beetje begreep :P )

*Gasshō*
Frank

Hetty

• Actief Master
  • Leef vanuit het hart
    • GAIANOVA
« Reactie #6 Gepost op: 20 april 2014, 14:59:49 »

:zwaai: Frank

Nee ik heb het nog niet gelezen, vandaar mijn vraag. Ik heb wel vertrouwen in jou visie hierin en ga het wel lenen bij de biep. Ik hoef niet alles te willen hebben ;) Op termijn zal ik het lezen.

Dank voor je uitgebreid antwoord  :inlove:
Leef vanuit het Hart !

Dick Zuiderduin

• Lid
    • Reikicentrum "Anahata"
« Reactie #7 Gepost op: 20 april 2014, 17:22:52 »

Beste Frank,
Ik ben er aan begonnen en laat nu al zeggen dat ik het volledig met je eens bent.
Wat mij vooral triggert is dat de dode schrijver wordt overgenomen door de vertaler.
Het boek is oorspronkelijk van Don Beckett.
Maar het is Remko Kempff die het zich toeeigent.
De vertaler: mijn primaire bron Taggart King. blz5
Een vertaler is simpel een vertaler toch of snap ik het nu effe niet
XV   Noot van de vertaler "IK". REALISEER ME DAT HET IJDELIJLE HOOP IS OM TE VERONDERTELLEN DAT DIT WERK GEEN FOUTEN OF ONDUIDELIJKHEDEN BEVAT.
Waar haal je de moed vandaan als vertaler om deze opmerking te plaatsen.....................................
Dit is nota bene de noot onder aan de bladzijde van de vertaler.
Eigenlijk is dit te triest voor woorden.
Niet te geloven.
Blz5 bovenaan.
Mijn primaire bron van informatie.
Wie is mijn de schrijver of de vertaler.
Beste Frank volgens mij zouden wij samen een bijzonder en origineel boek kunnen schrijven gebaseerd op oerkracht, zuiverheid, eerlijkheid en bewustzijn vertaald naar de ontvangststations die de mensen nu zijn.

Dick :gassho1:

Kortom ik zal mij er doorheen worstelen om tot een eindconclusie te komen.
Ben pas bij blz. 5!
Geef me wel even  de tijd.

Tot slot iedereen die beweert het ware verhaal over Reiki te kunnen beschrijven geloof ik niet echt.
Een benadering daar kan ik in geloven
Sorry!
« Laatst bewerkt op: 20 april 2014, 17:58:53 door Dick Zuiderduin »

Sabine

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 20 april 2014, 21:05:42 »

En ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de auteur wel de klok heeft horen luiden, maar er maar niet achter kan komen waar de klepel hangt.

:lol: :applaus: Schitterend!

Als je er over denkt Usui-sensei's pad zo dicht mogelijk te volgen, lees dan vooral dit boek niet en ga gewoon mediteren, mantreer de Gokai en met een beetje geluk zoek een goeie leraar die je tips kan geven en kan vertellen wanneer je voldoende basis hebt gelegd voor de volgende meditatie.
Daar leer je meer van dan dat er in een boek geschreven kan worden.

Klopt, jammer dat er niet veel leraars zijn die dit reeds beheersen tot in de essentie... maar geduld wordt vroeg of laat beloond, nietwaar...  :hart:

In de beoefening liggen alle antwoorden.
(Heb ik jaren over moeten doen voordat ik dat echt een beetje begreep :P )

Schitterende schrijfstijl... je hoeft je nergens voor te excuseren maar de manier waarop je het doet, grappig!
Jij/jullie (ik wist niet dat Dick ook URR deed?) zou best wel eens een boek kunnen/mogen schrijven  :yes:

*Gasshō*
Frank

« Laatst bewerkt op: 20 april 2014, 21:07:47 door Sabine »
"Moge alle levende wezens gelukkig zijn" Boeddha

Nyncke

• Actief Master
    • Werk in Uitvoering
« Reactie #9 Gepost op: 20 april 2014, 21:17:08 »

Ok Frank, ga ik het niet van je lenen 8)
Soms is het best wel leuk als je aversie klopt hahaha

Nou als jullie nou een boek maken en daar ook een cd van/bij maken.
Combi van spraak en lees doet het wel goed bij mij. :zoen:

Dick Zuiderduin

• Lid
    • Reikicentrum "Anahata"
« Reactie #10 Gepost op: 21 april 2014, 09:06:42 »

Dick doet geen URR.
Maar samen komen we er wel uit :D
Groet
Dick

Sabine

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 21 april 2014, 10:17:30 »

Dat geloof ik graag  :hart:
"Moge alle levende wezens gelukkig zijn" Boeddha

adomuis

• Lid
    • www.omael.nl
« Reactie #12 Gepost op: 21 april 2014, 14:05:31 »

Heb die mail een tijd geleden ook ontvangen, maar iets zei me er niet op in te gaan.
Nu snap ik dan ook waarom.

:gassho1:

Nyncke

• Actief Master
    • Werk in Uitvoering
« Reactie #13 Gepost op: 21 april 2014, 14:24:34 »

Haha Annemie, en was het niet eens vanwege al die hoofdletters bij de woorden ;)
Daar start het rijzen van de haarberg bij mij, de titel zelf was de genadeslag.... 8)

adomuis

• Lid
    • www.omael.nl
« Reactie #14 Gepost op: 27 april 2014, 12:02:35 »

hahaha, m'n haar zit nog goed  :D
Weet ook niet meer waarom ik dat gevoel kreeg tijdens het lezen.
Maakt ook niet uit.
Nu ik lees dat Frank er, met zijn meer bij de oorsprong gerichte opleiding dan ik, al diverse vraagtekens en kanttekeningen bij zet, zegt dat genoeg.

:yy:
Pagina's: [1] 2   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.082 seconden met 22 queries.