Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 11   Omlaag

Auteur Topic: Wat is jullie mening over ongevraagd liefdesenergie/reiki sturen naar iemand?  (gelezen 31081 keer)

Ske

• Lid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jullie mening over ongevraagd liefdesenergie/reiki sturen naar iemand?
« Reactie #30 Gepost op: 20 september 2009, 10:36:11 »

Esther,

Daar heb je gelijk in, dat je types hebt die niet ter goeder trouw handelen...

Ik heb zelfs een "vriendin" gehad, die niet akkoord ging met de keuze van partner van haar broer en een lok geknipt heeft van die partner en daarmee naar een vrouw is geweest, die een bepaalde preparaat heeft klaargemaakt om die relatie te laten beëindigen.  Toen ze me dat vertelt had, heb ik heel bewust afstand van die persoon genomen. 

Ik hoor ook van heel veel mediums, dat ze veel mensen bij hun op bezoek krijgen, waarin er een soort vloek uitgesproken werd op die mensen...   

Zelfs mediums (die met een zuiver intentie werken), krijgen aanvallen van anderen en moeten zich goed beschermen.

Dus het is iets ALLEDAAGS, waar we niet altijd bij stilstaan en het gebeurt VEEL. 

Ik wil geen angst wekken, maar angst, jaloezie en dergelijke kunnen zo'n mensen, die vooral een gebrek aan liefde hebben gehad, tot zo'n "wanhoops"daden leiden...

Groetjes,

Ske

Moed spreekt niet altijd met een harde brulstem. Soms is moed dat zacht stemmetje dat op het eind van de dag zegt: "Ik probeer het morgen nog eens." (Mary Anne Radmacher) 
***Al doende kom je tot evenwicht***

Kenny

• Gast
Re: Wat is jullie mening over ongevraagd liefdesenergie/reiki sturen naar iemand?
« Reactie #31 Gepost op: 20 september 2009, 12:57:17 »

Inderdaad, dat gebeurt. En dat is heel bewuste manipulatie.
Dan zijn we weer bij de intentie he.
En .. met Reiki kan je zoiets niet, onmogelijk. Dan is zo iemand met iets heel anders bezig, en vanuit ego, niet vanuit Liefde.

Een andere energie die je kan gebruiken: elektriciteit.
Mag je voor iemand anders het licht aandoen (:p)?
Pas op, elektriciteit wordt in sommige landen ook gebruikt om iemand mee te doden!

Elk systeem is vatbaar voor misbruiken. Het systeem is daarom nog niet slecht.

Warme groeten
Kenny
« Laatst bewerkt op: 20 september 2009, 13:12:51 door Kenny »

Polleken

• Actief Master
  • Geslacht: Man
  • FREE TIBET Om Ah Hum Vajra Guru Padme Siddhi Hum
« Reactie #32 Gepost op: 20 september 2009, 14:30:45 »

Hoi,

Weet dan dat Je met Reiki ( als de energie ) niemand pijn zal doen of doden of zo .... maar:

Weet dan ook dat Je Reiki ( als de energie ) enkel en alleen kan doorgeven en er mee werken wanneer Je spiritueel Reiki zelf bent.

Weet dan ook dat deze staat een staat is van pure en zuivere mededogen, en dat er dan enkel vanuit deze staat nog gewerkt-gedacht-gehandelt word .....
Op dat moment kan Reiki gestuurd worden naar alles en iedereen ..... zonder vragen ....

Het moment dat Je vragen hebt of om het even wat bij het al dan niet sturen van energie ..... is datgeen Reiki wat Je zal sturen .... doe het dan niet, uit respect voor Jezelf en voor de ontvanger.

Kan Je energie sturen vanuit mededogen .... doe het dan 24/24 naar alles en iedereen .... we hebben het allemaal zo broodnodig  ;)

Mediums en dergelijke, heeft net zoveel waarde als de waarde die Je der zelf aan hecht .... het is niet meer dan een illusie, een creatie van Je eigen geest.

Gassho,

pol.
De pessimisten zoeken achter iedere mogelijkheid een moeilijkheid
De optimisten achter iedere moeilijkheid een mogelijkheid.

peter schillebeeckx

• Lid
    • heldervoelend , paranormaal forum
« Reactie #33 Gepost op: 20 september 2009, 19:28:54 »

Dat mag je niet zomaar doen , ook niet al zijn de bedoelingen goed ( denk ik )
Schillebeeckx Peter

Erika

• Actief Master
    • Helende Energieën Delft
« Reactie #34 Gepost op: 20 september 2009, 19:49:21 »

Vind het niet kunnen om ongevraagd en zonder toestemming energie sturen, is net zoiets als iemand zijn digitale bankrekening hacken :huh:
Je komt ongevraagd in iemands prive gebied en ook al werken we met energie, dat wil niet zeggen dat alles maar mag ;)
"Het bewust worden van jezelf om te zijn wie je werkelijk bent"

UngweCoi

• Lid
    • Isqun, energiewerk
« Reactie #35 Gepost op: 20 september 2009, 20:06:25 »

Kijk,
je kan er een heel boek over schrijven en het hierin van uit alle invalshoeken bekijken,
maar au fond is het wel nodig dat ieder voor zich de beslissing neemt.

mag'k dan ook een ander begrip in de groep gooien
Verantwoordelijkheid

liefs,
Henk,
:zwaai:
The mountain doesn't mind which way you climb it
exspecta haudquaquam exspectabilis

Esther

• Lid
« Reactie #36 Gepost op: 21 september 2009, 11:55:49 »

Het is offtopic, maar ik heb nu iedereen waarschijnlijk nieuwsgierig gemaakt, dus hier volgt mijn verhaal.
Ik werd vorig jaar door een vriendin bij een 'behandeling' van iemand gehaald. Ze had al een andere vriendin erbij gehaald, omdat die veel kan zien, en ze wilde weten wat er nodig was bij die persoon die ze ging behandelen. (Een jonge vrouw met echt heel veel lichamelijke problemen).
Er bleken veel entiteiten rond die vrouw te hangen (volgens die andere vriendin een stuk of 50). Ze kwam mij toen halen voor assistentie. Ik heb me afgestemd en ben er naar toegegaan. Het was chaos. De behandelde persoon stond midden in de kamer, die twee dames erom heen. Die vriendin die kwam 'kijken' had de behandeling overgenomen en stond te dirigeren wat wij moesten doen.
In eerste instantie was ik te goeder trouw en deed wat ze me vroeg. Toen gaf de behandelde persoon aan dat ze moe werd, maar ze mocht niet gaan zitten, omdat dan de energie niet zou stromen. Ik vond dat onzin en heb mijn tafel gehaald, zodat ze kon liggen en ook de energie niet onderbroken zou zijn vanwege de zittende houding. Onzin natuurlijk, maar goed. Zo kon in ieder geval die jonge vrouw een beetje bijkomen. Vanaf toen ging het echt mis.
Ik ben vanaf dat moment mijn eigen plan gaan trekken, ipv de aanwijzingen van die andere dame op te volgen, ('nee, niet daar, en niet die energie, want dat is niet wat ik daar nodig heb'). We hebben die bewuste dame een beetje buitenspel gezet en zijn zoveel mogelijk een gewone reikibehandeling gaan doen, de posities, in plaats van kriskras over het lichaam en her en der wat energetisch gedoe, zoals het in haar opkwam.
Op een gegeven moment werd mijn vriendin misselijk en toen heb ik die positie overgenomen. Ik werd toen van achter aangevallen, met opnieuw afstemmen en een denkbeeldig anker in de grond gooien kon ik daar blijven staan, maar ik was ook ontzettend beroerd. Die andere dame stond ondertussen met entiteiten te praten en deed de deur open en dicht om de ene na de andere entiteit door de voordeur naar buiten te laten. Sommigen kwamen direct weer terug.
Mijn vriendin was intussen een beetje bijgetrokken en wilde haar plekje weer van me overnemen, toen heb ik gezegd dat ze maar achter me moest gaan staan met haar handen op mijn schouder, en zo hebben we de schouder behandeld. (Volgens die andere dame was er een entiteit die de arm van het lichaam probeerde te trekken, vandaar de schouderklachten van de behandelde vrouw). Toen wij daar gingen behandelen ging de entiteit in de aanval op ons. Het was een idiote situatie.
Dit ging zo door, de hele avond, tot mijn zoon mij kwam halen. Echt, ik had niets gehoord, de babyfoon werd dus blijkbaar gestoord op een gegeven moment, want die werkte op zich goed, alleen vanaf halverwege de avond niet meer, toen ik buiten was was er niets aan de hand en deed hij het weer. Er was intussen van alles gebeurd, echt te bizar voor woorden. Dat je op de bank zit en voelt dat er buiten nog een van de uitgezette entiteiten voor het raam geamuseerd naar binnen staat te kijken, door de gesloten gordijnen heen. Idioot! Echt. :)
Nadat de rust thuis weer was weergekeerd ben ik terug gegaan. Daar waren ze nog volop bezig, ik had het wel gehad met de toestand en ben dus na even meekijken naar huis gegaan. Toen ik al bijna buiten stond kwam die van mijn vriendin achter me aan en gaf me een knuffel. Ik voelde een steek in mijn zij, links. Ze bedankte me met 'we konden je goed gebruiken'. Met recht, ze had me echt gebruikt!! Ik ben in bed gekropen en ben mezelf gaan behandelen. Nog steeds pijn in mijn zij. Toen ik mijn middenrif behandelde 'zag' ik een grote zwarte vishaak in mijn zij steken. Ik heb met losgetrokken en toen vloog hij weg, met een kabel slingerend eraan. De pijn in mijn zij was weg. 's Ochtends werd ik door twee entiteiten lastig gevallen. Een duwde steeds tegen mijn heup, wilde me omver hebben, de ander was gewoon aanwezig en voelde niet fijn. Ik heb ze met flink wat wilskracht het huis uitgezet. Ik had er geen zin in op mijn nuchtere maag. Hup, wegwezen, je hoort hier niet.
De volgende dag heb ik een hartig woordje gesproken met mijn vriendin, dat ze dit toch maar op een andere manier aan moest pakken, en dat ik niet meer meehielp als die andere dame erbij was.
Ze gaf me gelijk, het was voor ons beiden een goede les. De behandelde dame vond het allemaal maar idiote poppenkast, dus die had ons maar laten begaan, maar had zich er verder niets van aangetrokken. Ze heeft nog behoorlijk was behandelingen ondergaan van mijn vriendin, maar zonder anderen erbij. :)
Mijn vriendin heeft met haar vriendin gesproken en houdt haar nu ook meer op afstand.

Een paar weken terug kwam ik tijdens een zelfbehandeling weer een haak tegen van die dame. Op de een of andere manier had ze het voor elkaar gekregen om weer energie af te tappen. Ik heb hem weer kunnen verwijderen gelukkig.

Het is een lang verhaal geworden, Frank, Titia, verwijder het maar als je het hier niet wil hebben, anders laat ik het een paar dagen staan en edit ik het eruit.
Voor mij was dit een wijze les. Ik kan mezelf vertrouwen, ik kan reiki vertrouwen, ik moet niet domweg een ander vertrouwen, maak het de behandelde zo comfortabel nodig, hou het simpel, niet iedereen is te vertrouwen. Ik heb er een hoop van geleerd. :)
Ik heb dit opgeschreven met de bedoeling duidelijk te maken dat er toch een hoop aangerommeld word door mensen.
Deze vrouw is bezig een praktijk op te zetten, omdat ze vindt dat ze geweldig werk doet. Zij liep te genieten die avond, terwijl mijn vriendin en ik uit alle macht de chaos probeerden te bedwingen. Mijn vriendin heeft haar vriendin aangeraden eerst aan zichzelf te werken en zeker nog niet met andere aan de slag te gaan. Ik moet er werkelijk niet aan denken dat er mensen door haar behandeld gaan worden. En ze vond die avond Reiki helemaal geweldig en wil nu ook ingewijd worden.

Ik heb sindsdien bijna niemand meer behandeld omdat ik een flinke kater had hiervan. Ik behandel alleen maar mezelf. Ik bied het niet meer aan, en vertel er bijna niemand over dat ik hiermee bezig ben. Ik wacht tot ik  het gevoel krijg dat ik enigszins weet waar ik mee bezig ben. Misschien een beetje drasisch, maar ik ben die avond echt enorm geschrokken van wat er dus ook op de wereld bestaat.
Nu niet gaan denken dat het heel ernstig fout met me is gegaan, dat is niet zo, maar ik ben gewoon een heel stuk voorzichtiger geworden. Nog een les dus. :)

Okee, bedankt als je tot hier bent gekomen, en over een paar dagen haal ik dit weg, ivm de nog al specifieke inhoud. :)
Tell me, what is it you plan to do
with your one wild and precious life?  - Mary Oliver

Titia

• Algemene moderator
  • Actief Master
« Reactie #37 Gepost op: 21 september 2009, 12:17:44 »

Hoi Esther,
Ik heb het helemaal tot het eind toe gelezen  :yes:
Heel mooi om dit te willen en durven delen. Waarom zouden we dit weghalen?

Maar waarom heb je het in deze topic gezet...zullen we er een ander plaatsje voor zoeken en een eigen topic hiervoor aanmaken?

:hart:
Titia
Moed is niet vrij zijn van angst maar bang zijn en toch doorgaan

Esther

• Lid
« Reactie #38 Gepost op: 21 september 2009, 12:44:26 »

Ik heb het hier geplaatst omdat het ging over het ongevraagd behandelen van een ander, wat leidde tot dat niet iedereen te goeder trouw is, en over wat er allemaal mis kan gaan, in relatie tot het ongevraagd behandelen van anderen.
Maar als je het in een ander topic wil zetten is dat prima. Ik vind het alleen zelf een nogal heftig verhaal, waarin de betrokkenen zich misschien kunnen herkennen (mochten ze zich hier aanmelden). Vandaar. Dat vind ik niet prettig, eigenlijk had ik het daarom niet moeten schrijven, maar ja, hoe moet je anders iets overbrengen.  ;)
Tell me, what is it you plan to do
with your one wild and precious life?  - Mary Oliver

Frank

• Administrator
    • Usui-Reiki-Ryōhō.nl
« Reactie #39 Gepost op: 21 september 2009, 13:32:43 »

Bedankt voor het delen Esther!

Inderdaad een heftig verhaal. (Heb het ook helemaal gelezen.)
Het illustreert ook mooi hoe je soms moet oppassen met dit werk en hoe belangrijk het is om een goed ontwikkelde basis (aarding/seika tanden/hara) te hebben.

Citaat van: Esther
Ik wacht tot ik  het gevoel krijg dat ik enigszins weet waar ik mee bezig ben.
Misschien drastisch zoals je zegt, maar mooi dat je dat inziet! Prachtig.

Citaat van: Esther
anders laat ik het een paar dagen staan en edit ik het eruit.
Leden kunnen een geplaatst bericht gedurende één uur bewerken. Daarna kunnen alleen Moderators/Administrators een bericht bewerken of verwijderen.

Gasshō,
Frank

Rikkie

• Lid
« Reactie #40 Gepost op: 21 september 2009, 18:39:13 »

Wat een verhaal Esther! ik heb het met ingehouden adem gelezen (helemaal  ;) )
Kijk, dit is één van de redenen waarom ik vind dat ongevraagd behandelen in mijn ogen niet kan. Die dame dacht wss ook dat ze fantastisch goed bezig was, en dat ze werkt vanuit liefde en dat ze niks dan goeds doet. Vanuit dat geloof gaat zij dan mensen ongevraagd een afstandsbehandeling geven (hypothetisch gezien dan hé) omdat zij ervan overtuigd is dat die iemand dat nodig heeft en dat ze daarmee helpt. Ik kan niet zeggen dat ik een dankbaar lachje op mijn gezicht zou hebben als ik wist dat zo iemand mij ongevraagd en ongewild gaat behandelen. ALS je al een behandeling wil (en die keuze is vrij) dan vind ik dat je wel zelf mag bepalen wie die behandeling doet. Je gaat dan bij iemand waar je je goed bij voelt, veilig. Als het dan toch niet uitdraait zoals jij en de behandelaar dat graag willen, dan is dat wél je eigen keuze geweest. We denken allemaal dat we op het moment dat we iets doen, het goede doen. Maar dikwijls komen we er achteraf achter dat het anders moest. Ongevraagd behandelen is (voor mij) als iemand die komt gluren zonder dat je het weet, iemand die zich in je leven mengt terwijl je dat zelf niet wil, als iemand die vind dat je je eigen leven niet goed leeft en er dan aan gaat sleutelen zonder jouw mening te vragen. Toestemming vragen is voor mij een beetje een ongeschreven kosmische wet.
When Mother Nature strikes back, I'd rather be on her side.

pierre

• Actief Master
« Reactie #41 Gepost op: 21 september 2009, 19:50:46 »

mooi geschreven van Ske. als ik iemand zie,die echt hulp nodig heeft,ik voel dat enorm sterk aan,dat weet ik dat de persoon OPEN staat ,en dan handel ik niet tegen de vrije wil en dan stuur ik hem veel liefde en helende energie en dan voel en zie ik dat de persoon er dankbaar op reageert. de ogen zijn de spiegels van de ziel.

Rikkie

• Lid
« Reactie #42 Gepost op: 21 september 2009, 20:03:34 »

Maar waarom vraag je dan niet gewoon of het goed is dat je liefde en helende energie stuurt? Ik bedoel, ik wéét dat ik, door aan iemand zijn moeilijke situatie te denken met mededogen en 'wens' dat ik haar of hem kan helpen, al energie stuur. Daar zie ik niets mis in omdat het iets is waar je niet doelbewust mee bezig bent. Het gebeurd zoals het moet gebeuren. Maar als je ziet dat iemand hulp nodig heeft, en je denkt van jezelf dat je die hulp kan bieden, waarom vraag je dan niet gewoon of het goed is? Als je op straat iemand ziet zwoegen met zware zakken en je wil helpen, dan vraag je toch ook gewoon of je een zak mag overnemen en helpen? Je neemt toch ook de zak niet uit iemand zijn handen zonder daar eerst toestemming voor te vragen?
When Mother Nature strikes back, I'd rather be on her side.

UngweCoi

• Lid
    • Isqun, energiewerk
« Reactie #43 Gepost op: 21 september 2009, 20:52:38 »

... Je neemt toch ook de zak niet uit iemand zijn handen zonder daar eerst toestemming voor te vragen?
:right: o jawel, zo lopen er meer rond je zou denken.
en ze zijn ervan overtuigd dat ze die persoon een dienst bewijzen.

je constate
ik stel vast, ik oordeel niet
hoewel je soms ... :rolleyes:

liefs,
Henk,

UngweCoi

• Lid
    • Isqun, energiewerk
« Reactie #44 Gepost op: 21 september 2009, 21:06:17 »

Esther,
toen ik je verhaal heb gelezen had ik zo iets van facts are stranger than fiction , de werkelijkheid
vind altijd wel een manier om de fictie te overtreffen :right:

je hebt niemand bij naam genoemd.
Dus als iemand uit je verhaal zich hier zou aanmelden is het aan hun om er al dan niet voor uit te komen.

liefs,
Henk,
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 11   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.086 seconden met 22 queries.