Hallo allemaal,
Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties.
Ik probeer het ook allemaal een plaats te geven.
Door op tijd te rusten en voor mezelf goed te zorgen, denk ik wel dat ik in mijn evenwicht kan blijven.
---------------
Pascale, je zal het ook niet gemakkelijk hebben om dit allemaal te verwerken, maar WEET Pascale dat tijd heelt.
---------------
Frank, wat je daar zegt over sterkte en zwakte, daar kan ik inkomen.
Ik heb me tot nu toe sterk gehouden Het nadeel is dat het allemaal vast begint te zitten, maar het lukt me niet om te huilen.
Ik zit met het gedachte dat ik al die jaren al genoeg tranen verspild heb en dat het nu niet meer hoeft. Alles is ok zo.
Niet dramatiseren, gewoon verder gaan met mijn leven...
Ik geef het gewoon tijd en wat komt, zal komen... Ik weet ook dat ik zwak mag zijn...
---------------
Robin,
Dat probeerde ik je daarstraks uit te leggen : natuurlijk mag je je visie delen.
Maar de manier waarop je het zei, was heel kwetsend. Je bent heel reactief, zo was ik ook en ben ik nog -soms-, maar ik probeer daar aan te werken...
Robin, probeer -als je met iemand van mening verschilt- hem/haar in zijn/haar waarde te laten en niet te kwetsen en zeg gewoon hoe je erover denkt, zonder stemverheffing, zonder oordeel.
Een stukje uit het boek van Alberto Villoldo : de hoeders van de aarde:
"Als we niet meer oordelen, hebben we geen ziektes meer, dan hebben we de mogelijkheid tot genezing en groei.
We hebben geen trauma's uit het verleden meer, we maken dingen mee die ons scherpen en vormen tot wie we nu zijn."
Als je wilt, kan ik je daar genoeg titels van boeken geven. Ik heb daar heel veel uit geleerd.
Misschien begrijp je dan beter wat ik bedoel?
Warme groetjes,
Ske