Het is offtopic, maar ik heb nu iedereen waarschijnlijk nieuwsgierig gemaakt, dus hier volgt mijn verhaal.
Ik werd vorig jaar door een vriendin bij een 'behandeling' van iemand gehaald. Ze had al een andere vriendin erbij gehaald, omdat die veel kan zien, en ze wilde weten wat er nodig was bij die persoon die ze ging behandelen. (Een jonge vrouw met echt heel veel lichamelijke problemen).
Er bleken veel entiteiten rond die vrouw te hangen (volgens die andere vriendin een stuk of 50). Ze kwam mij toen halen voor assistentie. Ik heb me afgestemd en ben er naar toegegaan. Het was chaos. De behandelde persoon stond midden in de kamer, die twee dames erom heen. Die vriendin die kwam 'kijken' had de behandeling overgenomen en stond te dirigeren wat wij moesten doen.
In eerste instantie was ik te goeder trouw en deed wat ze me vroeg. Toen gaf de behandelde persoon aan dat ze moe werd, maar ze mocht niet gaan zitten, omdat dan de energie niet zou stromen. Ik vond dat onzin en heb mijn tafel gehaald, zodat ze kon liggen en ook de energie niet onderbroken zou zijn vanwege de zittende houding. Onzin natuurlijk, maar goed. Zo kon in ieder geval die jonge vrouw een beetje bijkomen. Vanaf toen ging het echt mis.
Ik ben vanaf dat moment mijn eigen plan gaan trekken, ipv de aanwijzingen van die andere dame op te volgen, ('nee, niet daar, en niet die energie, want dat is niet wat ik daar nodig heb'). We hebben die bewuste dame een beetje buitenspel gezet en zijn zoveel mogelijk een gewone reikibehandeling gaan doen, de posities, in plaats van kriskras over het lichaam en her en der wat energetisch gedoe, zoals het in haar opkwam.
Op een gegeven moment werd mijn vriendin misselijk en toen heb ik die positie overgenomen. Ik werd toen van achter aangevallen, met opnieuw afstemmen en een denkbeeldig anker in de grond gooien kon ik daar blijven staan, maar ik was ook ontzettend beroerd. Die andere dame stond ondertussen met entiteiten te praten en deed de deur open en dicht om de ene na de andere entiteit door de voordeur naar buiten te laten. Sommigen kwamen direct weer terug.
Mijn vriendin was intussen een beetje bijgetrokken en wilde haar plekje weer van me overnemen, toen heb ik gezegd dat ze maar achter me moest gaan staan met haar handen op mijn schouder, en zo hebben we de schouder behandeld. (Volgens die andere dame was er een entiteit die de arm van het lichaam probeerde te trekken, vandaar de schouderklachten van de behandelde vrouw). Toen wij daar gingen behandelen ging de entiteit in de aanval op ons. Het was een idiote situatie.
Dit ging zo door, de hele avond, tot mijn zoon mij kwam halen. Echt, ik had niets gehoord, de babyfoon werd dus blijkbaar gestoord op een gegeven moment, want die werkte op zich goed, alleen vanaf halverwege de avond niet meer, toen ik buiten was was er niets aan de hand en deed hij het weer. Er was intussen van alles gebeurd, echt te bizar voor woorden. Dat je op de bank zit en voelt dat er buiten nog een van de uitgezette entiteiten voor het raam geamuseerd naar binnen staat te kijken, door de gesloten gordijnen heen. Idioot! Echt.
Nadat de rust thuis weer was weergekeerd ben ik terug gegaan. Daar waren ze nog volop bezig, ik had het wel gehad met de toestand en ben dus na even meekijken naar huis gegaan. Toen ik al bijna buiten stond kwam die van mijn vriendin achter me aan en gaf me een knuffel. Ik voelde een steek in mijn zij, links. Ze bedankte me met 'we konden je goed gebruiken'. Met recht, ze had me echt gebruikt!! Ik ben in bed gekropen en ben mezelf gaan behandelen. Nog steeds pijn in mijn zij. Toen ik mijn middenrif behandelde 'zag' ik een grote zwarte vishaak in mijn zij steken. Ik heb met losgetrokken en toen vloog hij weg, met een kabel slingerend eraan. De pijn in mijn zij was weg. 's Ochtends werd ik door twee entiteiten lastig gevallen. Een duwde steeds tegen mijn heup, wilde me omver hebben, de ander was gewoon aanwezig en voelde niet fijn. Ik heb ze met flink wat wilskracht het huis uitgezet. Ik had er geen zin in op mijn nuchtere maag. Hup, wegwezen, je hoort hier niet.
De volgende dag heb ik een hartig woordje gesproken met mijn vriendin, dat ze dit toch maar op een andere manier aan moest pakken, en dat ik niet meer meehielp als die andere dame erbij was.
Ze gaf me gelijk, het was voor ons beiden een goede les. De behandelde dame vond het allemaal maar idiote poppenkast, dus die had ons maar laten begaan, maar had zich er verder niets van aangetrokken. Ze heeft nog behoorlijk was behandelingen ondergaan van mijn vriendin, maar zonder anderen erbij.
Mijn vriendin heeft met haar vriendin gesproken en houdt haar nu ook meer op afstand.
Een paar weken terug kwam ik tijdens een zelfbehandeling weer een haak tegen van die dame. Op de een of andere manier had ze het voor elkaar gekregen om weer energie af te tappen. Ik heb hem weer kunnen verwijderen gelukkig.
Het is een lang verhaal geworden, Frank, Titia, verwijder het maar als je het hier niet wil hebben, anders laat ik het een paar dagen staan en edit ik het eruit.
Voor mij was dit een wijze les. Ik kan mezelf vertrouwen, ik kan reiki vertrouwen, ik moet niet domweg een ander vertrouwen, maak het de behandelde zo comfortabel nodig, hou het simpel, niet iedereen is te vertrouwen. Ik heb er een hoop van geleerd.
Ik heb dit opgeschreven met de bedoeling duidelijk te maken dat er toch een hoop aangerommeld word door mensen.
Deze vrouw is bezig een praktijk op te zetten, omdat ze vindt dat ze geweldig werk doet. Zij liep te genieten die avond, terwijl mijn vriendin en ik uit alle macht de chaos probeerden te bedwingen. Mijn vriendin heeft haar vriendin aangeraden eerst aan zichzelf te werken en zeker nog niet met andere aan de slag te gaan. Ik moet er werkelijk niet aan denken dat er mensen door haar behandeld gaan worden. En ze vond die avond Reiki helemaal geweldig en wil nu ook ingewijd worden.
Ik heb sindsdien bijna niemand meer behandeld omdat ik een flinke kater had hiervan. Ik behandel alleen maar mezelf. Ik bied het niet meer aan, en vertel er bijna niemand over dat ik hiermee bezig ben. Ik wacht tot ik het gevoel krijg dat ik enigszins weet waar ik mee bezig ben. Misschien een beetje drasisch, maar ik ben die avond echt enorm geschrokken van wat er dus ook op de wereld bestaat.
Nu niet gaan denken dat het heel ernstig fout met me is gegaan, dat is niet zo, maar ik ben gewoon een heel stuk voorzichtiger geworden. Nog een les dus.
Okee, bedankt als je tot hier bent gekomen, en over een paar dagen haal ik dit weg, ivm de nog al specifieke inhoud.