Pascale, dat is een heel verhaal. Ik ben het ook nog maar net aan het ontdekken en leren hoe ik het moet doen.
Met mijn vader heb ik ook hulp ingeroepen, eerst van een Reikimaster en later van een Vrij Katholieke Priester die een exorcist is. Hij heeft mijn vader door laten gaan, tijdens een mis bij mij in huis. Dit was bijzonder liefdevol, dus denk vooral niet aan de bekende film.
Hij heeft dus bij thuis aan de keukentafel een mis gedaan, waarin hij de hulp inriep van Jezus en alle engelen om mijn vader liefdevol te begeleiden naar het licht. Dit zijn de woorden die hij gebruikte om dit te doen. Het was heel bijzonder en echt liefdevol.
De dag erna voelde ik me ineens heel angstig en opgejaagd. Dit is denk ik het moment geweest waarop hij daadwerkelijk doorging. Daarna belde de priester op dat hij inderdaad door was gegaan.
Ik ben zelf nog in het proces waarbij ik leer hier mee om te gaan. Het gebeurt bij mij dus eigenlijk vaker, dat ik gebruikt word. De priester zei me dat ik liefde en harmonie uitstraal waardoor ze naar mij toekomen als ze nog niet naar het licht durven of kunnen.
Maar ja, hoe doe je dit goed. Ik ben niet dermate begaafd dat ik precies weet of het goed gaat of niet. Ik hoop dit nog te gaan leren/kunnen. Als ik twijfel kan ik altijd die priester bellen voor hulp. Dat heb ik dus nog een keer gedaan, en toen kwamen we inderdaad nog iemand op zolder tegen, die niet mijn vader was.
Maar goed, het schijnt, al doe ik niets, dan blijven ze gewoon een tijdje om zich in mijn energie te wentelen tot ze door durven. Begreep ik van hem. Zijn advies was dus wat ik tegen jou zei: stuur ze de liefde die ze nodig hebben, via reiki als je dat wil, maar het kan simpelweg ook door liefdevol naar ze te zijn. Maar stel dus wel grenzen. Als het je teveel wordt moet je dat aangeven.
Ik ben dus ook aan het ervaren hoe het werkt. Al doende leert men. Ik vind een hoop adviezen vaak vaag, ik wil concrete antwoorden op mijn vragen!
Als ik iemand 'zat' ben (na mijn vader is het dus meer gebeurd dat er iemand een tijdje 'op visite komt' zoals ik het noem, dan stem ik me af op Reiki en vraag de hulp aan Jezus en alle engelen, (afgekeken van die priester) om de persoon die bij ons in huis is liefdevol naar het licht te begeleiden. Ik ga dan gewoon zitten en voelen. Na een tijdje ga ik voor de zekerheid mijn huis door met wierook.
Ik heb via dit forum een 'handleiding' gekregen van Kenny, en met Ske heb ik ook gemaild hierover. Die kunnen je ook meer vertellen.
Maar, begrijp ik nu uit je verhaal dat je oom/nonkel al overleden is? Of wordt zijn lichaam nog in leven gehouden tot ze maandag gaan beslissen wat te doen?
Nou ja. Ik weet niet of dit bovenstaande was wat je wilde horen. Misschien wil je wel net zulke concrete antwoorden als ik wil hebben, maar die ik je dus niet kan geven helaas.
Sterkte voor je famlie en jezelf in ieder geval, nogmaals!