Hoi,
Of ik druk me volledig verkeerd uit of word verkeerd begrepen
Tuurlijk zijn long-time meditatiesessies zéér belangrijk en ook nodig om diep en dieper in de meditatie te kunnen gaan - want Je kan Je daar dan volledig op toespitsen - en hoeft ook enkel maar dat te doen - buiten je lichamelijke verzorging toch.
Dat dat zomaar niet kan op een normale werkdag is ook logisch en bedoelde ik ook niet - Je kan wel na de sessies poging doen van de staat van Uw meditatie te bewaren en te behouden door dagelijks te blijven oefenen.
Dat Je tijdens meditatie met "niets "bezig bent is zeker niet juist - Je bent bezig met de meditatie welke je op dat moment wenst te doen, en kunnen diverse invalshoeken zijn?
Toch zijn altijd: observatie - inspanning - concentratie van zéér groot belang - Je doet dus wel degelijk " iets "
Het omgaan met emoties en dergelijke gaat steeds makkelijker naarmate de meditatie vordert en ze dieper op U inwerkt -
Blijdschap word meer en meer Je bondgenoot ipv angst en woede en verdriet, zonder onverschillig te worden uiteraard
sta me toe dat ik het hier heb over Vipassana - Rigpa en Dzoghen, en geef ook toe dat ik meest en voornamelijk de Vipassana beoefen, ook dat heeft zo zn redenen.
pol