Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11   Omlaag

Auteur Topic: Wat is jullie mening over ongevraagd liefdesenergie/reiki sturen naar iemand?  (gelezen 30895 keer)

Esther

• Lid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jullie mening over ongevraagd liefdesenergie/reiki sturen naar iemand?
« Reactie #105 Gepost op: 27 september 2009, 15:57:46 »

Pascale, dat is een heel verhaal. Ik ben het ook nog maar net aan het ontdekken en leren hoe ik het moet doen.
Met mijn vader heb ik ook hulp ingeroepen, eerst van een Reikimaster en later van een Vrij Katholieke Priester die een exorcist is. Hij heeft mijn vader door laten gaan, tijdens een mis bij mij in huis. Dit was bijzonder liefdevol, dus denk vooral niet aan de bekende film.  ;)

Hij heeft dus bij thuis aan de keukentafel een mis gedaan, waarin hij de hulp inriep van Jezus en alle engelen om mijn vader liefdevol te begeleiden naar het licht. Dit zijn de woorden die hij gebruikte om dit te doen.  Het was heel bijzonder en echt liefdevol.  :hart:
De dag erna voelde ik me ineens heel angstig en opgejaagd. Dit is denk ik het moment geweest waarop hij daadwerkelijk doorging. Daarna belde de priester op dat hij inderdaad door was gegaan.

Ik ben zelf nog in het proces waarbij ik leer hier mee om te gaan. Het gebeurt bij mij dus eigenlijk vaker, dat ik gebruikt word. De priester zei me dat ik liefde en harmonie uitstraal waardoor ze naar mij toekomen als ze nog niet naar het licht durven of kunnen.
Maar ja, hoe doe je dit goed. Ik ben niet dermate begaafd dat ik precies weet of het goed gaat of niet. Ik hoop dit nog te gaan leren/kunnen. Als ik twijfel kan ik altijd die priester bellen voor hulp. Dat heb ik dus nog een keer gedaan, en toen kwamen we inderdaad nog iemand op zolder tegen, die niet mijn vader was.  ;) Maar goed, het schijnt, al doe ik niets, dan blijven ze gewoon een tijdje om zich in mijn energie te wentelen tot ze door durven. Begreep ik van hem. Zijn advies was dus wat ik tegen jou zei: stuur ze de liefde die ze nodig hebben, via reiki als je dat wil, maar het kan simpelweg ook door liefdevol naar ze te zijn. Maar stel dus wel grenzen. Als het je teveel wordt moet je dat aangeven.
Ik ben dus ook aan het ervaren hoe het werkt. Al doende leert men. Ik vind een hoop adviezen vaak vaag, ik wil concrete antwoorden op mijn vragen!  :yes:
Als ik iemand 'zat' ben (na mijn vader is het dus meer gebeurd dat er iemand een tijdje 'op visite komt' zoals ik het  noem, dan stem ik me af op Reiki en vraag de hulp aan Jezus en alle engelen, (afgekeken van die priester) om de persoon die bij ons in huis is liefdevol naar het licht te begeleiden. Ik ga dan gewoon zitten en voelen. Na een tijdje ga ik voor de zekerheid mijn huis door met wierook.
Ik heb via dit forum een 'handleiding' gekregen van Kenny, en met Ske heb ik ook gemaild hierover. Die kunnen je ook meer vertellen. 

Maar, begrijp ik nu uit je verhaal dat je oom/nonkel al overleden is? Of wordt zijn lichaam nog in leven gehouden tot ze maandag gaan beslissen wat te doen?

Nou ja. Ik weet niet of dit bovenstaande was wat je wilde horen. Misschien wil je wel net zulke concrete antwoorden als ik wil hebben, maar die ik je dus niet kan geven helaas.

Sterkte voor je famlie en jezelf in ieder geval, nogmaals!
Tell me, what is it you plan to do
with your one wild and precious life?  - Mary Oliver

Pascale

• Actief Master
  • In Munay
    • reiki-shamanic-pascale.be
Re: Wat is jullie mening over ongevraagd liefdesenergie/reiki sturen naar iemand?
« Reactie #106 Gepost op: 27 september 2009, 16:03:22 »

Hij leeft nog, althans zijn lichaam.  Morgen gaan ze het verder bekijken.
Ik heb de info van Kenny ook van andere mensen die het hun manier doen maar ik was er niet op voorbereid.
Alles ging zo vlug.  Ik kreeg ook nog volk, mijn kindjes liepen hier rond, leeg zijn, moe zijn, het ging gewoon niet.
Was alleen benieuwd hoe het nu gaat met jou vandaar.
Liefs,
Pascale
« Laatst bewerkt op: 27 september 2009, 16:10:47 door Titia »
In Munay

Esther

• Lid
« Reactie #107 Gepost op: 27 september 2009, 16:10:55 »

Dan kan ik in dit geval alleen maar de vraag omdraaien Pascale, en dan zeggen, zorg goed voor jezelf, zorg dat je zoveel mogelijk uitgerust bent, alleen het hoognodige doet en de tijd neemt voor jezelf en je familie, zodat je weer wat lekkerder in je vel komt te zitten.  :troost:
Tell me, what is it you plan to do
with your one wild and precious life?  - Mary Oliver

Kenny

• Gast
« Reactie #108 Gepost op: 27 september 2009, 16:45:31 »

Dag Pascale,

Goed dat je je kracht hebt teruggevonden.
Weet dat rouwen nog iets anders kan zijn, zeker na zoiets. Voor je tante alleszins, en voor hun kind ook.
Hoe oud is die eigenlijk?
Als ze info nodig hebben over hoe het aan dat kind te vertellen, want dat is erg belangrijk, laat dan gerust iets weten.

Warme groeten
Kenny

Anneliese

• Lid
« Reactie #109 Gepost op: 27 september 2009, 18:50:41 »

Pascale, ook ik ben diep geraakt door je verhaal.  Heel intens en snel.
Ik wens je heel veel sterkte en Licht toe, ook voor jezelf.
Een warme knuffel  :troost:.

Pascale

• Actief Master
  • In Munay
    • reiki-shamanic-pascale.be
« Reactie #110 Gepost op: 27 september 2009, 20:29:19 »

Zijn zoon is 16 jaar, en wordt ondertussen begeleid door mensen uit het school.
Voor haar zal het denkelijk een pak zwaarder worden want ze is sinds de geboorte van hun zoon manisch depressief en ze heeft het vermoeidheidssyndroom waardoor zij zelfs invalide is verklaard.
In ieder geval dank je voor de vraag Kenny en het aanbod.  Als zij het wenst zal ik het je zeker vragen.
Liefs,
Pascale
In Munay

Ske

• Lid
« Reactie #111 Gepost op: 28 september 2009, 08:46:08 »

Hallo allemaal,

Toen ik gisteren even op de site kwam piepen om de berichten op de forum te lezen, ben ik even geschrokken van bepaalde mensen hun reacties.
Eerlijk gezegd, wou ik eerst wijselijk niet reageren, maar toch vind ik nu dat ik dat beter wel kan doen.

De reden waarom ik niet eerder op het forum ben geweest, is omdat mijn vader onlangs is overleden en ik hier tijd nodig heb om dit te verwerken.

Nu merk ik dat een zekere Robin vind dat ik een enorme ego heb, omdat ik handel zoals ik handel.
Robin, ik sta open voor anderen hun mening, ook de jouwe.  Moet je daarom iemand zo oordelen omdat ik een vraag stelde en de visie van anderen wilden horen?

Ten eerste, je kent me niet.    Je ziet ENKEL maar een fractie van wat ik met anderen wil delen, maar zeker niet het geheel.
Dus als je iemand niet kent, probeer dan niet zo gauw iemand te oordelen en laat die persoon in zijn waarde.   Niet iedereen denkt hetzelfde en is hetzelfde.

Wat ik uitmaak uit je aanval is, dat je mijn manier van werken afkeurt.  Hetzij zo.  Je had het ook op een ander liefdevoller manier kunnen zeggen.  Ik sta ook open voor jullie visie.
Als ik reiki stuur naar iemand, is het altijd uit liefde.  De uitkomst bepaal ik niet, dat laat ik over aan hierboven...

Vroeger was ik reactief, net zoals jij, maar een kwam een tijd dat ik ben gaan beseffen dat dit me geen stap verder hielp, maar me juist tegenhield in mijn ontwikkeling.
Ik wil anderen niet meer kwetsen, zoals anderen dat bij mij deden. 

Ik wil anderen begrijpen en van anderen leren én ik wil ook anderen iets bijbrengen, maar vooral wil ik aan mijn EIGEN ontwikkeling werken. 

Is dat wat jij bedoelt met mijn enorme ego?  Ja, dan beken ik schuld : ik heb inderdaad een enorme ego! 

Ik hoop dat jij ook zo eerlijk mag zijn om naar je innerlijke te kijken en even stil te staan.  Ik  verzeker je dat dit de moeite waard is.  Ik spreek uit ondervinding.

Robin, ik wens je heel veel liefde toe.

Warme groeten,

Ske
Moed spreekt niet altijd met een harde brulstem. Soms is moed dat zacht stemmetje dat op het eind van de dag zegt: "Ik probeer het morgen nog eens." (Mary Anne Radmacher) 
***Al doende kom je tot evenwicht***

Veerle

• Lid
« Reactie #112 Gepost op: 28 september 2009, 10:36:59 »

Heel veel sterkte toe gewenst met dit grote verlies!

Sorry voor de late reactie, maar ik was het hele weekend niet on line.

liefs,
Veerle

Frank

• Administrator
  • Geslacht: Man
    • Usui-Reiki-Ryōhō.nl
« Reactie #113 Gepost op: 28 september 2009, 11:30:07 »

Heel veel sterkte Ske!
En ook 'zwakte' gewenst, want ook dat is zo nodig voor verwerking.

Gasshō,
Frank

Catharina

• Lid
« Reactie #114 Gepost op: 28 september 2009, 11:44:48 »

Beste Ske,
ik wil je ook wat troost sturen bij het verlies van je vader en
wens je heel veel sterkte bij het verwerkingsproces.
Lieve groetjes, Katrien. :yy:
Geniet van je reis, de bestemming komt van Zelf-In-Zicht.

Veerle

• Lid
« Reactie #115 Gepost op: 28 september 2009, 12:00:46 »

Heel veel sterkte toe gewenst met dit grote verlies!

Sorry voor de late reactie, maar ik was het hele weekend niet on line.

liefs,
Veerle

Ik bedoelde aan beide; Pascale en Ske.
(t was achteraf bekeken niet zo duidelijk in m'n post, sorry daarvoor)

liefs,
Veerle

Inge

• Actief Master
« Reactie #116 Gepost op: 28 september 2009, 12:53:02 »

ook voor jou en je familie veel sterkte ske!!

Inge
We All start with All there is.  It's how we use it, that makes things possible.

Ingrid C

• Actief Master
    • Reiki en andere alternatieve methoden
« Reactie #117 Gepost op: 28 september 2009, 13:29:26 »

Mooi dat je je vader nog hebt mogen/kunnen ontmoeten voor zijn heengaan.
Heel veel sterkte in het verwerkingsproces.  :troost:
Liefs,
Ingrid.
Om Swastiastu

Jorgen

• Actief Master
« Reactie #118 Gepost op: 28 september 2009, 13:46:25 »

Heel veel sterkte Ske.

:hart:

Jorgen
Children before God

robin

• Lid
« Reactie #119 Gepost op: 28 september 2009, 15:04:07 »

Hoi Reiki-vrienden,

Reiki zenden naar overledenen vind ik ook ongepast.
Op het gevaar af dat er weer boe geroepen wordt...( maar ik ben erg dapper  :)), vind ik dat er vele Reiki-beoefenaars een grote fantasie hebben en minder met Reiki bezig zijn dan wel met een andere of andere energieën.

Robin.

Ps; oordelen is een mening hebben, is niks mis mee, toch...
Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.075 seconden met 25 queries.