Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: hoe moet ik hiermee omgaan?  (gelezen 2215 keer)

indra44

• Lid
hoe moet ik hiermee omgaan?
« Gepost op: 23 december 2016, 12:54:11 »

Sinds enkele maanden ben ik met reiki 1 bezig. In het begin was ik altijd extreem moe. Na enkele weken kreeg ik een energie boost. Maar nu is elke keer in uiterste ofwel heel moe en emotioneel. Zou voor het minste wenen. Andere keer kan ik bergen verzetten. IK ben nt gewoon om met zulke uiterste om te gaan. Heb soms een ofdag  maar is vlug weer over.Ik vraag mij af ook ik voldoende afgeschermd ben. Ik kan soms tijdens een behandeling van iemand anders opeens beginnen extreem te gapen, boeren... steeds op een moment dat zij het moeilijk hebben. Waaruit ik concluderen dat ik dan van hun iets aan het loslaten ben.
Moet ik mij meer afschermen of is dit nrml?

Nyncke

• Actief Master
  • Geslacht: Vrouw
  • Pakken wat je pakken kan.
    • Werk in Uitvoering
Re: hoe moet ik hiermee omgaan?
« Reactie #1 Gepost op: 23 december 2016, 14:03:47 »

Ik zou eerst nog een tijdje vooral mezelf behandelen, pas als je zelf wat meer in balans bent je op anderen richten.
Ik geloof in leven voor de dood

Dick Zuiderduin

• Lid
    • Reikicentrum "Anahata"
« Reactie #2 Gepost op: 24 december 2016, 19:27:14 »

Beste Indra,
Jouw lichaam en geest hebben het voorrecht verbinding met Reiki te kunnen maken.
Ik begrijp en voel je verhaal.
Gapen en boeren is volledig normaal..
Als je met Reiki bezig bent, onvoorwaardelijke liefde, waarvoor zou je je dan moeten afschermen.
Even intiem tussen ons als je met Reiki bezig bent is Reiki ook met jou bezig.
Zou je je kunnen voorstellen dat jij iets mag en dient los te laten omdat jij het soms moeilijk hebt.

We zoeken signalen altijd bij anderen maar Indra het kunnen ook je eigen signalen zijn..
Je hoeft niet altijd in je veilige modus te zitten.
Misschien baal je wel van mijn reactie alle begrip ik besef en ben bewust van het feit dat ik niet in ieders ziel kan kijken.
Dank voor je vraag :gassho1:
Sfeervolle feestdagen en bewustwording wens ik je vanuit mijn kleine hartje toe.
In mededogen en begrip.
Tot slot scherm je maar niet af.
Jij bent te mooi om afgeschermd te worden :gassho2:
Dick

Sabine

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 24 december 2016, 22:23:55 »

Hoi,

Ik zou nooit reiki geven zonder eerst in een meditatieve toestand te zijn of op momenten dat ik me wat minder voel...
Als je vanuit een meditatieve toestand vertrekt en je bent in een toestand waarbij je niets meer 'wilt': je wil niet dat de ander iets voelt, je wilt niet dat de ander geneest, je wil niet dat .... maar gewoon kunt vragen dat de persoon mag ontvangen wat hij nodig heeft en voor de rest niets, gewoon ademen en 'zijn', dan ga je volgens mij geen symptomen hebben zoals je hierboven omschrijft...
Jammer dat dit niet gegeven wordt bij de 'westerse' reiki, voor mij persoonlijk, de basis van alles....

warme kerstgroetjes,
Sabine
"Moge alle levende wezens gelukkig zijn" Boeddha

indra44

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 25 december 2016, 11:25:24 »

ik heb van mijn master meegekregen dat de drie rituelen bij reiki 1 je afschermen en dat je na de sessie je handen moet wassen of afwrijven.
Ik heb dat uitdrukkelijk gevraagd omdat ik iemand ben die gevoelig is om emoties van anderen op te nemen.Meditatie voor een sessie is mij onbekend. Maar kan het zeker eens proberen. Een vriendin die al lang met reiki bezig is vertelde mij dat je alleen kan afschermen als je de symbolen hebt gekregen. Dus ik ervaar dat rond afscherming verschillende meningen zijn.
Het is zo als ik mij zelfbehandeling ik weinig ervaar (dus geen boeren....)Nadien slaap ik zeer goed en blijf ik emotioneel in balans. Het is pas als ik iemand anders behandeling ik heftig reageren. bv mijn vriend heeft regelmatig migraineaanvallen sinds ik hem behandelen heeft hij er geen last meer van. Maar de behandeling is altijd zeer emotioneel( wenen, darmen die beginnen te reageren...) En dan begin ik ook te reageren is alsof ik hem help dingen los te laten. Hij heeft aan dat hij na een sessie volledig tot rust in gekomen.
Maar bij mij zorgt dat voor onevenwicht.
Bedankt voor de reacties

Nyncke

• Actief Master
    • Werk in Uitvoering
« Reactie #5 Gepost op: 25 december 2016, 13:19:13 »

Wat ik zelf ervaar, als ik mensen en dieren behandel, die mij zeer na staan. Is dat ik zo graag wil dat het goed met ze gaat.
Dat verlangen maakt dat ik uit balans raak.
Hetzelfde heb ik, als ik soms te graag wil dat het werkt, dan leg ik de lat te hoog voor mezelf om welke rede dan ook.

Het is mijn weg, dat ik mezelf steeds weer terug moet halen, rusten in vertrouwen.
Gaan kijken waarom ik die drang heb.

Wat ik je aan zou raden is, als je zo uit balans raakt, ga terug naar binnen en kijk gewoon wat er gebeurd in jou, je hoeft het niet te snappen.  En geef jezelf reiki, door je handen op je buik te leggen.

Ga bij het behandelen van anderen ook terug, zodra je voelt dat je uit balans raakt.
Geef bij hen aan, dat dat je zwakke plek is, dus dat je soms even naar jezelf terug moet.
Spreek een teken met ze af, van te voren, wat je doet en leg ze dan even onder een extra dekentje

En misschien is het zo dat je eerst heel lang, alleen jezelf behandelt
Ik heb dat de eerste 5 jaar vn gedaan. :zon1:

indra44

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 26 december 2016, 17:57:34 »

begrijp ik het goed. Dat op het moment dat ik voel dat het te heftig wordt; ik stop met de behandeling en dat ik  mijzelf reiki heef en enkel de positie op de buik. En dan verder ga.
Bedankt voor de tip

Nyncke

• Actief Master
    • Werk in Uitvoering
« Reactie #7 Gepost op: 26 december 2016, 20:00:16 »

Ja, je gaat pas weer verder als je het gevoel hebt dat dit kan, steeds opnieuw, desnoods 5x per behandeling.

Sabine

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 28 december 2016, 17:46:58 »

Je kan ook es experimenteren, es wel/niet mediteren voordien én tijdens en kijken wat het met jezelf doet, maar ook es horen wat het me de persoon doet die de energie ontvangt, of ze een verschil ervaren...
Voor mezelf sprekende, ervaar ik hierin een groot verschil, maar ik laat het je graag zelf es ervaren zonder in te vullen  :)

Veel suc6 met alle tips, ik ben benieuwd naar je ervaringen en wat voor jou het meeste helpt, het kan zelfs een combinatie zijn ook natuurlijk.

Liefs,
Sabine
"Moge alle levende wezens gelukkig zijn" Boeddha

indra44

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 29 december 2016, 18:49:41 »

bedankt voor de tips
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.062 seconden met 22 queries.