Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: het grote boek der reiki symbolen  (gelezen 3449 keer)

Mithiël

• Gast
het grote boek der reiki symbolen
« Gepost op: 30 november 2009, 10:44:59 »

de klassieke symbolen van het usui systeem van de natuurlijke genezing- beter bekend als reiki- bekleden een sleutelpositie in deze onvergetelijke en unieke traditie.
zonder deze symbolen en de bijhorende mantra's is werken met reiki bijna niet morgelijk
in dit volumineuze compendium worden deze symbolen en matra's voor het eerst gedetailleerd beschreven en vaktechnisch juist verklaard...

de spirituele tradities waarin ze zijn onstaan en ontwilleld , de kalligrafisch juiste schrijfwijze, de diverse betekenissen en functies op het gebied van helen, genezen en spirituele persoonsontwikkeling worden afzonderlijk toegelicht en door diverse oefeningen verduidelijkt en praktisch toepasbaar gemaakt.

de inwijdingsrituelen, noodzakelijk voor de uitoefening van complexe genezingen met reiki, zijn gebasseerd op de basissymbolen van het usuisysteem en laten zich , zoals dit in de traditie van reiki gebruikelijk is steeds opnieuw doorgeven.

de jarenlange ervaring van de auteurs met duizenden leerlingen , workshops en individuele reikisessies, gekoppeld aan hun uitvoerig onderzoek, maken het grote boek der reikisymbolen tot een standaardwerk over dit thema. het verklaart zowel de essentie als de grondslag van reiki, waardoor iedereen die met reiki werkt of er in geintereseerd is onmogelijk aan dit standaardwerk voorbij kan gaan .

isbn 90-6378-626-3

ik heb dit boek aangeschaft maar ben er nog steeds in aan het lezen daar het 606 paginas dik is ... en het meestal toch zware hoofdstukken zijn om te lezen begrijpen en toe te passen ... maar dit is echt een prachtboek een aanrader voor iedereen die de traditie beter wil verstaan en wil doorgeven ....

licht en liefde,
Mithiël

Erika

• Actief Master
  • Geslacht: Vrouw
    • Helende Energieën Delft
Re: het grote boek der reiki symbolen
« Reactie #1 Gepost op: 30 november 2009, 12:03:55 »

Ik heb het boek ook en vind het meer een studieboek dan een leesboek  :bye:
"Het bewust worden van jezelf om te zijn wie je werkelijk bent"

Mithiël

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 30 november 2009, 12:05:53 »

ja zo kan je het misschien ook zien ... maar toch ik vind het een goede aanwinst voor je bibliotheek ... en er staan zeer interesante dingen in ...

ben je tevreden dat je het gekocht hebt ???

licht en liefde ,
Mithiël

Erika

• Actief Master
    • Helende Energieën Delft
« Reactie #3 Gepost op: 30 november 2009, 12:16:14 »

Jep, zo tevreden dat ik het wel eens kado geef aan mensen, ter ondersteuning, die het Reiki Master traject volgen ;)
"Het bewust worden van jezelf om te zijn wie je werkelijk bent"

Ingrid C

• Actief Master
    • Reiki en andere alternatieve methoden
« Reactie #4 Gepost op: 30 november 2009, 12:39:55 »

Ik vind het ook best een interessant boek. Er staan boeiende dingen in.
De enkele dingen die me niet liggen laat ik voor wat het is.

Liefs,
Ingrid.
Om Swastiastu

Mithiël

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 30 november 2009, 12:52:53 »

ja inderdaad ... er zijn wel stukken in het boek die je niet echt nodig hebt om met reiki aan de slag te gaan en waarvan ik weet dat ik er niet mee zal werken ...
maar eens even die bijkomende informatie lezen vind ik niet erg ... zo kan ik toch antwoorden als iemand me vraagt of ik er al iets over gehoord heb ...

ik vind het een zeer interesant boek ...

mijn doel is reikimaster worden maar wanneer dat weet ik nog niet ... ik ga eerst nog even wat ervaring opdoen ... een beetje meer aan mezelf werken en dan zien we weer...

licht en liefde,
Mithiël

Frank

• Administrator
  • Geslacht: Man
    • Usui-Reiki-Ryōhō.nl
« Reactie #6 Gepost op: 30 november 2009, 13:22:16 »

Hoi,

Ook ik heb het boek. Ik vind het alleen niet zo geweldig.
Er staat ontzettend veel in wat helemaal niets te maken heeft met hoe Usui-sensei zijn onderwijs bedoeld heeft. Ik probeer om het Reiki-pad te lopen op een manier die de oorspronkelijke geest van Usui-sensei's onderwijs zo dicht mogelijk volgt en dit boek past daar in mijn ogen niet bij.
Zeker wat betreft de toepassingen van de symbolen staan er dingen in die niets te maken hebben met Usui's Reikihō.

Ik zou het boek niet aanraden aan mensen die Reiki op een zo oorspronkelijk mogelijke manier willen beoefenen.

Gasshō,
Frank

Mithiël

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 30 november 2009, 13:41:48 »

hmmm, ik denk dat ik je wel kan volgen in je denkwijze
maar er staan goede oefeningen in om mee te werken ... ik zeg niet dat ze het originele pad volgen maar wel dat er goede informatie instaat om de symbolen te leren ervaren ..

ik ben blij met het boek... maar boekenwijsheid is goed zolang je je niet blindstaart op boekenwijsheid ... praktische wijsheid is nog steeds beter..

het is een aanrader voor mensen die wat meer informatie over het onstaan en de denkwijzes achter de symbolen wil hebben ...

Frank

• Administrator
  • Geslacht: Man
    • Usui-Reiki-Ryōhō.nl
« Reactie #8 Gepost op: 30 november 2009, 13:48:28 »

maar er staan goede oefeningen in om mee te werken ... ik zeg niet dat ze het originele pad volgen maar wel dat er goede informatie instaat om de symbolen te leren ervaren ..

ik ben blij met het boek... maar boekenwijsheid is goed zolang je je niet blindstaart op boekenwijsheid ... praktische wijsheid is nog steeds beter..

Ja, daar kan ik me ook in vinden.
Ik kan me ook best voorstellen dat de oefeningen leuk zouden kunnen zijn en als handig kunnen worden ervaren. Al ben ik daarin geneigd om Pol's visie over creatie van de geest te volgen.

Het boek wordt des te interessanter trouwens als je weet dat de symbolen oorspronkelijk helemaal geen kracht van zichzelf hebben... ;-)

Gasshō,
Frank

Mithiël

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 30 november 2009, 14:57:55 »

dat de symbolen geen kracht hebben zonder dat je er energie in straalt of de bijkomende mantra zegt dat weet ik en inderdaad dat maakt het net zo interesant omdat in het boek een paar oefeningen word weergegeven hoe je de kracht van een opgeladen symbool kan ervaren ...

Kenny

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 30 november 2009, 18:47:48 »

Hoi,

De symbolen kunnen een erg mooi hulpmiddel zijn.
Het zijn echter maar hulpmiddelen.

Warme groeten
Kenny

Mithiël

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 30 november 2009, 19:02:35 »

inderdaad het maakt het mogelijk een bepaald energetisch trillingsniveau plastisch voor te stellen ... misschien vanwege mijn studies (algemene kunst opleiding) werk ik graag met die plastische voorstellingen

licht en liefde,
Mithiël
« Laatst bewerkt op: 30 november 2009, 19:39:55 door Mithiël »

Kenny

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 30 november 2009, 19:35:16 »

Hoi,

Ik vind het ook heel leuk om ermee te werken maar ik bedoelde het daarom ook vooral voor mezelf: er blijven aan denken dat het een hulpmiddel is, maar dat het niet moet.

Warme groeten
Kenny
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.107 seconden met 22 queries.