Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8   Omlaag

Auteur Topic: Reiki en kitten  (gelezen 12269 keer)

Geert B

• Lid
  • Geslacht: Man
Re: Reiki en kitten
« Reactie #75 Gepost op: 21 augustus 2009, 17:36:36 »

Leven komt en leven gaat..
Prachtig om te horen dat jij 't leven helpt !
“Be master of mind rather than mastered by mind”

Rikkie

• Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #76 Gepost op: 21 augustus 2009, 20:09:58 »

Zo mooi dat Pepijntje het zo goed doet! Hij is helemaal zoals ik me had voorgesteld. Zo een mooi, stralend bundeltje energie, prachtig!
Ook hier zijn al kittens gestorven, en ik hield me altijd voor dat ik een geschenk gekregen had. Hoelang ze bij me zouden zijn (en nu nog met de drie poezels die hier nu zijn) weet ik niet, maar ik koester elke dag die ik met hen kan delen. Ze zijn engeltjes die een tijdje met ons meegaan, om dan, als de tijd gekomen is, terug te gaan en hun vleugeltjes terug te krijgen. Je kan dan huilen omdat je hen moet missen, maar je kan ook dankbaar zijn voor de band die je mocht opbouwen. Ik heb kittens uit het asiel gehaald die gedoemd waren om te sterven. Elke dierenarts (en elke weldenkende mens) had hen opgegeven. Toch heb ik elke keer opnieuw samen met hen gevochten met alles dat ik had, en meer. Uiteindelijk heb ik ze dan toch moeten afgeven, maar dat is niet belangrijk. Ze wisten dat er iemand was die mee met hen de dieperik insprong, dat er iemand was die genoeg liefde voelde om mee ten strijde te trekken en, als de tijd gekomen was, met hen een eindje mee te gaan over de regenboogbrug. En dat is veel belangrijker dan leven of sterven. Gewoon weten dat je niet moederziel alleen vecht en dat er een hart is om in voort te leven.
Pepijntje wens ik een mooi, lang leven! Niet alleen hij verdiend het, maar ook jullie. Maar dat komt dik in orde, hij is de gevarenzone voorbij en wordt een dikke, gelukkige (ex-)kater.
When Mother Nature strikes back, I'd rather be on her side.

Petra

• Lid
« Reactie #77 Gepost op: 3 september 2009, 03:01:25 »

Is er nog nieuws over Pepijn? Ik vind het leuk om dit mooie,positieve verhaal zo'n beetje te volgen....

Groetjes,
Petra
Als er veel stront in de wei ligt, staat er ergens een mooi paard op je te wachten.

Bonstertje

• Lid
« Reactie #78 Gepost op: 4 september 2009, 16:21:39 »

De verhalen van..................Prins Pepijn

Hallo allemaal,

met Pepijn gaat het wel zéér goed!

Hij is volgens mij vastbesloten om ervoor te zorgen dat zijn foto naast het woord "kattekwaad" in de woordenboek komt te staan.  :shock: Hij buitelt en tuimelt letterlijk van het één " spelletje" in het ander. Verder probeert hij OVERAL in of op te klimmen en als dat niet direct lukt dan gebruikt hij zijn nageltjes graag. Mijn benen hebben dan ook al verschillende "handtekeningen" gekregen.  :right: Ik heb nog nooit zo'n overmoedige kitten meegemaakt.  :s Pepijn kan heel de wereld aan. Hij rent/springt voor me uit naar zijn etensbakje toe en als dat volgens hem niet meer goed gevuld is, dan piept hij alles bij elkaar. Hij kan ook nog braafjes op de schoot een flesje drinken gelijk een kleine jongen :hart:

Vandaag is hij bij de veearts geweest. Hij is nog iets te licht (600gr, hij heeft toch even moeten zoeken bij het spenen, toen is hij even afgevallen) bevonden voor zijn eerste vaccin maar kreeg wel een spuitje met vitamientjes en nog eens een ontworming. Hiervoor heeft hij geen kik gegeven. Binnen een weekje gaan we terug voor het prikje.

Verder terroriseert hij het hondje dat bij hem binnen zit en zoekt hij de kindjes op wat extra opletten betekent zodat ze elkaar geen pijn kunnen doen. Ik hoop dat hij snel een speelkameraad onder onze poezen vindt zodat hij daar zijn energie bij kwijt kan.

Maar wel fijn om dat bolletje nu zo zien te léven, bedankt aan al de supporters! De veearts bevestigde ook nog eens dat het niet vaak lukt om zo'n jong kitten groot te krijgen.

Veel groetjes,

Bonstertje

UngweCoi

• Lid
  • Geslacht: Man
    • Isqun, energiewerk
« Reactie #79 Gepost op: 4 september 2009, 20:23:59 »

... Mijn benen hebben dan ook al verschillende "handtekeningen" gekregen.  :right: ...
of beter gezegd "poottekeningen" :p
't is me wat, zo'n bolletje energie

liefs,
Henk,
:zwaai:
The mountain doesn't mind which way you climb it
exspecta haudquaquam exspectabilis

Bonstertje

• Lid
« Reactie #80 Gepost op: 8 september 2009, 11:52:28 »

Hallo allemaal....

Pepijn: he drives me crazy............................. :huh: :huh: :huh:

Het is een groot varken!

Maar als hij dan des avonds, als de kindjes slapen, op mijn schouder in mijn oor lieve woordjes komt spinnen, dan is 't allemaal weer vergeten....  :hart: tot hij dan weer in mijn haar bijt :boos:
We blijven eigenlijk vinden dat er misschien toch best een speelkameraad zou komen, voor Pepijn zelf, voor onze rust en voor het behoud van onze huisraad.... maar dan zitten we al gauw weer met 7 katten...

Foto's door Kenny toegevoegd onder het topic afbeeldingen en zo...

Groetjes,

Bonstertje

zonnebloem

• Gast
« Reactie #81 Gepost op: 8 september 2009, 22:50:44 »

hey Wendy ...

Een varken ? Ik dacht dat ik je een kitten bracht ?

7 katten ? Is dat dan zoveel meer dan 6 ?

dikke zoen !

Rikkie

• Lid
« Reactie #82 Gepost op: 9 september 2009, 09:19:20 »

Je hebt minder last van zeven katten die samen spelen dan van zes waarvan er ééntje het feest in gang houdt  ;)
Troost je, nog een jaartje en dan is het speelse er (een beetje) af  :lol:
Hier kan ik nu pas stiekum (en stilletjes, anders breng ik ze nog op ideeën, die viervoeters) beginnen denken aan het vervangen van de gordijnen. De jongste is nu dik een jaar gepasseerd en heeft zijn brandmerken overal in huis achtergelaten. De gordijnen zijn hier simpelweg aan flarden gescheurd. Dan kwam ik thuis en zag ik vier benagelde pootjes door het glasgordijn piepen! Na een tijdje was het gat groot genoeg en kon hij zijn kopje erdoor steken om mij van de andere kant van het raam te begroeten met een onschuldige 'miauw'.
When Mother Nature strikes back, I'd rather be on her side.

Esther

• Lid
« Reactie #83 Gepost op: 9 september 2009, 09:36:22 »

Hier is alles nog wel heel, maar kan je niet meer normaal door de kamer lopen zonder dat er meteen een rode dweil aan je voeten hangt die zich met een scherp soort klittenband aan je sokken vasthecht.  :lol:
Tell me, what is it you plan to do
with your one wild and precious life?  - Mary Oliver

Bonstertje

• Lid
« Reactie #84 Gepost op: 18 september 2009, 21:17:30 »

Hallo allemaal,

sinds maandag heeft Pepijn....

..... een vriendje!!!   :applaus: :jeej: :yahoo: :bounce02:

We hebben hem Wiebe genoemd. Hij komt uit een nestje zwerfkatjes dat door een dame - die zich inzet voor de zwerfkatten - in huis genomen was van zodra ze zonder de moeder konden.

Dolle pret is het hier: spelen, slapen, eten, groeien, leren, troost zoeken, al het jonge grut heeft hier hetzelfde regime op dit moment  :hart: :hart: :hart:

Voor Pepijn ben ik heel blij dat hij nu op en top poes kan zijn en hoewel de hele living tot speeltuin is gepromoveerd, spelen ze vooral met elkaar ipv met onze spullen...

Vandaag hebben ze hun eerste prik gekregen en Pepijn is zelfs zwaarder als Wiebe, die toch een week of wat ouder zou zijn. :zon1:

Het einge wat me wat dwars zit, is dat Wiebe een zusje heeft die nog een thuis zoekt en nu alleen achtergebleven is.  :wanhoop: Toen ik bij die mensen arriveerde, dacht ik dat er nog 3 kittens zouden zijn, dus dan zouden er nog 2 achterblijven. Zijn zusje was nog erg schuw en blies als je haar wou oppakken. In het gezin waren al wat oudere kinderen die - volgens mijn maatstaven dan - een beetje ruw met de katten omgingen en dat onvoorspelbare brute gedoe, dat moet redelijk verschrikkelijk geweest zijn voor dat beestje. Steeds die drukte en dat onvoorspelbare. Ook Wiebe liet zich niet zo heel makkelijk oppakken de eerste dagen omdat hij zich duidelijk aan iets minder prettig verwachtte. Nu is dat al voorbij.
Ik weet uit ervaring dat zo'n schuwer katje rust en voorspelbaarheid nodig heeft om het vertrouwen te vinden in de mensen en als ze zich dan geeft, dan geeft ze zich waarschijnlijk 500%. Ik voel gewoon ook dat ze haar broertje echt nodig heeft, want ik vrees dat ze op een kantelmoment staat om helemaal in zichzelf te keren en dus echt wild te worden.Toen ik haar oppakte, begon de reiki spontaan te stromen.  :hart:
Maar ik wou graag een kater omdat we al 5 katinnen hebben en was bang dat er anders voor de kittens allemaal goed en wel steriel zouden zijn, ook bij ons wel eens kattenbabys zouden geboren worden, dus ik liet haar achter :s
Mijn hart kromp in elkaar toen ik haar daar zag zitten in de bench in een hoekje van de living, zonder broer om tegen te kruipen, geen rustig plekje want de bench was niet afgeschermd en grijpgrage handjes van enthousiaste kinderen  :wanhoop:
Het enige positieve eraan vond ik het feit dat ze nu heel veel aandacht zou krijgen en daardoor hopelijk minder schuw zal worden.

Onderweg naar huis heb ik minstens 3 keer willen terugkeren om haar alsnog gaan te halen om dan steeds te bedenken dat ik wel helemaal GEK moest zijn om nog een derde kitten erbij te willen nemen en wat zou mijn wederhelft er wel niet van denken?! (Alhoewel ik redelijk zeker weet, dat als hij erbij geweest was, we ze allebei mee genomen hadden). Op één van de momenten dat ik weer zat te twijfelen om terug te draaien, vloog er een tortelduif op een haar na niet tegen de ruit van de auto ( ik heb een "ding" met duiven, ze zijn absoluut mijn totemdieren, vaak als we met de auto onderweg zijn moeten we om de zoveel meters stoppen of uitwijken voor die schatjes  :inlove:). Later heb ik bedacht dat ik beter toen teruggedraaid was, want dat ze me duidelijk wilden stoppen op mijn weg. Maar verbouwereerd reed ik verder.

Vandaag kreeg ik van de veerats te horen dat ik me onterecht zorgen gemaakt had over een mogelijk nestje want dat als zo'n jonge kattin toch al kittens kreeg, dat dat van een oudere kater kwam want dat de kleine mannen nog niet helemaal goed klaar zouden zijn tegen de tijd dat ik hun operatie plan.

Ik weet van de opvangdame dat het katje erg fel verdrietig was de eerste dag en nacht. Ook Wiebe loopt hier erg te miauwen als hij Pepijn even niet vindt dus ik kan me er wel iets bij voorstellen.

Nu voel ik me toch wel ellendig over mijn keuze, omdat ik ze niet zo zuiver vind, niet zo bij mij passen. Want ik heb voor het "makkelijke" katje gekozen (was dat dan niet egoïstisch??? terwijl ik precies wist wat dat andere katje nodig had), ik ben niet terguggedraaid omdat ik me toch ook wel aan het afvragen was, wat "de mensen" wel niet zouden zeggen, NOG een kat erbij, hoe ging ik dat uitleggen??? :s :s :s

Daar zit toch wel een boel angstig gedachtengoed achter als motivator en dat is niet zo bien.  :(

Dat maakt ook wel dat de keuze ook niet voelt als mijn eigen keuze, denk ik.

Na wat overpeinzingen meen ik dat ik het poesje enkel een goede thuis kan geven als ik het niet uit schuldgevoel erbij neem, maar omdat ik het wil vanuit liefde en zover ben ik nu wel. Als ik puur op dat gevoel was afgegaan, dan had ik haar zonder dralen mee naar huis gebracht.
Het heeft ook niets te maken met nooit genoeg dieren te hebben en ik zorg wel goed voor onze dieren vind ik, dus wat de mensen zeggen... (en of die een verschil maken tussen 7 of 8 katten hé Zonnebloem  :p)

Mijn wederhelft zei gisteren dat als hij erbij geweest was, we dan zonder kitten naar huis gekomen waren zodat ze elkaar nog zouden gehad hebben. Misschien was dat wel de verstandigste keuze geweest inderdaad. Maar we waren al op een paar plaatsen geweest en daar heb ik ze wel laten zitten, hier bij deze kittens voelde het juist en ik vind Wiebe ook heel geweldig. Ik geniet ook met volle teugen van hun spelen en knuffelen met elkaar :hart: :hart: :hart: :hart:

In elk geval ziet de pater familias de poes niet zitten, dus hoewel ik mijn motieven wel klaar en duidelijk heb voor mezelf nu, zit het poesje nog in de minder aangename situatie. Ik hoop gauw te horen hoe het nu met haar gaat. Ze heeft me in elk geval een hele hoop geleerd over mezelf  :inlove: en dat in enkele minuten tijd. Alleen al daarom wil ik haar wel haar gouden mandje geven...in plaats van in het vervolg onmogelijke redeneringen te volgen, moet ik gewoon uitzuiveren voor mezelf wat me een fijn en vrij gevoel geeft, waarvan ik gelukkig word en dan handel ik vanuit de juiste motivatie.

Vorig jaar haalde ik zo zonder dralen en nest kittens en hun moeder in huis om ze van belagers te redden die de kittens wilde laten "verdwijnen". Het voelde goed en het kwam ook helemaal goed. Het was nooit mijn bedoeling geweest daar iemand van te houden. De kittens kregen  dan ook fijne baasjes en de kattin ging gesteriliseerd terug naar de plaats van herkomst en heeft daar een goed leven nu. Ik kreeg toen ineens van heel veel mensen vanalles toegestopt om te helpen en eigenlijk kreeg ik ze zonder veel problemen of kosten groot. Die ervaring was ik eigenlijk al vergeten terwijl ik ze hier neerschrijf, ik zou het gevoel dat erbij hoort beter wat vaker in herinnering brengen denk ik zo :oops:

Ik ben in elk geval bij dat ik hier mijn verhaal heb kunnen doen, ik weet zeker dat al de dierengekken die reeds eerder op dit topic reageerden, de "verscheurdheid" die ik voelde wel een beetje zullen herkennen...

En dat terwijl er alleen maar Liefde zou moeten zijn..

Pepijn, die weet dat   :yes: :yes: :yes:

Ik ga proberen onder de rubriek met de afbeeldingen foto's van de gekjes toe te voegen.

@Zonnebloem: ik laat dit weekend iets weten

Dikke knuffels allemaal,

Bonstertje

Esther

• Lid
« Reactie #85 Gepost op: 19 september 2009, 10:07:38 »

Ah Bonstertje, herkenbaar! Ik voel met je mee, ik vind het knap dat je haar toch daar gelaten hebt, want ik had haar zeker meegenomen! Moeilijke moeilijke keuzes zijn dat. Eigenlijk kiezen uit twee kwaden. Hopen maar dat het  goed komt met haar, en dat er voor haar ook een fijn plekje wordt gevonden. En geniet van je mannen!  :hart:

Esther
Tell me, what is it you plan to do
with your one wild and precious life?  - Mary Oliver

Bonstertje

• Lid
« Reactie #86 Gepost op: 8 oktober 2009, 20:50:02 »

Alweer lijkt het een hele tijd geleden dat Pepijn maar zo groot was als een muis...

Hij en zijn buddy Wiebe, zijn onafscheidelijk. Ze spelen, "vechten" en knuffelen de hele dag door. Peijn voelt zich duidelijk hierdoor nog beter in zijn vel.  :inlove: En Wiebe past erg goed bij de bende hier, er zit een vijsje aan los, net zoals aan al de rest.  :p

Wiebe zijn zusje heeft trouwens ook een baasje gevonden. :jeej:

De kitttens zoeken onze kleine meisjes ook op en die zijn er erg op gesteld. Ik verbaas me er elke keer over hoe die grijpgrage babyhandjes ineens heel zachtjes in een pelsje kunnen frutselen  :hart: :hart: :hart: terwijl ze juist daarvoor mama haar "manen" probeerden uit te trekken.  :shock:

En de papa??? Die wordt soms een klein beetje wanhopig als hij ziet hoezeer de kleine spruiten de dierenliefde  nu al meegekregen hebben  ;) ;) ;)

Spinnende groetjes,

Bonstertje

Els

• Lid
    • Qi2Balance
« Reactie #87 Gepost op: 9 oktober 2009, 08:42:21 »

prachtig Bonstertje!!!  :yahoo:  :yahoo:

keep up the good and beautifull work!!!
*The  Earth does not belong to us, We belong to the Earth * - Chief Seattle

Bonstertje

• Lid
« Reactie #88 Gepost op: 26 november 2009, 15:53:25 »

hallo,

sinds deze week ontdekken pepijn en Wiebe samen de wondere buitenwereld. Pepijn is de grootste, maar Wiebe de dapperste  :p

Wiebe wil vaak buiten, maar Pepijn vindt liggen ronken op een dekentje toch ook een leuk tijdverdrijf. :yes:

Ik laat ze maar doen die kleine prinsjes, al moet ik toegeven dat mijn hartje wel blij is telkens ik ze weer binnen zie stuiven, veilig en wel...  :inlove:

Groetjes,

Bonstertje

agnes

• Lid
    • walking turtle
« Reactie #89 Gepost op: 26 november 2009, 15:56:46 »

ik zou het reiki geven en verder een dierenarts raadplegen.

benieuwd wat dat diertje bij julliein de familie teweeg zal brengen  :)
Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.061 seconden met 23 queries.