Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10 11   Omlaag

Auteur Topic: Wat is jullie mening over ongevraagd liefdesenergie/reiki sturen naar iemand?  (gelezen 30894 keer)

Jorgen

• Actief Master
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jullie mening over ongevraagd liefdesenergie/reiki sturen naar iemand?
« Reactie #120 Gepost op: 28 september 2009, 16:15:25 »

Reiki zenden naar overledenen vind ik ook ongepast.

Dan doe je het gewoon niet ... en die het nodig vindt doet het wel ...

Stel je eens de vraag "wie zegt dat ?"

Groetjes,

J;

Children before God

Esther

• Lid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jullie mening over ongevraagd liefdesenergie/reiki sturen naar iemand?
« Reactie #121 Gepost op: 28 september 2009, 16:35:36 »

Nee hoor, niets mis mee, da's jouw mening.  :yes:
Tell me, what is it you plan to do
with your one wild and precious life?  - Mary Oliver

Pascale

• Actief Master
  • In Munay
    • reiki-shamanic-pascale.be
« Reactie #122 Gepost op: 28 september 2009, 17:21:50 »

@ Robin,

ik vind er ook niets mis mee, het is gewoon jouw mening.

Ik heb nog maar een paar berichtjes van je gelezen maar er is wel iets dat me opvalt aan jou.
Vandaar dat ik je graag zou willen vragen waarom je zo rebels bent ?
Het lijkt me alsof je confrontaties zoekt... kan hé, sommigen mensen provoceren graag.
Net of je wilt iets bewijzen.

Liefs,
Pascale :hart:
In Munay

Ske

• Lid
« Reactie #123 Gepost op: 28 september 2009, 17:37:58 »

Hallo allemaal,

Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties.
Ik probeer het ook allemaal een plaats te geven. 

Door op tijd te rusten en voor mezelf goed te zorgen, denk ik wel dat ik in mijn evenwicht kan blijven.
---------------
Pascale, je zal het ook niet gemakkelijk hebben om dit allemaal te verwerken, maar WEET Pascale dat tijd heelt.

---------------
Frank,  wat je daar zegt over sterkte en zwakte, daar kan ik inkomen.   
Ik heb me tot nu toe sterk gehouden  Het nadeel is dat het allemaal vast begint te zitten, maar het lukt me niet om te huilen. 

Ik zit met het gedachte dat ik al die jaren al genoeg tranen verspild heb en dat het nu niet meer hoeft.   Alles is ok zo.
Niet dramatiseren, gewoon verder gaan met mijn leven...

Ik geef het gewoon tijd en wat komt, zal komen... Ik weet ook dat ik zwak mag zijn...

---------------
Robin,

Dat probeerde  ik je daarstraks uit te leggen : natuurlijk mag je je visie delen.
Maar de manier waarop je het zei, was heel kwetsend.  Je bent heel reactief, zo was ik ook en ben ik nog -soms-, maar ik probeer daar aan te werken...

Robin, probeer -als je met iemand van mening verschilt- hem/haar in zijn/haar waarde te laten en niet te kwetsen en zeg gewoon hoe je erover denkt, zonder stemverheffing, zonder oordeel.

Een stukje uit het boek van Alberto Villoldo : de hoeders van de aarde:
"Als we niet meer oordelen, hebben we geen ziektes meer, dan hebben we de mogelijkheid tot genezing en groei. 
We hebben geen trauma's uit het verleden meer, we maken dingen mee die ons scherpen en vormen tot wie we nu zijn."

Als je wilt, kan ik je daar genoeg titels van boeken geven.  Ik heb daar heel veel uit geleerd.
Misschien begrijp je dan beter wat ik bedoel?

Warme groetjes,

Ske

Moed spreekt niet altijd met een harde brulstem. Soms is moed dat zacht stemmetje dat op het eind van de dag zegt: "Ik probeer het morgen nog eens." (Mary Anne Radmacher) 
***Al doende kom je tot evenwicht***

robin

• Lid
« Reactie #124 Gepost op: 28 september 2009, 17:52:10 »

Lieve Pascale,

het zou je verbazen, maar ik ben helemaal geen rebel hoor.  :)
Vanuit mijn respect en liefde voor al wat leeft, geef ik Reiki net niet wanneer ik het zou willen. Gewoon omdat mijn wil niet van tel is voor anderen.
Ik geef ook geen Reiki als derden voor iemand Reiki vraagt, ook niet als ik zeker weet dat Reiki allesomvattend is voor de betrefende.

Ik hou het gewoon erg simpel, directe vraag /toestemming om te geven.
Niks geen confrontaties, niks provoceren, gewoon eerlijk naar mijzelf en anderen toe.

Zo zijn er trouwens veel in het Reiki wereldje, ook al lees/hoor je ze niet.  :)

@Jorgen, de enige vraag die belangrijk voor mij is, " wie ben ik?".

Robin.

robin

• Lid
« Reactie #125 Gepost op: 28 september 2009, 17:57:22 »

Lieve Ske,

spaar me de boeken  :)
Misschien een tip om ook mijn glimlachjes te lezen, ik schrijf ech wel vriendelijk hoor  :)

Take care,
Robin.

UngweCoi

• Lid
    • Isqun, energiewerk
« Reactie #126 Gepost op: 28 september 2009, 20:12:45 »

Ske,

sterkte  :troost:

liefs,
Henk,
:zwaai:
The mountain doesn't mind which way you climb it
exspecta haudquaquam exspectabilis

Jorgen

• Actief Master
« Reactie #127 Gepost op: 28 september 2009, 20:31:37 »

@Jorgen, de enige vraag die belangrijk voor mij is, " wie ben ik?".

Wat dacht je van de vraag "Wat ben ik ?" (gaat een heel stuk verder).
Children before God

Pascale

• Actief Master
  • In Munay
« Reactie #128 Gepost op: 28 september 2009, 21:36:55 »

Ik heb respect voor je mening Robin en ieder doet wat hij/zij wilt.

Maar principes worden soms doorbroken ook door jezelf.
Regels zijn er om te doorbreken : onlangs gelezen bij één van de citaten van de Dalai Lama.
En de grappigste vond ik : bedrijf 3 x per week de liefde (zegt de man die als een asceet door het leven gaat).

Ik heb al verschillende keren in mijn leven gezegd : ik zal nooit dit, ik zal nooit dat.
Kort daarna werd ik precies getest want die situatie kwam op mijn pad.
En weet je wat, ik deed het wel.
Vandaar dat ik me verder een beetje wil onthouden van principes en dergelijke.

Ik heb een tijdje mijn antwoorden gezocht in het boeddhisme maar niet gevonden.  Heb veel gelezen van de Dalai Lama ook over mededogen en op een gegeven moment schreef hij over de 4 edele waarheden.  Ik zag scheel van de koppijn  :huh: en wist nog steeds niet over wat het ging.  Ik toen dat boek weggelegd en een half jaar terug gelezen en toen begreep ik een beetje van de 1ste waarheid en ondertussen ben ik het weeral vergeten.  Om eerlijk te zijn heb ik nog geen duidelijk, simpel uitgelegd antwoord gekregen of gevonden over wat mededogen nu eigenlijk gaat.   Alleen ingewikkelde antwoorden die soms nog meer verwarring brengen en dan hoeft het niet voor mij. 

Ik heb nu wel antwoorden gevonden in het sjamanisme en daar is het simpel : geen regels, geen dogma's, gewoon leven in Ayni, in harmonie met alles wat leeft. 

Deze materie is voor mij veel duidelijker zoals Alberto het uitlegt : heb je een probleem op het niveau van slang (materie), zoek dan je antwoord op het niveau van jaguar (geest). 

Aan deze wereld van dualiteit, aan het mannelijke en het vrouwelijke, ben ik dankbaar dat ik in deze wereld de dualiteit mag ervaren en ervaring mag opdoen om door de dualiteit heen in eenheid mag vallen met het Goddelijke in mezelf.  In het centrum van mijn hart, mijn bron van liefde, waarheid, vertrouwen en passie. 

Door in de dualiteit te vertoeven kom ik contact met mijn hart, waar liefde woont.  Moest deze planeet een planeet van liefde zijn zouden we nooit liefde te volle kunnen ervaren.  Het is net door in de dualiteit al eens serieus te botsen met jezelf of anderen dat je liefde of mededogen kunt ervaren. 

Ik tracht om zoveel mogelijk liefde in mijn leven toe te passen, respect hebben voor anderen,.... maar dit is volgens mij niet haalbaar, 24 uur op 24, 7 dagen op 7.

Een mensenleven kan soms veel meebrengen en iedereen gaat wel eens uit de bocht, ook jij.  Dit is voor mij dan de dualiteit, maar hé, daar vertoef ik nu in.  Het NU is toch hetgeen dat telt.

Liefs,
Pascale

In Munay

Pascale

• Actief Master
  • In Munay
« Reactie #129 Gepost op: 28 september 2009, 21:47:35 »

Eventjes een verbetering, ik schreef : moest deze planeet van liefde zijn, uiteraard is dit een planeet van liefde.
Ik bedoelde echter indien er alleen maar liefde zou zijn en niets anders.

Liefs,
Pascale 
In Munay

Myriam

• Lid
« Reactie #130 Gepost op: 28 september 2009, 23:28:08 »

@ Ske: veel sterkte bij het overlijden van je vader!

Liefs,  :hart:

Myriam
In de steen slaapt het bewustzijn, in de plant droomt het, in het dier begint het te ontwaken en in de mens wordt het tot leven gewekt. (spreuk van een oude zen-meester)

Anneliese

• Lid
« Reactie #131 Gepost op: 29 september 2009, 06:42:30 »

Ske, ook voor jou heel veel sterkte.  Mooi dat je je vader zo kon begeleiden.

Ske

• Lid
« Reactie #132 Gepost op: 29 september 2009, 08:14:05 »

Dank je wel allemaal voor jullie lieve reacties!  :inlove:

---------------

Robin,

Als je het niet erg vindt, ga ik er verder niet over uitweiden.

Alles is gezegd wat er gezegd moest worden.   ;)

Groetjes,

Ske

Moed spreekt niet altijd met een harde brulstem. Soms is moed dat zacht stemmetje dat op het eind van de dag zegt: "Ik probeer het morgen nog eens." (Mary Anne Radmacher) 
***Al doende kom je tot evenwicht***

Pascale

• Actief Master
  • In Munay
« Reactie #133 Gepost op: 29 september 2009, 09:08:11 »

Inderdaad Ské, en voor jou ook veel sterkte en bedankt voor je berichtjes.    :zoen:
Tot hoors,
Liefs,
Pascale
In Munay

Kenny

• Gast
« Reactie #134 Gepost op: 29 september 2009, 09:18:33 »

Dag Ske,

Veel sterkte hoor!
Warme groeten
Kenny
Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10 11   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.071 seconden met 23 queries.