Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 11   Omlaag

Auteur Topic: Wat is jullie mening over ongevraagd liefdesenergie/reiki sturen naar iemand?  (gelezen 30899 keer)

Pascale

• Actief Master
  • Geslacht: Vrouw
  • In Munay
    • reiki-shamanic-pascale.be
Re: Wat is jullie mening over ongevraagd liefdesenergie/reiki sturen naar iemand?
« Reactie #60 Gepost op: 26 september 2009, 18:43:41 »

@ Titia,

vergeet ik jou bijna te bedanken voor je woorden van medeleven. :hart:
Liefs,
Pascale
In Munay

Inge

• Actief Master
Re: Wat is jullie mening over ongevraagd liefdesenergie/reiki sturen naar iemand?
« Reactie #61 Gepost op: 26 september 2009, 18:48:55 »

Sterkte Pascale!!!
Voor jou en je familie!!!

mededogen: oordeelloze liefde ...
een onderscheid maken ... maar niet oordelen ...

Inge
We All start with All there is.  It's how we use it, that makes things possible.

Kenny

• Gast
« Reactie #62 Gepost op: 26 september 2009, 18:52:22 »

Dag Pascale,

Heel veel sterkte toegewenst!
Goed dat jij er kon zijn voor je nonkel en zijn vrouw.
En fijn dat je je gevoel hebt durven volgen en je handen gelegd hebt.

Weet dat er zeer deskundige opvang bestaat voor haar als hij hierdoor zou sterven. Als je daar graag wat meer informatie over hebt, stuur dan maar een pb'tje.

Warme groeten
Kenny

Pascale

• Actief Master
  • In Munay
    • reiki-shamanic-pascale.be
« Reactie #63 Gepost op: 26 september 2009, 18:55:26 »

@ Inge en Kenny,

Dank jullie.    :hart:
Liefs,
Pascale
In Munay

Esther

• Lid
« Reactie #64 Gepost op: 26 september 2009, 19:09:11 »

Sterkte Pascale, zowel voor je tante en hun kind als jezelf!!
Tell me, what is it you plan to do
with your one wild and precious life?  - Mary Oliver

Polleken

• Actief Master
  • Geslacht: Man
  • FREE TIBET Om Ah Hum Vajra Guru Padme Siddhi Hum
« Reactie #65 Gepost op: 26 september 2009, 20:29:10 »

Hoi,

Hou het Liefdevol beste vrienden, laat ons daar beginnen, want Mededogen is Liefde tot de 100000....ste macht.

Je kan dus niet handelen met mededogen vanuit Liefde .... ( doordenker ).

Ik begrijp goed wat Je deed, Pascale, zeer goed, en wie ben ik om tegen Jou of Jullie te zeggen wat Je moet doen of laten ....

Maar Je schreef, dat die persoon zich van het leven wou beroven .... ja ?

Ook dergelijke keuzes van mensen dienen we te respecteren ..... ( kweet dat dit moeilijk is, misschien moeten we daar es over nadenken )

Verder is alles goed zoals het is.
De pessimisten zoeken achter iedere mogelijkheid een moeilijkheid
De optimisten achter iedere moeilijkheid een mogelijkheid.

Kenny

• Gast
« Reactie #66 Gepost op: 26 september 2009, 20:40:26 »

Hoi,

Soms is het een verdoken hulpvraag, blijkt achteraf.

Als ik het ooit zo moeilijk krijg dat ik geen andere perspectieven meer vind, hoop ik dat er iemand is die stevig in z'n schoenen staat om er mij nog tijdig op te helpen richten. En hopelijk ga ik dan weer op verkenning in die andere mogelijkheden.

Verder denk ik niet dat Reiki de eigenschap heeft om de keuze van iemand te forceren. Misschien helpt de Reiki die Pascale nu heeft gegeven, zelfs net om het loslaten en overgaan voor deze man minder bedreigend te laten verlopen?

Soms is iemands keuze natuurlijk wel heel overtuigd en helemaal onomkeerbaar. Het blijft ook steeds de keuze en de verantwoordelijkheid van de persoon zelf. Hier heb je echter zelden zekerheid rond. Maar (helpen) kiezen voor het leven is altijd de moeite waard, vind ik. Dat is een mening, een oordeel, ik weet het. Maar 'k sta er volledig achter.

Als we iets kunnen doen Pascale, ook voor jou, geef het gerust aan he.
 :troost:

Warme groeten
Kenny

Jorgen

• Actief Master
« Reactie #67 Gepost op: 26 september 2009, 20:46:56 »

Sterkte Pascale. Voor je famile en jezelf.

Voor wat het waard is: ik denk dat je juist gehandeld heb. We kunnen hier blijven zeveren over wat kan en niet kan. En ik ben de eerste om een filosofische discussie te starten en iets te leren. En dit kan in een omgeving die daartoe voorzien is. Maar op een bepaalde moment komt de realiteit. Twee voeten op de grond en de realiteit die je help gronden. En dan moet je handelen. Niets doen kan dan voor mij even juist zijn als iets doen.. "Een onderscheid maken ... maar niet oordelen ...  " zo verwoordt Inge het, en dat is het ook. Zo functioneer jij ook. Zo ken ik je. Zo ben je opgeleid. Volgens mij heb je geholpen, niet geoordeeld. Welke krachten er speelden, of het ego er iets mee te maken heeft, is niet relevant.  :applaus:

Een warme hug,

:inlove:

Jorgen

PS. Ik stuur je een pakketje liefde met goede intentie vanuit mijn ego, en dit kan, want dit is geen Reiki, maar gewoon menselijk begaan zijn en vriendschap. (Da's durven hé, zonder dat te vragen :lol: en aan wie moet ik dit vragen?)

@Robin: Je praat over "respect" en je schrijft met zo'n k**-boodschap op iets dat altijd zeer gevoelig ligt ongeacht wie of wat. Neem me niet kwalijk beste vriend, maar kom nog eens terug als je het snapt. En sorry, maar je tekst heeft me behoorlijk kwaad gemaakt. Ik ben geen meester.
Children before God

robin

• Lid
« Reactie #68 Gepost op: 26 september 2009, 20:54:35 »

Dank je wel Polleken voor je berichtje.
" Maar Je schreef, dat die persoon zich van het leven wou beroven .... ja ?

Ook dergelijke keuzes van mensen dienen we te respecteren ..... ( kweet dat dit moeilijk is, misschien moeten we daar es over nadenken ) "

Dit is ook mijn mening die ik dus neergeschreven heb. Daarvoor hoef je naar mij niet sarcastisch voor harteloos en zonder ervaring te wijzen, Pascale.

Robin.

robin

• Lid
« Reactie #69 Gepost op: 26 september 2009, 21:07:44 »

Hoi Jorgen,

'k geloof niet dat ik je beste vriend ben hoor.  :) Wees gerust boos zoveel je wil, het treft me niet.

Enne, ik kan altijd terug komen, want ik 'weet'
Zeveren doe ik niet als ik tegen mensen over Reiki praat.
Heel ernstig en in mijn kracht, steek ik mijn tijd en energie in een antwoord op een vraag die hier gesteld wordt.

Ik kom niet op een forum om mensen te kwetsen of boos te maken, maar ook niet om een meelopertje van ocharme jij te zijn...

Robin.

zonnebloem

• Gast
« Reactie #70 Gepost op: 26 september 2009, 21:12:34 »

:huh:

Kenny

• Gast
« Reactie #71 Gepost op: 26 september 2009, 21:12:50 »

Hoi,

Goed gezegd Jorgen.

@Robin, je mag jezelf heel sterk en zo vinden. Tact is ook iets, en dat las ik eigenlijk niet echt in je bewoordingen.
Meelopen hoeft uiteraard niemand. Maar geschreven woorden komen soms anders of harder over dan de schrijver soms bedoelt. Ik heb dat al vaak gedacht als ik mijn eigen berichten op een later moment lees. Je mag er iets anders van vinden natuurlijk wat betreft jouw berichten. Maar ik kan er inkomen dat wat je geschreven hebt, erg kwetsend en veroordelend kan binnenkomen.

Het zou sterker zijn als je een punt kan maken zonder iemand zo te kwetsen.

Warme groeten
Kenny

Rikkie

• Lid
« Reactie #72 Gepost op: 26 september 2009, 21:14:01 »

Oh Pascale, wat moet dat een verschrikkelijk moment voor je zijn geweest toen je dit bericht hoorde  :(
Ik wens je heel veel sterkte in deze periode.
Verder, ik ben in principe (in theorie) tegen het 'ongevraagd' behandelen. Dat wil niet zeggen dat ik vind dat daar in de praktijk geen uitzonderingen op mogen of kunnen gemaakt worden. Zolang je, vind ik, maar uitgaat van het niet te doen. Komen er dan situaties die om een andere aanpak vragen, dan volg je je gevoel. Er zijn uiteindelijk geen gescheven regels hierin, dit gaat over gevoel, instinct. Dat instinct is eeuwenoud en doet zijn werk goed, veel beter dan ons hoofd. Voor mezelf ga ik dus uit van: Ik geef geen ongevraagde behandelingen. Maar als deze situatie zich zou voordoen, en de ontvanger KAN zijn goedkeuring niet geven, dan zou ik idd ook afgaan op mijn gevoel. Maar enkel als het, zoals bij jou, om een bv. levensbedreigende situatie gaat, en niet omdat ik vind dat iemand 'daar wel deugd van zou hebben' of minder moeilijk zou doen tegen mij als hij of zij een behandeling kreeg. Ik dénk dus dat ik in jouw situatie hetzelfde had gedaan. Gewoon omdat er geen regeltjes en 'mag nietjes' en 'moetweltjes' zijn.
Verder aan Robin. Ik begrijp je mening, ik begrijp alleen niet waarom je je perse op zo'n manier wil mengen in een topic. Er zijn manieren genoeg om een mening te delen zonder daar mensen in aan te vallen, zeker niet op zo een moment in hun leven. Daar zit niemand op te wachten en dan staan mensen ook niet meer open voor je mening. Het is moeilijk open te staan voor de mening van anderen als je ze niet deelt, maar wel mogelijk. Waarom heb je eigenlijk gereageerd op dit topic op dit moment? Wat was je drijfveer? En waarom op zo'n manier? Is liefde en mededogen op zulk een moment niet veel belangrijker dan je gelijk halen?
When Mother Nature strikes back, I'd rather be on her side.

zonnebloem

• Gast
« Reactie #73 Gepost op: 26 september 2009, 21:16:11 »

Robin ?

Kan je Arjen zijn tutje gebruiken ?

Polleken

• Actief Master
  • FREE TIBET Om Ah Hum Vajra Guru Padme Siddhi Hum
« Reactie #74 Gepost op: 26 september 2009, 21:24:56 »

Hoi,

Laten we het respectvol houden aub, of wat genuanceerde te proberen schrijven ... hoe goed we het allemaal ook bedoelen ... hoe goed we het allemaal weten .... hoeveel ervaring we ook allemaal hebben ....

Woorden kunnen bloemen zijn maar ook giftige pijlen.

Gassho,

pol.
De pessimisten zoeken achter iedere mogelijkheid een moeilijkheid
De optimisten achter iedere moeilijkheid een mogelijkheid.
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 11   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.115 seconden met 22 queries.