Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Methodes om Reiki op afstand te geven  (gelezen 3995 keer)

Soppeke

• Lid
  • Geslacht: Vrouw
Methodes om Reiki op afstand te geven
« Gepost op: 30 augustus 2017, 15:34:23 »

Hallo allemaal,
Er bestaan heel veel methodes/rituelen om reiki op afstand te geven. Ik ben nieuwsgierig hoe jullie het doen. Hebben jullie zin om jullie methode die je van je master leerde of waarschijnlijk ook door ervaring zelf ontwikkelden met me te delen?
Warme groet,
Sofie

Sabine

• Lid
Re: Methodes om Reiki op afstand te geven
« Reactie #1 Gepost op: 30 augustus 2017, 19:46:37 »

Hoi,

Wel, bij mij is dit nu wisselend omdat ik het nog niet leerde hoe het gaat binnen URR, het pad dat ik sinds 4 jaar volg.
Dus voorlopig doe ik het op 2 manieren afhankelijk of ik de persoon persoonlijk ken en me dus makkelijk kan voorstellen.
Ik mediteer, zorg dat ik in een bepaalde staat van zijn ben en vraag of ze de energie mag ontvangen die ze nodig heeft.
Bij een persoon die ik ken begin ik bij de basishoudingen aan het hoofd, maar dan in gedachten en ga ik verder zoals bij een behandeling maar dan in gedachten.
Bij een persoon die ik niet ken doe ik alleen deel 1 en dus niet 'een behandeling', gewoon vragen of ze de energie mogen ontvangen die ze nodig hebben en vaak hoe 'hoe lang ze dit nodig hebben'.

Hoe doe je het zelf?

Groetjes,
Sabine
"Moge alle levende wezens gelukkig zijn" Boeddha

Soppeke

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 30 augustus 2017, 20:06:43 »

Hallo Sabine, bedankt voor je reactie! Ik stem mezelf af op de reiki energie en vraag om een zuiver kanaal te mogen zijn. Ik stem me af op de persoon door aan hem of haar e denken. Liefst met een foto. Ik heb de methode nog niet toegepast voor mensen die ik zelf nooit gezien had.  Ik plaats mijn handen met de vingers tegen elkaar en laat daartussen de HSZSN ontstaan lijn voor lijn in gedachten teken ik het symbool. Dan HSZSN 3 keer aanslaan, dan cho ku rei tekenen en 3 keer aanslaan. Dan de intentie plaatsen , ik wil graag reiki sturen voor het hoogste goed van.....dan reiki laten stromen boven foto vd persoon en afh vd situatie evt nog SHK. Als ik voel dat de energie afneemt of stopt nog 3 keer bekrachtigen met CKR. Dan bedanken om kanaal te mogen zijn. Dan handen wassen. Ik merk dat ik echt ergens rustig alleen ervoor moet gaan zitten. En dat ik ook de behoefte heb om echt een bepaalde sfeer te scheppen. Ik steek ook altijd een kaarsje aan. Ik vroeg me enkel af of je als je reiki al heel veel jaren toepast, je dan nog steeds de rituelen gebruikt die je ooit aanleerde van je master. Want er bestaan zoveel methodes. En de ene is waarschijnlijk niet beter dan de andere.  :hart:, waarschijnlijk gewoon een kwestie waar je je goed bij voelt. Groetjes!!

Sabine

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 30 augustus 2017, 20:45:03 »

Hey,

Waar staat HSZSN voor? En wat sla je aan?
Waarom nog bekrachtigen als je voelt dat het afneemt of stopt? Mssn heeft de persoon genoeg voor die dag of dat moment..?
Is maar een vraag hoor, omdat ik dat zeker nooit doe, ook niet in een behandeling. Als ik voel dat het op een plaats niet meer stroomt ga ik over naar de volgende positie waar m'n handen me brengen. Maar ik vul nooit iets in, ook nooit SHK of CKR of eender wat.
Ik vraag of mag stromen wat de ander nodig heeft en laat het dan zoveel mogelijk gebeuren en doe dus zoveel als mogelijk 'niets'.
Dat was in het begin erg wennen omdat ik eerst healing leerde, maar ik merk wel een verschil en hou nu meer van deze manier.

Liefs,
Sabine

Ilse

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 30 augustus 2017, 22:09:46 »

Dag Sabine,

HSZSN is volgens mij het derde symbool. (Soppeke kort het hier af met de eerste letters). Ik leerde het zelf in niveau 2.

Groetjes,
Ilse

Frank

• Administrator
  • Geslacht: Man
    • Usui-Reiki-Ryōhō.nl
« Reactie #5 Gepost op: 31 augustus 2017, 01:32:06 »

Hai Sofie,

Zoveel mensen, zoveel methodes.
Toen ik de Reiki II cursus volgde (Westerse methode) leerde ik door eerst het 3e symbool, de HSZSN, de tekenen of te visualiseren en de persoon in de visualisatie te behandelen. Het gebruiken van de andere symbolen was dan optioneel. CKR zou goed zijn voor "dit" en "dat" en in "die situaties" ingezet kunnen worden en voor SHK leerde ik ook allerlei toepassingen. Er werd ook in de cursus behandeld dat we het via een foto konden doen, via een soort knuffel als surrogaat of met je been als surrogaat (en dan de handen op je been leggen en visualiseren dat je de andere persoon behandelt).

Die methodes met een knuffel of mijn been als surrogaat heb ik nooit gebruikt. Ik heb heeeel erg in het begin nog wel eens een hand op een foto gelegd en er symbolen boven getekend, maar uiteindelijk deed ik het vooral met visualisatie.

Toen ik eenmaal de wat meer oorspronkelijke Japanse kant op ging leerde ik hulpmiddelen zoals foto's, visualisaties en symbolen los te laten.

Nu doe ik het op een soortgelijke manier als Sabine omschrijft.
Ik zorg dat ik in een specifieke meditatieve staat ben en van daaruit bied ik de energie aan. Of eigenlijk: de meditatieve staat opent de weg voor de ander om te ontvangen wat er nodig is.

Waar staat HSZSN voor? En wat sla je aan?

Zoals Ilse al zegt, het derde symbool.
In Westerse stromingen wordt het vaak als afkorting voor de naam van het derde symbool gebruikt. Voluit is het Hon Sha Ze Shonen, afgekort HSZSN.
het wordt vaak als de naam van het symbool gezien, terwijl het in Japan gewoon "symbool 3" wordt genoemd. Het symbool is ook eigenlijk niet echt een symbool zoals de eerste twee (CKR & SHK). Het is een Japanse zin.

*Gasshō*
Frank

Nyncke

• Actief Master
  • Pakken wat je pakken kan.
    • Werk in Uitvoering
« Reactie #6 Gepost op: 8 september 2017, 11:05:22 »

Ik vraag me af, wanneer bepalen jullie of iets niet meer stroomt of niet?
Geef je wel de persoon nog de kans om bv iets heel spannends aan te gaan, dat hij zeg maar stokt., dat kan voelen als dat het niet meer stroomt, terwijl er tegelijkertijd wel heel spannende dingen gebeuren.
Zeg maar Piet, die stokt steeds als je ergens komt, ok, stroomt niet meer, naar de volgende plaats.
Terwijl Piet er juist baat bij heeft dat je er nog even blijft.

De andere kant: Hoe zien jullie: Reiki stroomt naar waar het nodig is?

Ik vraag dit mn in verband met afstandsbehandelen omdat je dan niet, juist op dat moment kunt vragen wat er speelt.
Ik geloof in leven voor de dood

Sabine

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 8 september 2017, 14:11:42 »

Hey,

We veranderen van plaats als de energie niet meer uit onze handen stroomt, het is dan ook vrij nutteloos nog verder te doen op die plaats, het stroomt immers niet meer... en met trucjes zou je dat mssn wel weer in gang kunnen zetten, maar dan ben je bezig met 'ik wil';  ik voel dit of dat daar, dus ik wil dat veranderen, dat doen we eigenlijk gewoon niet... als de tijd en de persoon klaar is, komt dat wel.  We proberen net zo leeg mogelijk te behandelen en niets te willen. Als het niet meer stroomt omwille van het feit dat iemand zich sluit, tja, een emmer kun je niet vullen met het deksel er op.
We volgen de energie die ons brengt naar waar het nodig is tijdens een fysieke behandeling.

Of bv. de kat kwam 2x tussen Frank en mij tijdens reiju en daarna bleef ze even bij me zitten, plots was het genoeg en ging ze weg.  Ik zie het als eten/drinken, als je genoeg hebt voor die dag, is het genoeg.

Liefs,
Sabine

Nyncke

• Actief Master
    • Werk in Uitvoering
« Reactie #8 Gepost op: 8 september 2017, 14:42:08 »

Ik heb het niet over truukjes, die ken ik trouwens niet binnen Reiki....

Maar ik heb het gevoel dat we het opeens over 2 totaal verschillende dingen hebben.
Mijn vraag was, hoe voel je dat het niet gewoon even stokt, waardoor de energie niet meer stroomt.
Of dat de energie niet meer stroomt.

Je hebt het over wil enz....maar daar heb ik het niet over.
Ik vraag eigenlijk: hoe voel jij dat het genoeg is?

Voor mij is dat de energie even niet stroomt, niet dat het niet nodig is, ik wacht even af, of dat het is, of dat iemand "even zijn adem in houdt".
Zoals een hond even wacht voordat hij gaat spelen, stilstaat en de nieuwe situatie met een onbekende hond aftast.
Het is niet dat hij niet wil spelen maar het is wel even alsof de tijd stilstaat.

Ik weet niet of ik helder ben.
« Laatst bewerkt op: 8 september 2017, 14:48:44 door Nyncke »

Sabine

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 8 september 2017, 15:27:34 »

ja, ik was hier even uit het oog verloren dat het over reiki op afstand ging *oeps*

Met trucjes bedoel ik simpele dingen hoor, bv. een andere ademhaling kan al iets veranderen in de energie, maar dan 'doe' je iets en dat doe ik niet (meer) nu. Dat heb ik in het verleden wel nog gedaan om bv. iemand te aarden op het einde of tijdens een behandeling om dan weer gewoon verder te doen.

Ik reageer dan wel even op je nieuwe topic :)

Nyncke

• Actief Master
    • Werk in Uitvoering
« Reactie #10 Gepost op: 8 september 2017, 19:51:10 »

Alleen heb ik het daar niet over, ik heb het erover mijn handen wat langer te laten liggen.
Of als er contact is, eens te checken wat er gebeurd, ipv in te vullen.

Sabine

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 8 september 2017, 20:01:15 »

en gebeurt er dan wat, als je je handen laat liggen en het stroomt niet meer?
Ik vermoed dat je het wel al uittestte? :)

Het is, denk ik, ook gewoon een keuze. Ik koos en kies voor het pad dat ik nu volg en blijf daar trouw aan. Het voelt goed zo.
Maar daarom is iets anders niet slecht, het is een keuze denk ik en ook de keuze van de persoon die bij je ligt om bij jou te komen :)

« Laatst bewerkt op: 8 september 2017, 20:15:54 door Sabine »

Nyncke

• Actief Master
    • Werk in Uitvoering
« Reactie #12 Gepost op: 8 september 2017, 20:49:32 »

Soms was het klaar maar soms moesten ze ook nog even blijven liggen.
Aangezien ik ongeveer 5 minuten per positie behandel en dan weer verder, soms met een timer, werkt het ook anders dan wanneer je het gewoon op een bepaalde positie laat liggen, tot het klaar is.
Het is heel wisselend wat de uitkomst is.

Kijk en meestal weet je het gewoon, maar het stoppen van de energie, is niet automatisch doorgaan.
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.069 seconden met 23 queries.