Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1] 2 3 ... 8   Omlaag

Auteur Topic: Reiki en kitten  (gelezen 12266 keer)

zonnebloem

• Gast
Reiki en kitten
« Gepost op: 22 juli 2009, 13:21:12 »

Hallo ...

Komt mijn schoonzus binnen bij m'n schoonouders met een heel klein grijs kitten.
'gevonden in de goot' (ze had vannacht gevraagd voor ' nog een doel' ) jeetje, zo klein, mondje vol zand, navelstreng hangt er nog aan.

Lieve dierenarts hier in de buurt, heeft al goed melk gedronken . Maar zo klein, niet te doen. Nog maar enkele dagen oud

Weet iemand hoe hier mee omgaan ?
Heeft iemand hier het al voor mekaar gekregen er zo'n klein ding door te krijgen ?

Nu komt het :
Mag ik dit kleine dingetjes zomaar reiki geven ?
zo ja ? hoe lang, hoe, wat, waar, wanneer ???
Nu al bedankt voor de antwoorden ...

Kenny

• Gast
Re: Reiki en kitten
« Reactie #1 Gepost op: 22 juli 2009, 14:04:55 »

Hey Zonnebloem,

Wij hebben het vorig jaar ook gedaan.

Geef maar heel veel Reiki! Zo veel als je kan. Geef het een Reiki douche.

Melkpoeder van Royal Canin is heel goed, en er zit een goed flesje bij. Bij de Aveve in Geetbets hebben ze dit allemaal.
Leg het ook onder een warmtelamp, maar niet te warm. Eventueel een karton boven de kooi leggen zodat het deels belicht en deels onbelicht is, dan kan de kitten zelf kiezen, als het daartoe de krachten al heeft natuurlijk. Kersenpitkussen kan ook wonderen doen.

Bel maar als we iets kunnen doen he.
Je mag het ook brengen.  :hart:

Warme groeten
Kenny

Rikkie

• Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: 22 juli 2009, 14:07:37 »

Oeioei, das nog een heel klein kitten dan, als de navelstreng er nog aanhangt  :shock: Dat wordt spannend hoor, om die kleine erdoor te krijgen.
En eerste plaats zou het best zijn als je ergens een moederpoes moest vinden waar je het kitten mag bijzetten. Het is niet simpel om zo'n ding met de fles groot te brengen en vermoeiend ook! Moest je iemand vinden, dan kan je op het kitten een beetje boter smeren zodat de eigen geur een beetje weg is en de moederpoes het kitten makkelijker accepteerd (ze gaat de boter er dan aflikken).
Vind je niemand, dan is het flessen geblazen. Om de twee uur in het begin, ook 's nachts  :shock:
Na elke fles het geslacht en poepje 'masseren' met een lauwe vochtige doek, anders kan het niet plassen en geen kaka doen. Dat is echt héél belangrijk, anders is al de rest voor niets. Een mamapoes doet dat met haar tong.
Bestel (als je dat al niet hebt) KMR-melk bij de apotheker, die is het best.
Weeg het kitten elke dag op hetzelfde uur, en telkens voor het eten. Een kitten moet dagelijks toch tussen de tien en dertig gram bijkomen, en mag niet afvallen.
Ik geef je in pb ff een goed voedingsschema door voor kittens en een mailadres van een poezenopvang die echt heel goed werk doet en je met raad en daad kan bijstaan.
Veel succes!!! En als er nog vragen zijn pb je maar hé.

Groetjes,
Rikkie
When Mother Nature strikes back, I'd rather be on her side.

Rikkie

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 22 juli 2009, 14:08:49 »

O ja, en als je ziet dat het kitten erg zwak is en niet wil/kan drinken, mag je altijd een klein mespuntje druivensuiker onder de pap doen. Daar knappen ze heel snel van op en het is mss het duwtje in de rug die ze nodig hebben.

Ingrid C

• Actief Master
    • Reiki en andere alternatieve methoden
« Reactie #4 Gepost op: 22 juli 2009, 17:01:59 »

Ja hoor, heel veel Reiki geven!
En verder heb je al goede tips gekregen.  :yes:

Liefs,
Ingrid.
Om Swastiastu

Titia

• Algemene moderator
  • Actief Master
« Reactie #5 Gepost op: 22 juli 2009, 20:39:01 »

Buiten reiki geef ik traumatische beessies ook altijd een start-opkikkertje in de vorm van een druppeltje rescue-remedie door het drinken.
Heel veel sterkte met je hulp aan dit katje.
Geweldig wat je doet!
 :zwaai: Titia
Moed is niet vrij zijn van angst maar bang zijn en toch doorgaan

UngweCoi

• Lid
  • Geslacht: Man
    • Isqun, energiewerk
« Reactie #6 Gepost op: 22 juli 2009, 21:06:44 »

...een druppeltje rescue-remedie ...
:yes: je ziet het zo werken,
zo iedereen eigenlijk in huis mogen halen.
sterke tante zonnebloem ;)

liefs,
Henk,
:zwaai:
The mountain doesn't mind which way you climb it
exspecta haudquaquam exspectabilis

zonnebloem

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 22 juli 2009, 22:16:57 »

Ik werk ook met bachbloesems, maar ... dit katje is mss nog maar een dag oud , er zit alcohol in rescue en in de rest vd bloesems he .

Hij heeft al heeft al 5 keer flink gegeten !

reiki mag worden gezonden ! 

Ingrid C

• Actief Master
    • Reiki en andere alternatieve methoden
« Reactie #8 Gepost op: 22 juli 2009, 23:05:26 »

Je kan een verdunning maken op basis van water. 6 druppeltjes op ca 30 ml water. Dan schiet er nog bitter weinig alcohol over en het heeft toch zijn werking.

Liefs,
Ingrid.
Om Swastiastu

Titia

• Algemene moderator
  • Actief Master
« Reactie #9 Gepost op: 22 juli 2009, 23:43:39 »

Ik zei ook in z'n drinken eh  :rolleyes: en niet 1 op 1
Gaf het m'n baby's direct na de geboorte, verdund, op de lipjes
Moed is niet vrij zijn van angst maar bang zijn en toch doorgaan

Rikkie

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 23 juli 2009, 10:19:34 »

En, hoe is het met het kleintje? Heeft het de eerste nacht overleefd?

zonnebloem

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 23 juli 2009, 15:28:35 »

Wel Rikkie , mijn schoonzus had het gevonden, dus zij zou het grootbrengen. Ik heb er gisteren de hele dag voor gezorgd. Nu, zij werkt in het onderwijs, dus zij is thuis, ik moet werken en nog wel in ploegen, niet evident. Zijn zou de nacht doen en dan zouden we nog bespreken wat we gingen doen.
Soit. Ze heeft het gisteren meegenomen, om 23 uur had het nog een voeding nodig. Ik belde om 23.30 hoe het gegaan was en ze zei dat ze veel te nerveus was en dat ze dat toch niet zag zitten... Ik zat dus met de handen in het haar. Mijn man doet ploegen, ik ook ,dat katje moet zo dikwijls eten, en ik wil echt dat dat met de nodige hygiene,liefde en rust kan gebeuren... Ik wist echt geen raad. Ik hoopte maar dat ze de nacht zou doorkrijgen, want anders zou het sterven. Ik heb in het holst van de nacht naar Kenny een sms gestuurd met de vraag of het katje bij hem mocht komen. Natuurlijk, nog géén minuut later telefoon dat het welkom was  :inlove: in hun gezinnetje.
Mijn man is dus nog dat hele eind naar zijn zus gereden om het daar te gaan halen. Ik ben het dan naar Kenny en zijn vrouw gaan brengen. Ongelooflijk hoe welkom ik daar was. Alles stond al klaar ( nestje, knuffel ...noem maar op)
Vanmorgen kreeg ik een smsje dat de kleine schat een hele goede nacht heeft gehad en dat de reiki zijn werk doet. Hij eet goed en hij is op zijn gemakje. Ik voel me schuldig omdat ik dat zelf niet kan ... ik wou me ziek melden op het werk.. tja, 1 week kan , maar ook geen 6 hé.
Ik ben zo ongelooflijk dankbaar, er is geen betere plaats waar het op dit moment kan zijn dan daar. Zoveel liefde en zorg, en zoveel reiki als ie wil....
Echt, hoe die mensen met dieren omgaan... de dag dat ik een standbeeld kan maken, is het eerste er eentje van hen. Ze hebben het hart op de juiste plaats en je moet weten, dat ze ook nog niet lang een tweeling hebben hé. Doe het maar.

Ik ga deze week naar het asiel en ik ga daar kijken voor nog een poes. Eentje die al groot is en die haar plan kan trekken maar geen thuis heeft. Zo kan ik toch iets doen wat te combineren is met ons werk.
Ik hoop dat mijn andere poes het zal aanvaarden want mijn been ziet er lief uit na gisteren. ( ze heeft me aangevallen toen ik haar binnen riep s'avonds, omdat ze gezien had dat er een ander katje was )

Ik hoop echt dat het kleintje het haalt. Maar ik ben er zeker van dat Kenny en zijn vrouwtje alles zullen doen wat ze kunnen om het erdoor te krijgen.
Jullie reiki is ook nog altijd welkom hé !

Bij deze, Kenny en co, nog is bedankt !
Liefs, Zonnebloem

Els

• Lid
    • Qi2Balance
« Reactie #12 Gepost op: 23 juli 2009, 15:40:04 »

Hey Zonnebloem,

Fijn dat je een oplossing hebt gevonden voor het kitten! Het enige dat nu niet op zijn plaats is, is jouw schuldgevoel!! Je had er dan misschien geen tijd voor om het zelf te doen, maar je hebt wel maar mooi de moeite gedaan om een oplossing te bedenken, (én er een gevonden!) om het kitten toch een goeie thuis te geven. Dus mooi van jou! Anderen zouden misschien zeggen: tja, mij lukt het niet om het te combineren dus jammer voor het katje, maar jij niet, je hebt een oplossing geboden. Goed gedaan Zonnebloem!!  :hart:  :applaus:

En Kenny en co, zo mooi dat jullie het kitten bij jullie in huis nemen om het groot te brengen! Veel succes ermee! wij steunen jullie alvast!  :hart:

warme knuf  :bye:
Els
*The  Earth does not belong to us, We belong to the Earth * - Chief Seattle

Geert B

• Lid
  • Geslacht: Man
« Reactie #13 Gepost op: 23 juli 2009, 18:42:05 »

Wat een hartverwarmend verhaal hier !!
Petje af voor Els en Kenny,  :inlove:

Succes met het grootbrengen van "jullie" kitten ! Nu gaan jullie zeker samen een naam kiezen ?  :jeej:

:zon1:
“Be master of mind rather than mastered by mind”

Inge

• Actief Master
« Reactie #14 Gepost op: 23 juli 2009, 18:50:57 »

:jeej: :bounce02: succes!!!!!!!!!!!!!! :bounce02: :yahoo:
We All start with All there is.  It's how we use it, that makes things possible.
Pagina's: [1] 2 3 ... 8   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.062 seconden met 22 queries.