Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: CD's om het beste uit jezelf te halen  (gelezen 1520 keer)

Ske

• Lid
  • Geslacht: Vrouw
CD's om het beste uit jezelf te halen
« Gepost op: 24 juni 2009, 07:41:02 »

Inner Beauty

ISBN: 978-90-77609-02-6
ontplooi je innerlijke schoonheid met hulp van Hypnotherapeut Rob van der Wilk

* Deze fantastische hypnose Cd staat boordevol positieve affirmaties en diepe, meditatieve ontspanningsoefeningen.
* Als je innerlijke schoonheid groeit, als je zelfvertrouwen toeneemt, je lief bent voor jezelf en voor anderen dan blijft dat niet verborgen. Er is niets mooiers dan innerlijke schoonheid.
* Werken aan jezelf, zorgt ervoor dat je straalt van binnenuit.
* Iedereen verdient het om het beste uit zichzelf naar boven te laten komen.
* Ga op zoek naar het beste in jezelf en je innerlijke schoonheid wordt steeds meer tastbaar en zal je omgeving verbazen.

Rob van der Wilk's Meditatie Cd

ISBN: 9 789077 609033
Body + Mind Connecting

Met deze Cd is een eigentijdse vorm van geleide meditatie binnen ieders handbereik. Mediteren was nog nooit zo eenvoudig en praktisch toepasbaar. Voor beginners en gevorderden in de meditatie kunde.

Track 1: Meditatie clinic
Track 2: Wensen in vervulling Meditatie
Track 3: Affirmaties - Healing Meditatie
Track 4: Schoonheids Meditatie - Anti Aging
Track 5: Liefdes Meditatie
Track 6: Cooling Down - Meditatie muziek

65 minuten geleide meditatie. Ingesproken en samengesteld -Nederlands- door Rob van der Wilk. (hypnotherapeut en auteur van 9 boeken) Zes verschillende, los van elkaar te beoefenen tracks met elk een specifiek thema. De meditatie muziek op deze Cd is speciaal voor dit doel gecomponeerd. Ontspannend en inspirerend met tal van affirmaties.

http://www.robvanderwilk.nl

Moed spreekt niet altijd met een harde brulstem. Soms is moed dat zacht stemmetje dat op het eind van de dag zegt: "Ik probeer het morgen nog eens." (Mary Anne Radmacher) 
***Al doende kom je tot evenwicht***

Myriam

• Lid
Re: CD's om het beste uit jezelf te halen
« Reactie #1 Gepost op: 24 juni 2009, 10:48:39 »

Hypnose ... 'k weet niet ... werkt dat wel? Is het dan niet opgelegd ipv verinnerlijkt? of heb je dat juist nodig als aanzet om het je nadien eigen te maken?

Liefs,  :hart:

Myriam
In de steen slaapt het bewustzijn, in de plant droomt het, in het dier begint het te ontwaken en in de mens wordt het tot leven gewekt. (spreuk van een oude zen-meester)

Ske

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 24 juni 2009, 12:01:02 »

Nou, Myriam,

Ik kan alleen maar uit mijn eigen ervaring spreken.  Ik zoek geen schuldigen voor mij verleden.  Iedereen probeert het op zijn manier te verwerken wat ze hebben meegemaakt. 

Bijvoorbeeld, mijn mama zei altijd dat ik alles kon en mijn papa zei dat ik niks kon.  Ik ben een heel positief ingesteld iemand en geloof ook echt in mijn krachten, maar toch ervaar ik mijn leven dat -die negativiteit  "dat beperkt denken"- van mijn vader nog, steeds in mij weg zit.

Dat zit zo diep, dat het mij soms belemmert om verdere stappen te zetten.   Dit heb ik ontdekt en dan word ik kwaad op mezelf als die gedachten opnieuw naar boven komen en ik wil er niet enkel over lezen en mezelf daarin begrijpen, neen, ik wil mezelf zo ver krijgen dat ik die dingen uit het verleden kan loslaten.  Daarom die cd's.  Misschien is het niks voor jou, maar mij geven ze wel kracht.   Vooral die meditatie-cd!  :yes:

Meestal val ik ook in slaap hoor  :), maar ik probeer ze 's avonds even op te zetten en 's morgens bij het opstaan.  Binnenkort ga ik ook op reis en moet ik zeker in mijn kracht blijven, dus is het belangrijk dat ik deze steeds bij me heb.  Niemand anders kan dit voor me oplossen, ik moet het doen.

Het is niet de bedoeling om afhankelijk van iets te worden, maar soms moet ik me herprogrammeren. Gedachten zijn krachtig en deze stuur je naar het universum.

Ik ben er heel bewust mee bezig.  Ieder heeft zo zijn eigen methode om komaf te maken met zijn eigen beperkingen.  :p

Ik laat er jullie alleen maar met kennismaken.

Warme groetjes,

Ske
Moed spreekt niet altijd met een harde brulstem. Soms is moed dat zacht stemmetje dat op het eind van de dag zegt: "Ik probeer het morgen nog eens." (Mary Anne Radmacher) 
***Al doende kom je tot evenwicht***

Titia

• Algemene moderator
  • Actief Master
« Reactie #3 Gepost op: 24 juni 2009, 12:53:34 »

Hey,
(ben zelf ooit afgestudeerd als hypnotherapeut  :p en wil wel iets toevoegen hier in deze topic)

Je kunt hypnotherapie best vergelijken met diepe concentratie of zelfs als meditatie. Aan hypnose zit nog vaak een etiketje geplakt van 'eng' en 'opgedragen worden' etc. maar daarvan is met dit soort dingen geen sprake.

Je bewuste denken wordt b.v. door het luisteren van een cd (net zoals bij behandeling met reiki of meditatie dat ook kan gebeuren) opzij gezet maar blijft toch aanwezig zodat dit altijd kan ingrijpen als je er geen zin meer in hebt. Door de ontspanning kan je dan op dieper/onderbewust niveau dingen gaan aanpakken/veranderen/verwerken.  Het werkt sneller, gemakkelijker dan b.v. psychotherapie. Daarom zijn de meeste psychotherapeuten ook aan het werk met hypnose erbij maar vaak wordt dat niet eens herkend als hypnose want ze zeggen je te ontspannen.... het is niet te vergelijken met t.v.-hypnose-spelletjes etc.

Ik heb geen idee hoe deze cd is maar er kan b.v. verandering en heling plaatsvinden door middel het aanbieden van visualisaties - wat ook bij geleide meditaties gebeurt - op symbolisch niveau, die ons onderbewustzijn heel goed begrijpt maar op bewust niveau minder 'grijpbaar' is.

Hypnose-cd's of hypnotherapie is dus heel anders dan b.v. die Rostelli's op de bühne. Want therapie heeft geen zin meer als je te ver in 'trance' zou geraken. Het is juist de bedoeling van een diepe ontspanning maar niet té diep. Er blijft persoonlijke controle.

Zelf heb ik veel 'passieve imaginaties' die heel veel kunnen doen op onbewust niveau, om aan te bieden voor hypnotherapie. (dit noem ik allang niet meer zo, maar 'geleide meditaties')
Je kunt het hebben over dolfijnen (je vrij voelen etc.) Over een kuikentje dat uit een ei komt. Over plantentuinen etc., Vol van symboliek en door een goede therapeut aangepast op de persoon in kwestie. Je kunt er ook samen over praten tijdens de sessie. Dit gebeurt op een ander niveau dan b.v. bij het intake-gesprek.

Het probleem van een opgenomen tekst die je beluistert is mijn ervaring dat men heel snel in slaap valt. Als iemand jou iets vertelt of voorleest zitten er telkens andere nuances in en de verteller zorgt wel dat er iets gezegd wordt waardoor je niet te ver wegzakt.  :^^:

liefs
Titia
Moed is niet vrij zijn van angst maar bang zijn en toch doorgaan

Myriam

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 24 juni 2009, 13:07:30 »

Dat van die negativiteit begrijp ik volkomen: ik was ook nooit goed genoeg, werd vergeleken met Jan en klein Pierke en ik had het altijd beter moeten doen (vandaar dat ik er nóg meer mijn voeten aan veegde)
En nu zit ik met dat minderwaardigheidsgevoel ...
Misschien is die CD toch ook iets voor mij ...

Liefs,

Myriam
In de steen slaapt het bewustzijn, in de plant droomt het, in het dier begint het te ontwaken en in de mens wordt het tot leven gewekt. (spreuk van een oude zen-meester)
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.093 seconden met 22 queries.