Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: 1 ... 8 9 [10] 11   Omlaag

Auteur Topic: Wat is jullie mening over ongevraagd liefdesenergie/reiki sturen naar iemand?  (gelezen 30803 keer)

leau

• Lid
  • Geslacht: Vrouw
    • ilonamh
Re: Wat is jullie mening over ongevraagd liefdesenergie/reiki sturen naar iemand?
« Reactie #135 Gepost op: 29 september 2009, 15:34:42 »

Hoi Ske,

Sterkte ook van mij.
Fijn dat je het de tijd kan geven, inderdaad wat komt zal komen.
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt.

Liefs,
Ilona

Rikkie

• Lid
Re: Wat is jullie mening over ongevraagd liefdesenergie/reiki sturen naar iemand?
« Reactie #136 Gepost op: 29 september 2009, 18:34:23 »

Ook van mij heel veel sterkte toegewenst Ske.
When Mother Nature strikes back, I'd rather be on her side.

Erika

• Actief Master
    • Helende Energieën Delft
« Reactie #137 Gepost op: 29 september 2009, 19:21:09 »

Sterkte Ske ......
"Het bewust worden van jezelf om te zijn wie je werkelijk bent"

Pascale

• Actief Master
  • In Munay
    • reiki-shamanic-pascale.be
« Reactie #138 Gepost op: 30 september 2009, 19:22:16 »

Ik ben de afgelopen dagen aangenaam verrast door de vele warme, bezorgende, mooie reacties van jullie en de privéberichten die ik tevens heb gekregen. 

Ik vond het heel ontroerend met momenten waardoor ik toch een gevoel van steun ervaarde.

Gisteren kreeg ik bericht dat het plots heel slecht met mijn nonkel Luc ging en dat hij waarschijnlijk de morgen niet zou halen.
Zijn vrouw heeft toegestemd voor organendonatie waardoor zijn overlijden toch andere mensen nog een mooi leven kan bieden. 

Dank jullie hier allemaal voor !!! :zoen:

Liefs,
Pascale :hart:
In Munay

Rikkie

• Lid
« Reactie #139 Gepost op: 30 september 2009, 19:35:38 »

Tjee, heftig.
Veel sterkte, ook voor je tante en de rest van de familie.
Ik hoop dat hij nu rust heeft, en dat jullie ook jullie draai snel terug vinden. Mooi dat je tante voor orgaandonatie ging. Zo zijn er toch heel wat mensen die er een fantastische nieuwe kans mee krijgen.
't Is te hopen dat je wat slaapt vannacht. Zijn geest is al vertrokken, maar als ook zijn lichaam ermee ophoud is het makkelijker om te gaan verwerken denk ik. Nu zit je nog in die tussenfase en dat maakt het er wss niet makkelijker op.
When Mother Nature strikes back, I'd rather be on her side.

Inge

• Actief Master
« Reactie #140 Gepost op: 30 september 2009, 21:25:56 »

Ook tijdens deze periode nog heel veel sterkte voor jou en je familie Pascale!!!!

Inge
We All start with All there is.  It's how we use it, that makes things possible.

Ske

• Lid
« Reactie #141 Gepost op: 1 oktober 2009, 12:49:58 »

Pascale,

Ik denk aan jou deze dagen en wens jou en je familie veel sterkte!  :troost:

Warme groetjes,

Ske
Moed spreekt niet altijd met een harde brulstem. Soms is moed dat zacht stemmetje dat op het eind van de dag zegt: "Ik probeer het morgen nog eens." (Mary Anne Radmacher) 
***Al doende kom je tot evenwicht***

Pascale

• Actief Master
  • In Munay
    • reiki-shamanic-pascale.be
Re: Wat is jullie mening over ongevraagd liefdesenergie/reiki sturen naar iemand
« Reactie #142 Gepost op: 1 oktober 2009, 13:00:03 »

Dank jullie allemaal.

Liefs,
Pascale :hart:
In Munay

Veerle

• Lid
« Reactie #143 Gepost op: 1 oktober 2009, 16:44:23 »

Heel veel sterkte gewenst in deze moeilijke tijd Pascale

liefs,
Veerle

Titia

• Algemene moderator
  • Actief Master
« Reactie #144 Gepost op: 25 oktober 2009, 21:57:50 »

Citaat
Als gebeden voor een geliefd persoon om van een ernstige ziekte te genezen niet beantwoord worden, is het niet omdat het gebed inbreuk maakt op de vrije wil van die persoon, maar omdat de keuze van het zielencontract van de persoon die het stoffelijke leven uitgaat op die tijd voorrang heeft. De energie die door gedachten en gevoelens wordt uitgezonden is een “liefdes boomerang” die de ziel waarvoor je bidt zegent en die zachtjes terugkeert om je eigen spirit te versterken.

Het zenden van licht aan degenen die in duisternis leven heeft hetzelfde effect op hun zielenniveau, ook al is dat niet op een bewust niveau, en welwillendheid van die daad brengt licht naar de zender.

Bij de meeste channelingen heb ik zo mijn twijfels maar deze van Matthew heb ik eigenlijk altijd een heel goed gevoel bij....
Het gaat hier dan wel niet over 'ongevraagd bidden of energie zenden' maar het geeft wel weer en is een bevestiging van wat ik in mijn hart voel over (ongevraagd) liefdes-energie sturen  :hart:

De hele channeling van Suzy Ward en haar overleden zoon Matthew van 21 september jl. kan je hier lezen: http://www.alohaspirit.nl/index.php?topic=15215.0
Moed is niet vrij zijn van angst maar bang zijn en toch doorgaan

Sabine

• Lid
« Reactie #145 Gepost op: 10 november 2015, 08:08:12 »

Hoi,

In theorie vond ik altijd al dat ongevraagd energie sturen niet ok was, behalve in uitzonderlijke gevallen zoals dementerende ouderen, kinderen of mensen die toch ook al te oud zijn om uitgelegd te krijgen wat het is en wat er gebeurt (als die mensen dan ook dicht bij jou staan).

In de praktijk kreeg ik vroeger zelf soms wel es gevraagd energie op afstand waar ik dan ook heel dankbaar voor was.
 Maar ik kreeg ook ongevraagd energie en liet dit gebeuren omdat ik geloofde in de goede intentie.
En uiteindelijk voelde ik me toen ook altijd wel lichter of beter, dus zag ik er geen probleem in.
Dat is dan wel gestopt, door de nodige stappen te doen.
Ik heb dan enkele jaren niets gevoel en kon mezelf weer voelen zoals ik was.
Nu weet ik: Steeds ongevraagd energie sturen schept een illusie, je voelt je anders dan hoe jouw energie werkelijk is.
Of BV. je ontneemt iemands recht op verdriet bij een overlijden als je het verdriet steeds maar weg neemt, maar die persoon nog in proces is.
Het voelt ook meer manipulerend aan, dan wanneer ik zelf vraag om reiki te laten stromen.

Door al deze ervaringen wil ik benadrukken dat ikzelf écht geen energie wens te ontvangen behalve als ik het vraag en voor wie nog de visie heeft dat het wel allemaal maar kan en mag als de intentie maar goed is....  vraag me af welke intentie dit allemaal goed praat?
Als je energie teveel hebt, stuur het naar jezelf of naar moeder aarde, die kan het meer gebruiken.... maar laat mensen hun proces.
Ik denk dat het vooral ego strelend is om jezelf zo belangrijk te willen maken of te vinden dat anderen 'je nodig' hebben, ook al zal dat niet de intentie zijn... maar da's hoe ik er na een jaar of 5 ervaring van wel/niet ontvangen naar kijk.

Met alle respect voor ieders mening, maar hoe groot kan de moeite zijn om toestemming te vragen??
Ook dat is een teken van respect, vragen mag ik met mijn energie of met mijn staan van zijn reiki-ho toepassen?

Sabine
"Moge alle levende wezens gelukkig zijn" Boeddha

Polleken

• Actief Master
  • Geslacht: Man
  • FREE TIBET Om Ah Hum Vajra Guru Padme Siddhi Hum
« Reactie #146 Gepost op: 11 november 2015, 12:52:07 »

Hoi,

Hierin zijn nogal wat misverstanden
–er van uitgaan dat energie die Je plots ontvangt van iemand gestuurd zou zijn, gevraagd of niet –

-Er van uitgaan dat energie sturen naar iemand zo maar werkt –

Sta me toe – ( ervaring )

In den beginne leren we via de symbolen een en ander – zoals versturen van energie naar iets of iemand via een brug die we leggen via Hon Sha Ze Sho Nen, echter is dit net zoals alle andere symbolen maar een hulpmiddel die ons helpen starten.
Symbolen vertegenwoordigen een specifieke energie, met zn specifieke eigenschappen en mogelijkheden.
Door te oefenen/mediteren/enz. op de energieën en Hun eigenschappen, met behulp van de symbolen of via andere weg, leren we ze dan beter kennen en er dieper op ingaan – tot we de symbolen niet meer nodig hebben en we de energieën kunnen oproepen mits simpele triggering of simpel door er onze aandacht op te vestigen.
Wie HSZSN écht onder de knie heeft zal weten dat :

1)de energie de aandacht volgt, en hoe scherper de aandacht word des te beter en eenvoudiger er mee te werken valt.

2)het NIET werkt vanuit het ego – of het ego laat meespelen, of het ego het laat manipuleren.

3)het herkennen van de energieën door ervaring door Byosen immens belangrijk is.

De aandacht geldt voor de gever, maar ook voor de ontvanger of de persoon zelf, hoe scherper Je aandacht is/word des te beter Je kan omgaan met energieën, tzij sturen naar iets of iemand, tzij oproepen voor Jezelf op dit moment of bijvoorbeeld sturen naar een moment wat Je binnenkort zal meemaken, hier zal iets Je aandacht triggeren op dat moment – tenminste als Je die trigger hebt meegegeven op de moment van het klaarzetten.

Je kan de brug die Je hebt gemaakt naar iemand of iets onderbreken, das niet zo moeilijk.

Maar Je kan NIET de aandacht van de andere persoon stilleggen of onderbreken naar Jezelf als gever, of naar de energie die Je hebt gestuurd of naar de energie dat die persoon toen heeft ervaren.

Je kan de tijd niet terugdraaien – enkel er iets uit leren.

De energie die Je kent, tzij door oefening, tzij door ze ontvangen te hebben kan ten allen tijde terugkomen, tzij bewust, tzij onbewust – hiervoor is niets meer nodig dan een of andere trigger, dat kan een kleur zijn, een geur, een beeld, een tekst, een woord, een foto ….. noem maar op.

Energie sturen naar iemand die dat vraagt is ok, en is ook ok als die er mee akkoord gaat dat Je het ongevraagd doet – dit laatste kan je doen in functie van Uw beoefening van het sturen van energie, en afwachten wat de persoon U weet te vertellen en dit gebruiken in Uw beoefening.

Je kan hier in ver gaan in functie van uw beoefening, en zeker als het positief beantwoord word door de persoon die Je energie stuurt – en naarmate je de persoon beter en beter kent en energetisch beter en beter aanvoelt zal de overdracht steeds maar sterker worden en U de mogelijkheden geven van diverse energieën te sturen, alles in functie van dat het aanvaardbaar is/blijft door die persoon, wat Je te weten komt door de vooral energetische verbinding met die persoon.

als die persoon er genoeg van heeft, dan stop je het, doe je verder dan gaat je ego hierin meespelen en manipuleren en werkt het niet meer, en keert zich dat tegen Uzelf.

:gassho2:

pol.
De pessimisten zoeken achter iedere mogelijkheid een moeilijkheid
De optimisten achter iedere moeilijkheid een mogelijkheid.

pierre

• Actief Master
  • Geslacht: Man
« Reactie #147 Gepost op: 11 november 2015, 17:58:25 »

wat ik nu veel doe,ik stuur energie naar een bepaald persoon en vraag aan de engelen ,als de persoon de energie niet aanvaard,ze te sturen naar iemand die ze wel kan gebruiken. :gassho2:

Pierre.

Dick Zuiderduin

• Lid
    • Reikicentrum "Anahata"
« Reactie #148 Gepost op: 11 november 2015, 18:31:40 »

Beste Pierre,
Wat belet je of waarom vraag je niet aan de persoon of hij of zij het op prijs stelt dat je energie stuurt.
Zo moeilijk kan het toch niet zijn?
 :gassho1:

Beste Pol ik citeer je:als die persoon er genoeg van heeft, dan stop je het, doe je verder dan gaat je ego hierin meespelen en manipuleren en werkt het niet meer, en keert zich dat tegen Uzelf

Dan stopt het daarover heb ik mijn twijfels. We kennen allemaal het voodoo verhaal los hiervan klein voorbeeldje.
Vrouw krijgt operatie en vraagt haar vriendin vooral tijdens de operatie haar geen reiki te geven.
Vriendin doet het toch. De anesthesist had ongelooflijke moeite deze vrouw onder zeil te houden. Toeval?
Dat energieën tegen jezelf kunnen keren geloof ik.

Groet
Dick
« Laatst bewerkt op: 11 november 2015, 18:39:57 door Dick Zuiderduin »

Sabine

• Lid
« Reactie #149 Gepost op: 11 november 2015, 18:47:17 »

Als ik een mug op mijn kamer heb... dan gaat mijn aandacht naar die mug, lijkt me logisch.
Als ik geen mug op mijn kamer heb, gaat de aandacht naar mezelf.

dit laatste kan je doen in functie van Uw beoefening van het sturen van energie
Waarom zou het nodig zijn dat je 'oefent in het sturen van energie', is dat de essentie van reiki?
Als je het doet ter eigen beoefening om te leren energie sturen, dan ben je op dat moment, volgens mij,  meer met je eigen belang bezig (het oefenen) dan met het welzijn van de ander...

Soms is iemand op dat moment niet sterk genoeg om aan te geven dat men de energie niet wenst te aanvaarden, omdat het net een emotioneel moment is. 
Wie zijn wij om te voelen hoe de ander zich voelt, als dat niet gevraagd is? 
We leren onze eigen emotie te 'observeren' er 'niets mee te doen', maar hoe krijg je kans dit te beoefenen als iemand van buitenaf het wegneemt of veranderd?  Ik vond dat je zo leerkansen ontneemt bij de ander, tenzij die persoon aangeeft het even echt niet gaat en dan hulp gaat vragen, een boost om het dan weer zelf te kunnen.
Of als iemand zijn verhaal doet, en hij vertelt iets verdrietigs, kun je altijd voorstellen of hij/zij wenst dat er reiki gestuurd wordt, en uitleggen wat dit is,  maar zomaar energie sturen, ik vind het echt 'not done'. 

En ook ik geloof niet dat het zomaar stopt omdat je het wil, het is als een rivier, dat stroomt en stopt je niet zomaar, zeker als je op dat moment niet volledig in je kracht staat... dan onderga je het en wacht je tot het over gaat.
Tenzij je al heel ver staat en dit echt allemaal onder controle hebt, maar zoveel mensen kunnen dit nog niet en die ongelijkheid in ervaring en 'kunnen', ook daar moet respect voor zijn.

« Laatst bewerkt op: 11 november 2015, 19:04:42 door Sabine »
"Moge alle levende wezens gelukkig zijn" Boeddha
Pagina's: 1 ... 8 9 [10] 11   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.068 seconden met 22 queries.