Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag

Auteur Topic: Reiki (e.d.) in de zomer  (gelezen 2985 keer)

Sabine

• Lid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Reiki (e.d.) in de zomer
« Reactie #15 Gepost op: 11 november 2015, 16:02:15 »

Ik herinner me nochtans het 'advies' om es 9 dagen of langer vipassana te gaan doen.
De reden die je toen aangaf was omdat je dan es niets om handen had; niet moet koken, wassen&plassen... en dat je daardoor echt dieper kunnen gaan in meditatie. Dat je vanalles tegenkomt en erdoor kon gaan...
Nu spreek je dat min of meer een beetje tegen en is de vipassana (of andere meditatie) maar dus uitgebreid tijd nemen/hebben om te gaan zitten geen meerwaarde meer...?

Tuurlijk kan je mindfull leven en bezig zijn met wat je bezig bent, maar dan ben je wel bezig met 'iets', tijdens meditatie ben je bezig met 'niets'.
En ja ik kan alles wat ik doe met liefde doen, maar ik ben iets aan het doen, in liefde en harmonie maar met 'iets bezig'...

Het gaat er niet over of je meditatief kan leven, al dan niet, maar is er een verschil bij 'tijdeloos zitten of tijdens handelingen met besef van tijd, ruimte ect.

Ik ben nog niemand tegengekomen die elk moment van zijn leven en elke dag in meditatieve toestand leeft, en zich niet verliest in emotie, of iets anders dat zogenaamd sterker is dan zichzelf... maar hij of zij kan zeker bestaan.

« Laatst bewerkt op: 11 november 2015, 16:11:19 door Sabine »
"Moge alle levende wezens gelukkig zijn" Boeddha

Polleken

• Actief Master
  • Geslacht: Man
  • FREE TIBET Om Ah Hum Vajra Guru Padme Siddhi Hum
« Reactie #16 Gepost op: 13 november 2015, 17:21:20 »

Hoi,

Of ik druk me volledig verkeerd uit of word verkeerd begrepen  :yes:

Tuurlijk zijn long-time meditatiesessies zéér belangrijk en ook nodig om diep en dieper in de meditatie te kunnen gaan - want Je kan Je daar dan volledig op toespitsen - en hoeft ook enkel maar dat te doen - buiten je lichamelijke verzorging toch.
Dat dat zomaar niet kan op een normale werkdag is ook logisch en bedoelde ik ook niet - Je kan wel na de sessies poging doen van de staat van Uw meditatie te bewaren en te behouden door dagelijks te blijven oefenen.

Dat Je tijdens meditatie met "niets "bezig bent is zeker niet juist - Je bent bezig met de meditatie welke je op dat moment wenst te doen, en kunnen diverse invalshoeken zijn?

Toch zijn altijd: observatie - inspanning - concentratie van zéér groot belang - Je doet dus wel degelijk " iets "

Het omgaan met emoties en dergelijke gaat steeds makkelijker naarmate de meditatie vordert en ze dieper op U inwerkt -

Blijdschap word meer en meer Je bondgenoot ipv angst en woede en verdriet, zonder onverschillig te worden uiteraard ;)

sta me toe dat ik het hier heb over Vipassana - Rigpa en Dzoghen, en geef ook toe dat ik meest en voornamelijk de Vipassana beoefen, ook dat heeft zo zn redenen.

:gassho2:
pol
De pessimisten zoeken achter iedere mogelijkheid een moeilijkheid
De optimisten achter iedere moeilijkheid een mogelijkheid.

Polleken

• Actief Master
  • Geslacht: Man
  • FREE TIBET Om Ah Hum Vajra Guru Padme Siddhi Hum
« Reactie #17 Gepost op: 13 november 2015, 17:22:41 »

Hoi,

Ik kwam wel al mensen tegen die de ganse dag in een meditatieve staat leven.

Maar ..... ben daar niet bij hoor ;)

:gassho2:

pol 
De pessimisten zoeken achter iedere mogelijkheid een moeilijkheid
De optimisten achter iedere moeilijkheid een mogelijkheid.
Pagina's: 1 [2]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.073 seconden met 23 queries.